Evropská unie nedávno odhalila svou čtyřicetiletou strategii jejíž součástí je i plánovaný zákaz vjezdu dieselových a benzínových automobilů do center měst, počínaje rokem 2050. Návrh v originále nazvaný „Roadmap for the Future of Transport 2050“ však zpochybňuje řada environmentálních organizací a nyní se k nim přidala i britská vláda.
Strategický plán EU prezentoval dopravní komisař Siim Kallas, který je zodpovědný za dění v oblasti dopravy. Jednotný evropský dopravní prostor si mimo jiné klade za cíl přesunout ze silnic minimálně 50 % cestujících zdolávajících střední vzdálenosti (do 300 km). Alternativou by pro ně měla být železniční nebo lodní doprava.
Evropská unie postupuje ke standardizaci dobíjení elektromobilů
Tento posun v návycích cestujících by podle komisařů zajistil omezení vzniku emisí až o 60 % a jeho negativní dopad na životní prostředí. Siim Kallas ve své prezentaci také zdůraznil, že tato opatření nebudou mít negativní vliv na úroveň mobility. „Svoboda cestování je jedním ze základních práv euroobčanů a je rozhodující pro rozvoj podnikatelského sektoru v Evropě“, řekl Kallas.
Navzdory těmto argumentům je proti zavedení striktních opatření vláda Velké Británie. BBC o tom informoval britský ministr dopravy Norman Baker, který řekl, že nebude podporovat výzvu zakazující vjezd do center měst automobilům, jenž využívají ke svému pohonu fosilní paliva. Baker o tom doslova řekl: „Nebudeme zakazovat vjezd automobilům do měst, stejně tak jako nebudeme mít obdélníkové banány.“
„Je správné, že si EU stanovuje vysoké cíle ve snaze o snížení emisí, ale není správné nařizovat jednotlivým městům jak toho mají dosáhnout,“ řekl Baker v televizním vysílání.
Znečištění ovzduší zkracuje život až o dva roky
Spojené státy výrazně sníží závislost na dovozu ropy
Rozhovor: Antidiesel.eu – Petr Ptáček o boji proti dieselovým motorům
Aktuálně Evropská unie také představila návrh, aby nové motorky a skútry plnili emisní normy Euro 5 nebo 6.
A co auta na CNG? Těch se
A co auta na CNG? Těch se to snad netýká.
CNG snad neni fosilni
CNG snad neni fosilni palivo?
Ale nesmrdí, tudíž není
Ale nesmrdí, tudíž není důvod ho zakazovat. Úředníci bohužel ztratili veškerou logiku, protože raději pojedu 15 minut za Škodou Favorit spalující CNG než 5 minut za nejnovějším diesel BMW splňujícím EU6. Emisní normy jsou díky tomu jen bezvýznamná čísla bez náznaku zdravého rozumu a původního smyslu.
a duvod pro zakazovani
a duvod pro zakazovani ostatnich fosilnich paliv je snad to ze smrdi?
imho urednici ztratili logiku a hlavne kontakt s realnym svetem uz davno…
pozeram ze byrokrati v UK
pozeram ze byrokrati v UK maju oproti tym bruselskym aspon rozum
Přijde mi to stejně
Přijde mi to stejně zbytečné, jako řešit v roce 1950 zákaz vjezdu parních lokomotiv po roku 2011…
To je výstižné :).
To je výstižné :).