Tesla obsadila desetinu trhu s luxusními vozy v USA

Magazín InsideEVs provedl zajímavé srovnání prodejů luxusních aut v USA. Vyšlo z něj, že automobilka Tesla Motors se svým elektromobilem Model S za první polovinu roku 2013 obsadila 8,4 % tohoto tržního segmentu.

Elektrické auto Tesla Model S není pro každého. V segmentu luxusních vozů na něj ale pomyslí téměř desetina nakupujících.
foto: Tesla Motors

Během první poloviny roku 2013 se v prodalo přibližně 9850 elektromobilů Tesla Model S. Mercedes-Benz třídy S prodal 6211 kusů, BMW řady 7 celkem 5075 kusů, Audi A8 celkem 3099 kusů a Lexus LS pak 5247 kusů.

Podle studie organizace Electrification Coalition to znamená, že Tesla si dokázala pro sebe uždíbnout 8,4 % tržního podílu v segmentu luxusních aut.

Je to obrovský úspěch, obzvlášť vezmeme-li v úvahu, že v celkových prodejích aut v USA zatím auta do zásuvky (elektromobily a plug-in hybridy) zaujímají podíl pouze 0,53 %.

Pro zajímavost, jen během 1. čtvrtletí 2013 čítaly prodeje Modelu S zhruba 4900 kusů. Konkurenčních vozů BMW 7 se prodalo 2338 kusů, Mercedes-Benz třídy S celkem 3077 kusů, Audi A8 se prodalo 1462 kusů a Lexus LS pak 2860 kusů.

Na druhou stranu je pochopitelně třeba připomenout, že zatímco Mercedes, Lexus, Audi či BMW nabízejí i řadu dalších typů vozů, Tesla dnes prodává pouze Model S. Do budoucna chce ale i Tesla svou nabídku výrazně rozšiřovat.

Připravuje například elektrické SUV Model X, levný elektromobil za $30 000, elektrický pick-up nebo nový elektrický sporťák, tedy druhou generaci modelu Roadster. S ním se Tesla probojovala na výsluní.

42 Comments on “Tesla obsadila desetinu trhu s luxusními vozy v USA”

  1. Mě by zajímalo jak
    Mě by zajímalo jak všichni víte, že Tesla je méně kvalitni auto v technologiích než BMW, nebo Mercedes?

    To si myslíte, že na světě se nemůže objevit jiná nová automobilka, která vyrobí auta kvalitnější než bmw, nebo meda?

    Tohle je názor, zahleděný jen do sebe. Podle mě nikdo z Vás neví co Tesla používá za materiály, nikdy jste v ní neseděli, nikdy jste neviděli pod kapotu, jaké používá technologie.

    Ale automaticky to musí být horší než němci. to je pěkně zpátečnický názor.

    Připomíná mi to scénku z filmu jak tam položí 2 krabičky od sirek a o jedné řekne, že je americká. Která bude lepší?

  2. Ja tomu vážne nerozumiem.
    Ja tomu vážne nerozumiem. Čo má vaša redakcia proti Tesle? Dakedy som Teslu považoval za solídnu automobilku, ale čím viac čítam vaše články, tým horšiu mienku o nej mám.

    Vysvetlite mi akú má výpovednú hodnotu článok, v ktorom porovnávate neporovnateľné – predaje auta vyššej strednej triedy s omnoho drahšími limuzínami. Teda inak povedané si robíte s čitateľov blbcov. Ak vám teda ide o to aby sa čitateľom značka Tesla hnusila, tak gratulujem – darí sa vám to výborne.
    (a nezabudnite mi na toto napísať, že článok je skopírovaný z iného webu, akoby to na celej veci niečo menilo…inak povedané – ak niekoho kopírujem, tak s ním 100% súhlasím)

    1. Ano je docela chyba
      Ano je docela chyba prirovnavat Model S a Mercedes S,BMW 7 atd. Vic se mi libi srovnavani s BMW M5 kdy se jedna o stejnou tridu,cenu i zrychleni,ale zase chapu ze to laka srovnavat,protoze cena Modelu S je srovnatelna s vozi luxusnich trid…casem to bude snad jinak ale zatim top elektromobil proste stoji jako top Mercedes,takze se srovnavani vybizi 😉

