V USA není cestování hromadnou dopravou právě oblíbené. Přesto v roce 2014 podnikli Američané rekordních 10,8 miliardy cest.
Příměstský vlak zastavující ve stanici Powell Street Station v San Francisku
foto: SFMTA
foto: SFMTA
Americká asociace veřejných dopravců (APTA) zveřejnila jednoduché srovnání dosažitelných průměrných úspor obyvatel největších amerických metropolí. Co „měšťákům“ stačí k tomu, aby jim peníze neprotékaly mezi prsty?
Nechat osobní auto v garáži a přesednout na hromadnou dopravu. Ročně mohou uspořit v průměru 9238 dolarů a navíc si ušetřit nervy z postávání v nekonečných kolonách.
vlastní
mno nevim co se divite
mno nevim co se divite americka auta jsou znama tim ze:
1) neumeji zatacet
2) neumeji jezdit usporne
3) teslu a volta nepocitam mezi prostredky masove dopravy
pokud american cestuje do prace tak svym dodge/chevrolet/ford/… min 3.6 V6 se spotrebou 12-17 l/100
a kdyz uz vyjede tak to ma 5min na hlavni a pak je to druha odbocka vlevo (po 70km) to vse se spotrebou 10 l za cenu 13 korum na litr takze kde to jsme
A či to nebude tak trochu
A či to nebude tak trochu aj tým, že vlastné auto si čoraz viac američanov nemôže dovoliť.
Nevím, jestli je možné
Nevím, jestli je možné aby se to chytlo ve velkém, jednak tam není asi zdaleka tak propracovany systém jako třeba IDS JmK, byť i proti němu jsem slyšel výtky, ale spíš, pokud to bude levné, se to může stát dopravním prostředkem chudších, ale já nejsem znalcem americké mentality, střední třída asi možná vsadí na elektromobilitu.
Pokud se nebudeme bavit jen o velkých městech, pak pro vzdálenosti by musela spíše nastoupit dráha/tramvaje (mimochodem se do USA dodávají od nás), přičemž elektrifikace není všude, což je problém, protože diesel snad ani těch 200km/h nedá. Navíc USA poslední elektrické lokomotivy objednávají od evropských firem (a je škoda že se tam ještě nedostaly naše mašiny), Na rozdíl od Evropy se tam musí vypořádat jen se dvěma systémy 25kV 60Hz (bez větších problémů by tam naše střídavé mašiny asi jezdily) a 12kV 25Hz, pro což jsou jednak měnírny a jednak jednofázové elektrárny, při tom výpadku v USA tot nevypadlo, sice měli také někde problémy, ale velká část toho pracovala. Ostatně dráha by měla mít vlastní elektrizační soustvu nehledě na zbytek státu, jako je tomu v Německu, Rakousku a Švýcarsku a je jedno že kmitočet je stejný. Jednak kolaps normální nemusí znamenat, pokud jsou tam samostané elektrárny, kolaps drážní dopravy a také by mohl být vyřešen problém s nerovnoměrným zatížením sítě.
Výtky? Reálně, každou
Výtky? Reálně, každou optimalizací hromadné doprvy na jižní moravě uteklo dost lidí do aut, právě, že ho tak dobře udělali a vylepšují k lepším zítřkům…
Sám když jedu autobusem, pak na Jmk, ale dálkařema.
Jenom pro informaci, Jmk navrhoval pán co sám jezdí autem a hromadnou viděl naposledy na střední. Takže tolik k tomu, jaký „odborník ze zkušeností“ na vytvoření měl slovo.
P.S. aby to nebylo tlachání o jena bába povídala: První návrh sběrná střediska Rájec Jestřebí, pak Kuřim až když těm odborníkům bylo vysvětleno, že by pak odešlo 100procent lidí, milostivě uděli Krpole. V prvním nasazení nedostatek volných míst, takže se lidi nedostávali do práce, a jaký div zaměstnavatel neměl pochopení, takže utekli do aut.
A jak ukazuje polsko, lidi co utekli do aut bude hoooodně těžké zdali nemožné dostat zpět.
