Tesla Motors: vyrábíme přes 400 elektromobilů týdně, nová meta je 800

Magazín Bloomberg vypovídal Elona Muska, šéfa Tesla Motors. Ten se pochlubil, že automobilka je dnes vyrábí “netriviálně” víc než 400 elektromobilů Model S týdně. Novou metou je údajně 800 aut týdně.

Výroba elektromobilu Tesla Model S v továrně ve Fremontu
foto: Tesla Motors

Jsem si jistý, že se na tu metu dostaneme,” doplnil Elon Musk zmínku o 800 autech vyrobených za týden. Už dříve prohlásil, že cílem je v letošním roce vyrobit a prodat 21 000 elektromobilů Model S. Kolegové z magazínu InsideEVs dokonce věří, že se Tesle podaří toto číslo mírně překonat.

Většina objednávek elektromobilů Tesla Model S z USA již byla údajně naplněna. Teď přichází konečně na řadu také Evropa a Asie. Dodávky na tyto kontinenty mají začít právě ve druhé polovině letošního roku. Aktuálně například získala automobilka 300 objednávek na Model S z Hong Kongu.

Časem údajně chce Tesla využít svou továrnu ve Fremontu až na původní výrobní kapacitu 500 000 aut ročně. Tolik jich továrna mohl vyrábět v době, kdy patřila General Motors, resp. pod společný podnik GM a Toyota. Tesla ji koupila v roce 2010.

V současné době Tesla vyrábí pouze Model S. Už během následujících čtyř let chce ale na trh uvést další modely: elektrické SUV Model X, nový Roadster a pochopitelně také malé, levné elektrické auto pro masy. Kromě toho Musk často mluvil také o elektrickém pick-upu.

12 Comments on “Tesla Motors: vyrábíme přes 400 elektromobilů týdně, nová meta je 800”

    1. Je to téměř tak, jak
      Je to téměř tak, jak píšete. Elektrická vakuová pumpa je skutečně vyrobena u nás v Čechách. Jen není primárně určena k intimním záležitostem, ale zdroj vakua pro brzdový posilovač. Když už rekuperace nestačí a je třeba brzdit intenzivněji, dostane se ke “slovu“ také brzdový posilovač, brzdový válec a klasické třecí kotoučové brzdy. Narozdíl od benzínového auta si nemůže elektromobil vzít podtlak (vakuum) ze sání motoru. A tak si veze malou membránovou pumpu s 12V motorkem. Ta se na “požádání“ spouští v případě, že už je v brzdovém posilovači nízká (obvykle <0.6 bar) hodnota vakua. U diesel motoru se obvykle řeší mechanickou pumpou v bloku motoru.
      No ale asi by nebyl problém v případě nouze připojit na i jiný okruh 🙂 Jen pozor - umí udělat bez problémů vakuum 0.9 bar a to už bych bez regulace neriskoval ... 🙂
      Díky tomuto výrobku velmi dobře vidíme, jaké byly jsou a tušíme jaké objemy Modelu S budou vyráběny. Někde na youtube je i video kde je pumpa mezi přední nápravou pod kufrem dobře vidět.

  1. Protože dodáváme do
    Protože dodáváme do Modelu S vakuové pumpy, tak můžu jen potvrdit, že Tesla si na příští rok u svých dodavatelů poptává větší množství. 800 ks týdně ale není zdaleka konečný cíl pro 2014. Ke konci roku je to plánované množství ještě výrazně vyšší..

Napsat komentář