Čeká nás to taky? Toyota uvedla na trh nové vozítko pro seniory C+walk S
Toyota uvedla na trh novou tříkolku C+walk S pro pohyb mezi chodci po chodníku. Je určena především pro seniory, kteří mají potíže ujít delší vzdálenost.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Toyota uvedla na trh novou tříkolku C+walk S pro pohyb mezi chodci po chodníku. Je určena především pro seniory, kteří mají potíže ujít delší vzdálenost.
Přední světové firmy dnes zkoušejí doručování s pomocí létajících dronů. Britská společnost Starship Technologies přichází s odlišným konceptem: robotem na kolech.
Americká vláda chce to roku 2025 ustanovit průměrnou spotřebu aut na 4,3 l/100 km. Možná by se ale neměla držet tak pozadu. Studenti v aktuálním ročníku soutěže Shell Eco-Marathon Americas dokázali dosáhnout spotřeby 0,066 l/100 km!
Srdce mnoha fanoušků futuristických ekologických vozítek a jiných podivností jistě radostí zaplesá při pohledu na nový konstruktérský počin nesoucí název Eggasus. Tato elektrická tříkolka je jedním z finalistů nedávno probělé soutěže „Sierra Nevada Innovation Challenge“ a na trh v USA se chystá vstoupit letos na podzim.
Budoucnost osobní dopravy je možná užší, než si myslíme. Nissan na domácí půdě autosalonu v Tokyu předvádí koncept vozítka nazvaného Nissan Land Glider. Jde o dvoumístné autíčko, které nápadně připomíná tak ulítlé koncepty jako je Twill, Monotracer čili „dálník„, Persu Hybrid nebo třeba tříkolku Triac. Anebo možná uzounký elektromobil Tango?
Land Glider toho připomíná spoustu, přesto je ale jedinečný. Jde o koncept určený pro provoz ve městě. Je lehké, kompaktní, rychlý a nevypouští žádné emise (jezdí na elektřinu). Zatáčení probíhá tak, že nejenže kroutíte ovládacím kniplem, ale navíc se také nakláníte, což přináší zcela nový požitek z jízdy.
Americký ústav pro letectví a kosmonautiku NASA už nějakou tu dobu každoročně pořádá soutěž „Create the Future“ (Vytvořte budoucnost). Soutěží se v několika kategoriích a jednou z nich je také doprava. Právě do ní přihlásil Chris Tacklind, prezident kalifornské společnosti Twill Tech, svůj vynález. Jedná se o malinké osobní vozítko přezdívané prostě Twill „Wicked“ („podivnost“). Vypadá jako malá kapsle na dvou kolech, je velmi lehký a vyžaduje mnohokrát menší baterii než klasické osobní automobily. Kupříkladu energii na 45km dlouhý výlet vyrobíte s pomocí solárního panelu o rozměrech 2 m x 2,5 m, případně dobijete ze zásuvky, do které lze Twill připojit (za jak dlouho, to se bohužel v informačních materiálech nepíše). A jak dosahuje tohle prapodivné vozítko stability? Pomocí senzorů a počítačem řízeného vyrovnávání, které velmi jemnými korekcemi udržuje stabilitu vozítka podobně jako jezdec v případě jízdního kola nebo motorky. Maximální rychlost Twillu je 135 km/h, zrychlení z nuly na sto zvládne během šesti sekund. Vozítko samozřejmě nemá spalovací motor nebo mechanické brzdy, vše obstarává elektromotor a elektrické brzdy. Namísto volantu slouží dotykové ovládání. Samozřejmě, že každého nejspíš napadne – jak nebezpečné asi je prohánět se v téhle kapsli rychlostí 120 km/h předtím, než to do něčeho naboříte? Zde tvůrci slibují maximální ochranu, a to díky faktu, že kabina je vyrobena z karbonových vláken a polykarbonátů. Sedadlo je podobné tomu, které využívá NASA, navíc jsou na místě airbagy a další ochranné prvky, jako například polystyrenová pěna chránící celé tělo řidiče.
Toyota iQ, připravované městské minivozítko automobilky Toyota, které má konkurovat Smartu a dalším podobným, se pravděpodobně stane základem dalšího, většího automobilu. iQ je výjimečný automobil v tom, že je postaven ze zcela nových součástí, které Toyota nesdílí s žádnými dalšími modely. Proto je pro automobilku poměrně odvážný tah investovat takové prostředky do vývoje automobilu, kterého se prodá „pouze“ kolem 100 000 kusů ročně. Podle některých zdrojů blízkých automobilce se proto chystá větší verze Toyota iQ, dost možná obdoba modelu Smart ForFour či Volkswagen up! Podle těchto zdrojů se nechystá hybridní verze Toyota iQ (málo místa na baterie, příliš těžké). Obecně se proto předpokládá, že Toyota iQ přijde na trh počátkem roku 2009 se dvěma benzinovými a jedním dieselovým motorem, splňujícími ty nejpřísnější ekologické normy. Navíc bude obsahovat start-stop systém pro šetření paliva. Cena modelu Toyota iQ by se měla pohybovat mezi Mini a novým modelem Fiat 500.
Městská vozítka Smart automobilky Mercedes-Benz mají všechny předpoklady stát se vzornými elektromobily. Jsou malá, lehká a relativně levná. Automobilka už dříve ohlásila elektrifikaci svých prcků, některé firmy nabízejí tuto službu samostatně. Podle magazínu USA Today bude mít Mercedes-Benz během dvou až tří let připravenu velkou testovací flotilu vozů vybavených moderními lithium-iontovými bateriemi. Vice prezident Mercedes-Benz Herbert Kohler údajně prohlásil něco v tom smyslu, že hlavním důvodem k budování testovací sady elektromobilů Smart je to, „aby vše bylo připraveno na masovou výrobu.“ Konečně?
Toyota i-Real je už poněkud starší koncept osobního dopravního zařízení značky Toyota. Mělo by jít o jakousi konkurenci pro Segway, bližší představení vozítka Toyota i-Real se očekává na letošním autosalonu Tokio.
i-Real je následovníkem podobných konceptů PM, i-Unit a i-Swing. Je postaven na třech kolech, dvou vpředu a jedním vzadu. V pomalém módu se jejich vzdálenost zmenší aby mohlo zařízení lépe manévrovat, v rychlém módu se odstup kol zvětší pro lepší stabilitu. Vozítko je doplněno detektorem kolizí, který má zabránit případným nehodám s chodci nebo dalšími účastníky provozu. Prohlédněte si kompletní galerii.
Díky vstřícnému jednání zdejšího zastoupení společnosti Segway jsme měli možnost otestovat jeden z modelů těchto futuristických vozítek a přinášíme vám naše dojmy a poznatky. Je Segway dopravním prostředkem budoucnosti?
Na kongresu FISITA (International Federation of Automotive Engineering Societies), která se koná v Jokohamě od 23. do 27. října představila automobilka Nissan futuristické vozítko s příjemně znějícím názvem Pivo. Elektromobil představuje unikátní koncept městského vozítka budoucnosti, které obsahuje otáčecí kabinu, díky které je zcela eliminováno couvání, tolik potřebné v dnešním městském provozu. Díky elektromotoru navíc elektromobil nevypouští žádné emise, není hlučný a díky své kompaktní velikosti se snadno vejde téměř kamkoliv.