      1. To porovnanie s M5kou z
        To porovnanie s M5kou z youtube mi ani nespomínaj…ako ono by to bolo fajn, keby tá M5 bola rovnako rýchla ako pri iných autách, ale postavia vedľa nej Teslu a zrazu je o pól sekundy na stovku pomalšia a pri štarte sa pohne až chvíľku po Tesle…to fakt nemá chybu, nehovoriac o tom, že porovnávať Teslu S s niečím ako je M5 je fakt možné iba na rovinke, lebo M5 je ďaleko drahšie a kvalitnejšie auto s technológiami, podvozkom, brzdami, interiérom, atď., jednoducho je to vrchol toho čo dokáže technologicky a kvalitatívne najpokročilejšia automobilka na trhu, a oni to porovnávajú s autom so smartphonom namiesto stredovej konzoly…ja uznávam kvality a zrýchlenie Tesly S, ale hnusí sa mi ten ich americko-dementný marketing a neverím tomu, že je v ktoromkoľvek ohľad lepšia než M5 okrem výhody elektrického pohonu, no práve naopak taký interier i karoséria sú si myslím na hony vzdialené top kvality od BMW.

        1. Ale prave ze s M5 se
          Ale prave ze s M5 se srovnavat muze!Ten nejsilnejsi Model S je srovnatelnej v mnoha ohledech!Ma dokonce vetsi zrychleni,myslim ze i vetsi kroutici moment,podobny rozlozeni hmotnosti,tvrdsi perovani…navic ma tesla podstatne niz teziste a zatacky ji opravdu jdou!Ani M5 neni zadny supersport!Dnes delaji i M5 v dieselu!!
          Jedine maximalka je u obou nekde jinde,ale myslim ze staci kdyz auto jede pres 200 km/h protoze uz neni moc moznosti kde se vic svest delsi dobu.I v nemecku se to dnes kvuli provozu da spis jen v noci,protoze jinak mas na tachometru 250 vetsinou jen par sekund a hned brzdis protoze provoz ti to dyl nedovoli.

          1. M5 a diesel??? 😀 😀 😀 tak
            M5 a diesel??? 😀 😀 😀 tak teraz si mi krásne dokázal, že absolútne nevieš o čom točíš. Jediné čo existuje ako alternatíva ku M5ke je trojlitrový diesel s troma turbami a s M-paketom alias M550D, čo je je veľmi rýchla a veľmi kvalitná športová limuzína, ale M5 je niečo úplne iné (niečo ako Ferrari F430 vs Enzo, čo ti asi tiež nič nehovorí…).
            Ani v tejto diskusii nejdem ďalej pokračovať, lebo týmto si mi dostatočne dokázal, že vôbec nevieš o čom točíš…že „M5 diesel“, toto mi nikto neuverí 😀 😀 😀
            …choď si s kamarátmi porovnávať autá podľa maximáliek a ideálne tých čo majú napísané na tachometroch 😀 😀 😀 (a keď už u toho budeš, tak M5 má maximálku cez 300…presne ti nepoviem, lebo je to aj tak jedno)

            1. Ano u BMW mas pravdu ze je
              Ano u BMW mas pravdu ze je to 550D a ma tri turba ale bmw ho prodava jako M5!
              A zatim si stojim!
              Navic narozdil od tebe nejen ze znam rozdil mezi F430 a Enzem,dokonce jsem F430 ridil
              Vlastnim Ultimu GT,Caterham R500 a jine hracky,jsem fanda do rychlosti,aut i motorek narozdil od tebe mam spousty zkusenosti a to i s Teslou!
              Jdi si hrat s anglicakama a brouzdat casopisama 😉

              1. Tak ty si s tou dieselovou
                Tak ty si s tou dieselovou M5 fakt nedáš pokoj?? 😀 😀 😀
                Zájdi na oficiálne stránky bmw a nájdi si sekciu s Mkovými bavorákmi a ak tam nájdeš jediný nafťák ktoréhokoľvek radu, tak ti hneď jeden kúpim 😀 😀 😀
                Keď si taký frajer a máš toľko hračiek, tak čo tu ešte akože robíš? Choď do miestnej škôlky vykladať deckám o naftovej M5 😀 😀 😀

                1. Nic nevis a placas kraviny!
                  Nic nevis a placas kraviny! Oficialni nazev toho auta je BMW M550D
                  Zadnej M-paket!
                  Nez zacnes ty anonyme nekoho urazet,pouzij strycka googla at ze sebe nedelas hlupaka!

                2. Presne to je oficiálny
                  Presne to je oficiálny názov a to preto, že je pri tomto modeli M-Paket už v základnej výbave. Je mi ľúto, že musíš robiť zo seba ako si sám povedal „hlupáka“, ale niektorý ľudia si nedajú povedať.

                  Keď ťa BMW tak zaujíma, že tu o ňom plácaš také kraviny, tak ti odporúčam aby si zašiel na BMW fórum a nechal si tam vysvetliť aký je napr. rozdiel medzi spomínanou M550d a M5, alebo čokoľvek iné, ale sprav to prosím skôr, než budeš ďalej zo seba zbytočne vyrábať blbca.

                3. Blbce ze sebe delas ty!Jasne
                  Blbce ze sebe delas ty!Jasne ze vim jaky jsou rozdily mezi cistokrevnou M5 a M550D
                  Ale proste samo BMW to postavilo tak!NENI TO M-PAKET!Jak ty tu proste placas!Sama automobilka to prezentuje jako M5 a auto pripravuje vcetne podvozku Motorsport divize!Narozdil od M paketu,ktere se davaji primo v tovarne! Nic neznas a jen tu placas!Prestavam na tve blbosti reagovat!

                4. Ja teda nevim jak to je, ale
                  Ja teda nevim jak to je, ale docela me udivuje, ze se nejakym anonymnim trolem vubec nechate vyprovokovat. Dyt je to jen trouba co se odmita prihlasit aby si nikdo nemohl dohledat co kdy rekl.

    2. Srovnani se evidentne
      Srovnani se evidentne provadelo na bazi ceny coz je pro vetsinu lidi rozhodujici faktor pri koupi vozu, nebo vlastne cehokoli…
      Nevim jak vy, mozna uz jste tak rikajic za vodou a tedy vas to netrapi Anonyme, ale podle me je cena (+ co dany vyrobek umi) proste nejdulezitejsi kriterium. A hold, priznejme si to, Tesla je draha a srovnava se tedy s drahymi auty. Kdyby stala 10.000.000Kc tak by se srovnavala se supersporty. Stejne tak kdyby stala 350.000 tak by se srovnavala s Octavkou. Mi na tom neprijde nic divneho.

      Jestli mate lepsi cisla tak sem s nima…

      1. Áno, Tesla S je drahá, ale
        Áno, Tesla S je drahá, ale v porovnaní s nemeckými limuzínami ako sedmičkový bavorák, či skový méďa, je Tesla S lacný a malý príbuzný, teda Tesla S je auto vyššej strednej triedy (tiedy E), zatiaľ čo v článku Teslu porovnávajú s triedou limuzín (trieda F) a to je teda poriadny rozdiel. Sa čudujem, že sa neporovnávajú ešte aj s Rollsami 😀 Fakt ako mne toto príde ako riadne dementný marketing, ktorý si uťahuje so zákazníkov a aby o tom tu napísali článok, no fakt moja mienka o tomto webe je už fakt veľmi nízka…už sa tu nedá nič brať seriózne…

        1. Tak asi jsem mel pravdu, vy
          Tak asi jsem mel pravdu, vy uz opravdu porovnavate jen podle „tridy“ a ne podle ceny, to vam zavidim 🙂

          No aspon si tady nic nevymysli jako na Autoforu a kdyz tady napisu do komentaru, ze maji chybu v clanku tak ji vzdycky radi opravi za coz Hybrid chvalim. Tam je ta uroven jeste nizsi a vsemu co je na alternativni pohon se jen vysmivaji a delaji si z toho srandu, skoro jako v Top Gearu.

          1. no je pravda, že Tesla S
            no je pravda, že Tesla S začína s cenou vyššie než nemecká konkurencia, ale aj končí ďaleko skorej. No to samozrejme sa bavíme o vyššej strednej triede a nie o limuzínach. Tesla začína v amerike na 62400 a v Kalifornii na 59900 a v tej nadrahšej možnej verzii vyjde asi sto tisíc. Sedmičkový bavorák začína na cene 73600 a končí v cene niekoľkých Tesiel.
            Najlacnejšia 5ka síce stojí o 15 tisíc menej, no v základnej výbave si to snáď nikto nekupuje (hlavne keď BMW má základnú výbavu fakt vyslovene „základnú“ aby si zákazník mohol nakonfigurovať auto presne podľa predstáv a vtedy začína cca tam kde Tesla).

            A Autoforum nepoznám a originálny Top Gear pozerám rád ale samozrejme ich beriem s rezervou 🙂 Aj keď Top Gear si robí srandu so všetkého a alternatívneho pohonu si robí srandu len vtedy, keď je to opodstatnené a každý to chápe, no keď je auto dobré tak ho vychváli (aj diesle spočiatku poriadne kritizovali, keď boli také nekultúrne, ale inak mnoho dieslových áut vychválil do sveta). Ja osobne mám tiež rád alternatívne pohony a to z viacerých dôvodov: technológie sú moje hobby, palivá z ropy sú predražené, smrdia a škodia zdraviu, atď..
            Btw čítam viaceré internetové média o autách a všetko je treba brať z nadhľadu, lebo žiadny redaktor na svete nie je absolútne objektívny(ak to vôbec je možné), no ako najkvalitnejšie médium považujem Auto Motor a Šport, čo je jediné tlačené médium, ktoré čítam už po mnoho rokov každý mesiac.

          2. btw neviem kde si nabral to,
            btw neviem kde si nabral to, že Top Gear sa vysmieva alternatívnym pohonom, pretože napr. teraz som pozeral diel S12E07 kde testovali Teslu Roadster a vodíkov FCX Clarity, a obe autá maximálne vychválili, samozrejme si spravili srandu z istých nevýhod a chýb, ktoré vtedy Tesla mala, ale všetko to predstavili tak akoby tie nevýhody boli len samozrejmosťou toho, že to je taká novinka a že sa to jednoducho časom vyrieši. A pri tej vodíkovej Honde nebolo jedinej kritiky, práve naopak ho označili ako za auto tohto storočia.

        2. Jak to tak dobře víte, že
          Jak to tak dobře víte, že je Tesla laciná příbuzná bmw, nebo mercedesu? Vy jste v ní už seděl a projížděl jste se v ní?
          Podle mě ne, jen tu vaříte ze zplodin.

          Tesla je svou cenou srovnatelna jako luxusni automobili, svými rozměry téměř také i když je kratší než mercedes S, nebo bmw 7, ale zase je o dost delší než ta vaše „višši střední třída“.
          Takze rozměry by se dala zařadit ještě mezi višší střední a luxusní.
          Ale cenou patří do luxuxsní třídy.
          A co výbavou a použitými technologiemi? Jak víte co tam Tesla pouzžívá? ja jsem v ní ještě neseděl, takže tohle třeba nevím.
          Ale věřím tomu, že na světe neexistuje jen BMW a Mercedes, který ač jsou kvalitní auta jim už trochu ujíždí vlak…

          1. BMWčku „ujíždi vlak“??
            BMWčku „ujíždi vlak“?? Videli ste už BMW i3?? To auto vyzerá ako z inej dimenzie po všetkých stránkach. Ak niečo predstavuje aktuálny technologický vrchol, tak je to rozhodne i3 a tomu sa Tesla nepribližuje ani na hony, ani keď má veľký dojazd vďaka tone batérii.

            Je pravda, že som naživo Teslu nezažil, ale osobne som ešte nepočul o kvalitnom aute vyrobenom v amerike, ktoré by sa vyrovnalo interiérom aspoň Kórejcom a nie to ešte luxusným nemeckým, či japonským značkám. A ako pri Tesle mi stačí jeden pohľad na interiér a mi je do smiechu keď vidím ten veľký smartphone namiesto stredovej konzoly. Porovnajte si to s interiérom v i3jke. Tam je ten interier doslova majstrovské dielo v dokonalosti. Ale aby som v tesle packal prstami po displeyi keď chcem pridať hlasitosť na rádiu, či zmeniť nastavenie klímy, no fakt si to neviem ani predstaviť aké otravné používanie to musí byť…no každopádne hádať sa s fanúšikmi Tesly rozhodne nemá zmysel a človek by neveril ako chorobne si budú zastávať autá, ktoré ešte ani nevideli, nie to sa na nich neviezli či nebodaj vlastnili.

            1. No myslím, že v poslední
              No myslím, že v poslední větě jste to vše pěkně shrnul a potvrdil mi co jsem psal. To totiž platí i obráceně ne jen pro fanoušky Tesli, ale i pro fanoušky bmw.

              Jinak bmw i3-ka se mi po designové stránce hodně líbí. bmw to prostě umí. Ale právě po technické stránce nic moc. Na to, že je to od BMW to mělo mít daleko lepší paramtery nejen dojezd, ale i zrychlení.
              Nejsem zahleděný jen do německých aut, a nejsem zahleděný ani do Tesli. Protože každé auto má něco proti a něco se na každém z nich někomu nelíbí. To je individuální záležitost.

              Ale říct, že jen a jen bmw ma nejlepší auto na světě je přesně to co vy v příspěvku kritizujete na fanoušcích Tesli…. :-)))

              1. Nemůžeš popřít, že se
                Nemůžeš popřít, že se BMW podařilo uspokojit potřeby násobně většímu počtu lidí než Tesle. Dále je tu F1 a podobné technologické lahůdky na které Tesla nemá ani náhodou. Ano, BMW je technologicky vyspělejší firmou a kdo oponuje, tak je tragéd co se automobilové technologii nevyzná.

                1. To je přesně to co píšu.
                  To je přesně to co píšu. Stále nedokážeš pochopit, že na světě není jen BMW. Tvůj zúžený pohled ti dává hodně malý obzor a proto nikdy nepochopíš že se může objevit i jiná firma, která může být vyspělejší a lepší.

                  To že bmw se podařilo uspokojit většímu počtu lidi nez Tesle je ale dáno tím, že bmw je tu už xxx let, nežto Tesla jen „pár let“ A zatím to nevypadá, že by měla skončit. Spíše naopak, rozjíždí to velmi dobře. Takzže má našlápnuto stát se další v řadě vedle audi, bmw, mercedes atd.

                  Na jednu stranu tu kritizuješ fanoušky Tesly, ale teď jsi se projevil přesně úplně stejně, akorát za BMW :-)))

                  Mě osobně se líbí jakékoli auta, když jsou v něčem lepší než ostatní a nezáleží mi jestli je to BMW, Mercedes, nebo Tesla, nebo jiná značka.

                  Technickou vyspělost Tesly dokazují její prodeje, které rostou na rozdíl od BMW, které stagnují. Tak kdyby BMW byla tak technicky vyspělá měla by auto, které se tesle vyrovná, to ale bohužel žadné takové nemá. Tesla Model S je prostě auto které se vymyká současným třídám a škatulkám, které do teď tady jsou. A proto je tak težké ho s něčím srovnávat.

                  Kdyby Tesla bylo zfušované auto s lacinými materiály tak by to nikdo nekupoval. A protože jde o velký drahý auto tak si to kupují lidi, co na to mají a ti lidi zvlášť jsou citlivý na nějaký chyby, nebo na laciný materiály ti nic neodpouští.

                  Protože jde prodej modelu S čím dál víc nahoru tak to jen dokazuje že to je auto, které těmito neduhy (francouských aut) netrpí.

                  Prostě může tu být i lepší auto než bmw a to je fakt, co jako fanoušek bmw asi nepochpíš.

                  BMW i3 je pěkný auto (mě se líbí stejně jako model S), ale na to jak „vyspělá“ je podle tebe BMW je to auto slabé. Mohli to udělat daleko lépe. Prostě od BMW jsem očekával něco lepšího než jen pozlacený Leaf.

                2. Tobě logika vůbec nic
                  Tobě logika vůbec nic neříká a fungování trhu nerozumíš už vůbec. Nevím co máš proti francouzským autům, ale vzhledem k tomu jak ti funguje uvažování zůstaneme u BMW. Kolik prodává aut BMW a kolik Tesla? Z toho si odvodíš proč Tesla tolik roste – kdyby nerostla, tak ji zřejmě překoná i Rolls-Royce a i přes nechutně vysoké dotace krachne. BMW není na rozdíl od Tesly taková pijavice dotací – ta firma se uživí na svobodném trhu sama o sobě. Technologicky je BMW dál, protože udělat auto se spalovacím motorem je mnohem těžší než elektromobil. Podíl spalovacích motorů je obrosvký, protože je lidi chtějí a to že elektromobily rostou je hezké, ale rostou z jakého podílu na trhu?

                  Automobil se spalovacím motorem je pro drtivou většinu populace lepší i přes mohutné dotace elektromobilům bez kterých by tyhle paraziti padli. Interiér Tesly je tragédií ve srovnání s tím co nabízí BMW 5 nebo 7, Lexus IS/GS/LS atd. – až budeš obě auta vidět naživo a třeba si to i ošaháš, tak to potvrdíš. Tomu se říká realita, tak se s tím smiř – nežijeme ve světě kde vládnou elektromobily, ale automobily se spalovacím motorem.

                3. Dopredu ti rikam ze jsem
                  Dopredu ti rikam ze jsem fanda BMW a nekolik sem jich vlastnil,ale mam i jine auta a to i opravdu sportovni auta a s Teslou Roadster jsem se svezl uz zacatkem roku 2009
                  A to co tu placas,tak se stydim ze BMW ma vubec takoveho fanoska jako jsi ty!
                  Tesla pujcky od statu davno vratila,a je to nejrychlejsi rozjezd automobilky za nekolik desetileti a Modes S je technologicky o nekolik svetelnych let jinde nez BMW i3
                  Musis se smirit ze jsou proste i lepsi nez bmw a jine zavedene automobilky

                4. Nelži. Tesla dál inkasuje
                  Nelži. Tesla dál inkasuje dotace od několika států a automobilek co dělají spalovací motory. i3 je kravina a já osobně nejsem žádný fanda BMW, ale spíš Lexusu a Jaguaru tak tady nebreč.

                5. Tesla zadne dotace
                  Tesla zadne dotace nedostava!Lidi dostavaji dotaci na nakup elektromobilu!Pletez si pojmy a dojmy!Tvuj prehled se rovna bud nule,nebo tu naopak schvalne lzes ty!Jdi si hrat s anglicakama 😉

                6. Ako môže byť niekto takto
                  Ako môže byť niekto takto blbý, že nevie čo je dotácia…á už viem, niekto kto nevie používať medzerník pri rozdeľovaní viet nemôže pochopiť niečomu ako je dotácia 😀

                  Či sa ti to páči alebo nie, za každé predané auto dostane Tesla v Kalifornii 10 tisíc doláčov…keby tie autá vláda tak nedotovala, rozhodne by bolo výrazne menej zákazníkov alebo naopak u Tesly o desatisíc menší zisk u každého auta, by padla čo červených čísiel ako nič 😛 …no ale ty to aj tak nikdy nepochopíš, ty máš svoj svet… 😀 😀

                7. No vedle jste vy. Dotace
                  No vedle jste vy. Dotace dostane koncový zákazník, né automobilka. A pokud si stojíte za svým, tak nám tu dejte zdroj, který to říká.

                8. Ježiš toto je fakt
                  Ježiš toto je fakt demencia celá táto konverzia, ale tak ako malým deťom: Zákazníkovi ubudne z financií 60 tisíc za základný model a Tesla dostane 70 tisíc. Fakt je ten, že keby tá dotácia nebola, tak by ubudlo určité ktovie aké percento zákazníkov alebo by musela Tesla zabudnúť na dotáciu a predávať za 60 tisíc i tak. Každopádne dotácia je tomu, kto dostáva. Zákazník vždy stratí. Keby zákazníkom posielal štát 10 tisíc bez nákupu čohokoľvek, tak by ho dotoval. Takto dotuje výrobcov elektormobilov a v tomto prípade čo sa tu rieši samozrejme Teslu. (ak toto nepochopí mimino, tak už neviem čo si mám myslieť o fanúšikoch Tesly)

                9. Mel by jste si to same zacit
                  Mel by jste si to same zacit myslet i o fanouscich BMW diky jejich nove i3, fanouscich Nissanu, Mitsubishi, Renaultu a ja nevim kterych jeste…

                  PS: a mel by jste si precist co jsem psal o kousek vyse.
                  PPS: a kdyz uz ulevy na danich berete jako dotace tak by jste se mel taky zacit zajimat o ulevy na danich pro jine spolecnosti, ne jen ty co vyrabi elektromobily.

                10. Tak to dokaz!
                  Pokud to

                  Tak to dokaz!

                  Pokud to nezvladnes, tak tady mas vysvetleni jak ty dotace funguji: Tech 10 tisic nedostava Tesla, ale zakaznik na koupi jakehokoli elektromobilu, tedy i BMW i3 az prijde na trh. A abych byl presnejsi ani ten zakaznik je nedostane, ale pouze odvede za rok mensi dan statu o 10 tisic dolaru pokud jeho dan presahla tuto hodnotu.

                  Krome toho si mnoho lidi plete dotace s kredity (povolenkami). Tesla prodava ZEV kredity ostatnim automobilkam, ktere neumi (nebo nechteji) vyrabet elektromobily (ci jine typy pohonu s nulovymi primymi emisemi). Avsak ani tyto penize nedostava od statu Kalifornie ci federalni vlady, ale od ostatnich vyrobcu, pro ktere je proste levnejsi zaplatit ZEV kredity nez aby se obtezovali s vlastnim vyvojem.

                  Oba tyto „dotacni“ systemy se uplatnuji na vsechny elektromobily vsech znacek a stejne tak uplatni i na BMW i3, takze ted zacnete nadavat na i3 i vy anebo to radeji promlcite?

                11. Budu se opakovat, ale stále
                  Budu se opakovat, ale stále narážíš na to co jsi v prvních příspěvcích kritizoval. Jít proti zatvrzelému fandovi bmw nemá cenu. Stejně jako jít proti zatvrzelému fandovi Tesly. Ty žiješ ve virtuálním světě ve kterém není žádné jiné auto než bmw a nic nemůže být lepší. A když náhodou se něco objeví, tak to je vzdy horší.
                  Ač jsi to nikdy neviděl natož se v tom projel.

                  Srovnáváš interiér auta, které jsi nikdy neseděl? Jak tohle vubec můžes napsat? Když znáš jen jedno auto a druhé jsi nikdy neviděl, nejezdil, tak nemůžeš nikdy říct, že je něco tragédii. To je jen plácání do vzduchu.

                  A jsem rád, že mě někdo kdo měl obě auta pod rukou potvrdil co si myslím.

                  A jen tak mimochodem jak jsi se zmínil o F1, tak ve stejném duchu: až bude bmw lítat do vesmíru, tak pak se dá teprve můžeme bavit o srovnatelných technologiích.
                  Zatím jseš se svým bmw o řád uplně dole.

                  Jen těžko by firma která lítá do vesmíru, nepoužila vyvinuté technologie i do vyvíjeného automobilu. Takže můžeme vklidu říct, ze Tesla je vesmírné auto. Oooooo :-))))

                  Také ač je Tesla mladá automobilka, tak technologicky je na to o řád o hodně vpředu než nějaká zkostnatělá bmw co si myslí, že je pupek zeměkoule.

                  A kritizovat Teslu, že zatím prodala o málo aut o proti bmw, je dost ubohy, když viš, že bmw je také o dost starší.

                12. A těm francouzským autům.
                  A těm francouzským autům. Čistě vlastní zkušenost např. s Lagunou v plný výbavě. To auto pořád něco mluví, ale to že muselo být každých 14 dní v servisu je asi normální. Jednou nefungovalo stahování oken pak klima pak rádio pak pro změnu něco v řídící jednotce atd. Nebo jsme měli Clio. To bylo pěkný autíčko, ale servis a poruchovost za ty peníze fakt nestojí. A co teprve 406-ka! Auto staré pul roku až už má sedřený plasty kolem vnitřních úchytek otvírání dveří! Celkově ty plasty ve vnitřním stojí za starou bačkoru.
                  Tak asi tak ke francouzským autům. Žádný výmysli ale čistě praktický zkušenosti.

                13. „Tobě logika vůbec nic
                  „Tobě logika vůbec nic neříká…“ a nasledovano vetou „…protože udělat auto se spalovacím motorem je mnohem těžší než elektromobil“

                  Jasne a prave proto je tech spalovacich na cestach mene nez elektromobilu, protoze ty zatracene elektromobily jsou tak snadne na vyvoj a vyrobu 😀 Dobry priklad logiky 🙂

                1. Anonym odpovida sam sobe, to
                  Anonym odpovida sam sobe, to je vazne schyza 😀

            2. To je prave ten problem, ze
              To je prave ten problem, ze kritizujete neco co jste jeste ani sam na zivo nevidel. Takove zakladni veci jako hlasitost hudby, klima, handsfree a podobne se da ovladat z volantu, takze s rukou ani pohnout nemusite.

              A co se tyce te i3… Urcite zajimave auto, sice skarede (jak vy tvrdite – z jine dimenze) a ty uzoucka kola tomu vzhledu moc nepridavaji, ale zas na druhou stranu se mi libi to pouziti CFRP a 125kW motor, ale tim to tak konci. Dobijecka 7kW jako u noveho Leafu, baterie jenom 22kWh (nemecke stranky dokonce tvrdi jen 18, doufam ze to byl preklep), dojezd taky jako u Leafu. Rychlodobijeni taky jen 50kW jako u Leafu, ale s tim rozdilem ze Leaf ma CHAdeMO a tim padem (zatim) mnohem vice dostupnych rychlodobijecek. Sezeni jen pro 4. Doufam ze aspon zapracovali na vecech ktere nejsou z parametru videt…
              Hmm, co jsem zapomel? A jo uz vim, za nejakych 100.000Kc si muzete prikoupit benzinovy motor a udelat z toho hybrid (hmm, pardon, range extended BEV) 🙂
              O priplatkove vybave se raci nezminuju, o te zatim moc info (a hlavne ceny) nevim.

              Tohle nebo toto by vas mohlo zajimat.

              Na zaver abych byl objektivni a neklesl na uroven Anonyma musim rict, ze to porovnavam jen podle parametru, ktere jsou k dispozici, az se v tom projedu aspon tak jako v Tesle a Leafu, tak budu komentovat vic.

            3. Boze,to je ale omezeny
              Boze,to je ale omezeny nazor…Ty o automobilovem prumyslu v USA,ale ani nikde jinde nevis evidentne NIC !!! Ja se v Tesle projel o vikendu v USA a je to unikatni technologie na nejvyssi mozne svetove urovni a neskutecny uspech jejiho CEO a majitele Elona Muska.Jede to fantasticky,nezere to nic,softwarove rezervy neuveritelne pro snadne a levne doplneni v budoucnu.Musk stavi tovarnu v Kalifornii,ktera 5x !!! zvysi celeosvetovou vyrobu lith.baterii.Jedina nevyhoda je samozrejme cena,ta je vysoka-protoze jeden samotinky podnikatel bojuje proti obrovskemu prumyslu a ropnym magnatum.Jeho dosavadni vysledek je ohromujici a technologie absolutni svetova spicka.
              KONEC !!!

    3. Co je podle me jeste
      Co je podle me jeste dulezitejsi nez tech 8% je fakt, ze si Tesly vsimaji i lide, kteri predtim o elektromobily nemeli zadny zajem, ikdyz tak dali za auto vice nez kolik by utratili normalne za nove.
      Stejne tak si techto prodeju vsimaji i ostatni vyrobci drahych aut. Napr CEO BMW pri rozhovoru pro Bloomberg rekl pred odhaleni i3, ze byli povzbuzeni uspechem Tesly a ze trh pro elektromobily ocividne roste. Loni to bylo zhruba 100.000 aut, letos se ceka pres 150.000.

Napsat komentář