Klasika státní a obecní
Klasika státní a obecní plánování a peníze z našich daní v praxi. V Ostravě otevřeli zónu Hrabová, dlouho žádná MHD, pak 1 linka občas, pak se to začalo zlepšovat. Důsledek – většina lidí se naučila jezdit auty. Otevřeli zónu Mošnov, stejná tragédie v kombinaci s tím, že už je to meziměsto a bus tam jezdil jen na pravidelné začátky směn a pak vzal lidi co jim směna skončila. Přijet jindy = jen vlastním autem. Vědeckotechnologický park VŠB-TUO řeší problémy s parkování neustále od svého vzniku, kdy jme hustili města aby tam jezdila MHD. MHD veškerá žádná, pak pokus o ni, teď zase nic. Mladí kluci a holky, beroucí zde dost slušné prachy, se pak zařídili po svém – auta, auta a zase auta. Ale samozřejmě stále hubou podporujeme zaměstnanost a hubou řešíme dopravní problémy.
u nas je to naopak, z mhd na
u nas je to naopak, z mhd na osobnu prepravu.
co v prepocte v usa stoji taxik, lod a vrtulnik 🙂
pokud jezdite s mhd sice vam
pokud jezdite s mhd sice vam neprotekaji tolik penize mezi prsty (ackoliv i ten ctvrtletni listek stoji poradny balik je to porad mene nez co clovek nacpe do auta) .. mezi prsty vam s MDH proteka ale neco mnohem cenejsiho … CAS … neni pravda ze jezdeni autem je jen cekani v kolonach zatimco MHD vas dopravi sup sup k cili, to je v praxi naprosto opacne … v olomouci vas mhd napriklad je schopna vozit tri ctvrte hodiny prakticky jen jedno presednuti trasu kterou byste meli autem za 6 minut. Tomu rikam skutecna ztrata, cas je stejne cenny ne li cennejsi nez penize.
navic ridici maji dnes
navic ridici maji dnes pomerne inteligentni pomocniky ktere jim efektivne pomahaji vyhybat se kolonam, treba navigace WAZE pro vsechny mozne mobilni telefony se presne timhle chlubi a slavi s tim slusne uspechy (zapomente na zastarale tomtomy, garminy, igo a podobne offline smejdy, ty nic takoveho neumi, jsou to jen velmi hloupe mapy)
Na TOM TOM mi nenadávej, je
Na TOM TOM mi nenadávej, je to jedna z nejspolehlivějších navigací vůbec.
urcite nechci nadavat, k
urcite nechci nadavat, k tomu mam skutecne daleko. Jen konstatovat ze vas tomtom je dinosaurus. Vyvojove se kdesi zaseknul na urovni kompaktnejsich papirovych map, ale poradna navigace dnes vypada jinak, jsou na ni kladeny jine naroky, ma umet sbirat nepretrzite spoustu informaci a za vas optimalizovat trasu podle sebetiternejsich voditek a dedukcí, kterých je schopna jen díky prakticky nepretrzité komunikaci s ostatními navigacemi stejného typu na plánované trase. Navigace musí být chytrejší, než jen prostý vyhleávač nejkratší trasy z bodu A do bodu B. Tomtom to sice zkusil se svou HD Traffic a MAPSHARE sluzbou, ale na waze ani náhodou nemá ani v jednom z techto pokusů jej dohnat. Samozrejme pouzivejte co je vam libo, ale vezte ze setrváváním u offline navigací se jen zbytecne zastavujete ve vyvoji a vase cesty nebudou ani zdaleka tak poklidné a průjezdné jaké by být mohly.
Super, takže pokud ju
Super, takže pokud ju nepřipojím na net a nebude neustale online, je prakticky nepouzitelna.
Ja si pod navigaci predstavuju neco jineho, kde je uzavirka na to me staci 15 sekund rano pohled na mapu na netu a cestou poslouchat radio a pouzit mozek a prekvapive oproti kolegum v praci jsem na miste rychleji, jak kdyz oni pouziji tu opevovanou navigacu.
Jestli to nebude tim, ze ja navigacu pouivam jako nastroj, ktery muze chybovat, zatim co Vy ji podle prispevku pouzovate jako nastroj co ma vzdy pravdu…