Toyota uvedla na trh nové vozítko C+walk S pro pohyb mezi chodci po chodníku. Tříkolové vozidlo pomáhá uživatelům, kteří jsou schopni samostatné chůze, ale mají potíže ujít delší vzdálenost nebo jít pěšky delší dobu. C+walk S dokáže spolehlivě vyhodnocovat povrch vozovky ve směru jízdy a pohybuje se obvyklou rychlostí chůze, tedy do 6 km/h. Na jedno úplné nabití ujede zhruba 12 km.
Vozítko Toyota C+Walk S bylo navrženo k pohodlnému používání v pěších zónách, kde umožňuje pohyb a komunikaci v jednom prostoru s okolními chodci. Vozítko je dále vybaveno bezpečnostními funkcemi pro rozpoznávání překážek, které pomáhají zamezit střetům s překážkami či chodci ve směru jízdy. K dostání je u vybraných prodejců Toyoty v Japonsku a také zprostředkovatelů pronájmu a leasingu.

Vozítko s jedním kolem vpředu a dvěma vzadu se vyznačuje štíhlými tvary, aby v daném prostředí nepůsobilo rušivě. Je prakticky navrženo pro snadné nastupování a vystupování. Používá nízký a široký stupínek ve výšce 130 mm, sedadlo umožňující sezení i stání, jakož i výklopné opěrky na lokty.
Nabije se za 2,5 hodiny a má prostor na nákup
Představec volantu hladce navazuje na plastovou karoserii, jejíž součástí je i demontovatelná baterie s možností upevnění nebo sejmutí jedním tahem. Doba jejího nabití je asi 2,5 hodiny. Pod sedadlem je pak velký úložný prostor k pohodlnému uložení nákupního košíku.
C+walk S používá bezkartáčové motory zabudované v zadních kolech, umožňující snadné přejíždění nerovností i překonávání svahů. K rozjezdu, zrychlování, zpomalování a zastavování vozidel řady C+walk se používají páčky akcelerátoru po obou stranách volantu.

Jednoduchým stiskem páčky se vozidlo rozjede a zrychluje, povolením páčky pak vozidlo postupně zpomalí až do zastavení. