Vídeňské elektrobusy se budou dobíjet z napájecí sítě metra

Daniel Kunz - 28 Srpen 2012

se chytá na menší revoluci ve své . V hlavním městě Rakouska totiž na podzim započne nová epocha , kterou budou reprezentovat elektrobusy. Tamní dopravce se tak rozhodl reagovat na stav stárnoucích a poruchových autobusů, které již pomalu dosluhují.citybus elektrobus vídeň

Vídeň dnes v oblasti veřejné dopravy patří k nejprogresivnějším městům ve střední Evropě, ne-li na světě
foto: Wiener Linien

První fotografie odhalil list Wiener Zeitung, a pokud byste si pod novými vídeňskými představovali např. v České republice známý , tak věřte, že se jedná o vozy odlišné jako den a noc.

Dopravce Wiener Linien totiž chystá naprosto unikátní technologii dobíjení přes pantografy, takže střecha elektrobusu vypadá spíše jako nebo .

A protože ve Vídni na rozdíl od Salcburku nebo Lince trolejbusy nejezdí, rozhodli se v rakouském hlavním městě využít pro nabíjení síť metra, a to v úsecích zastávek, které se nacházejí v nadzemních stanicích.

„Celý systém má své nesporné výhody, neboť nabíjení bude prováděno bez nutnosti manuálního připojení konektorů a nebude potřeba ani žádných speciálních zařízení umístěných na silnici,“ uvedl pro Wiener Zeitung mluvčí Wiener Linien Dominik Gries.

Jediné, co tak bude z řidičovy strany potřeba, je zmáčknutí tlačítka pro vysunutí sběrače směrem k trolejovému vedení metra. Tím proudí 600 voltů a proces nabíjení by neměl trvat déle než 15 minut, což je vzhledem k délkám čekacích dob na konečných podle dopravního podniku optimální.

Přes noc pak budou elektrobusy dobíjeny v garáži, a to systémem pomalého nabíjení ze zásuvky, takže když vezmeme v potaz maximální dojezd na jedno nabití, bude vozidla nezbyté nabíjet průběžně i přes noc.

„Ačkoliv vozidlo by mělo na jedno nabití ujet 150 km, samo o sobě to nemusí stačit, zejména pokud bychom přičetli manipulační přejezdy mezi garáží a trasou linky. Navíc baterie by neměla být zcela vybitá, poněvadž to není dobré pro životnost,“ upozornil dále Gries.

Zpočátku se budeme moci setkat s novými elektrobusy na linkách 2A a 3A, kde bude vypraveno celkem dvanáct těchto vozidel. Infrastruktura na dvou konečných zastávkách sice bude muset být upravena, ale dle mluvčího dopravního podniku to nijak neovlivní vzhled krajiny, neboť v dotčených lokalitách bude využito sloupů pouličního osvětlení.

Doplňme, že vozidla pocházejí z výroby italské společnosti Rampini a disponují systémem na rekuperaci kinetické energie, což může ušetřit až 20% spotřebovávané energie.

Jak to ve Vídni vypadá s ostatními autobusy? Již bylo zmíněno, že tamní vozový park autobusů stárne, a tak se v současné době zvažuje pořízení 500 nových autobusů, mezi nimiž by měla být i hybridní vozidla…

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prosím Vás, volty neproudí..


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol