Evropská unie se poslední dobou intenzivně zajímá o dopravu. Nejen, že navrhuje do roku 2050 zakázat vjezd do center měst autům na fosilní paliva. Navíc nově navrhuje, aby jednostopá vozidla, tj. motocykly a skútry plus například i čtyřkolky plnily emisní normy Euro 5 nebo nebo Euro 6.
Na slyšení v Evropském parlamentu zaznělo, že Evropa by mohla zavedením nových pravidel pro bezpečnost provozu motocyklů a jejich emisním omezením výrazně získat.
Nicméně bude třeba vzít do úvahy motocyklový průmysl jako celek a jeho schopnost se novým standardům přizpůsobit.
Jednostopá vozidla představují pouze 2 % celkově ujeté vzdálenosti v EU, nicméně jsou zodpovědná za 16 % smrtelných nehod.
Co se týká vlivu na životní prostředí, některé motocykly údajně svými emisemi přesahují povolené limity, zejména s ohledem na oxid uhelnatý a oxidy dusíku. Navíc se emise výrazně zvyšují se stářím motocyklů a skútrů.
Pokud by měly motorky vyhovovat standardu Euro 5, musely by být vybaveny katalyzátory a nesměly by v průběhu své životnosti tolik ztrácet na efektivitě. To by mohlo pomoci výrazně snížit emise, na druhou stranu by to nové motorky prodražilo.
O návrhu se bude hlasovat v říjnu 2011 předtím, že bude postoupen do Evropského parlamentu.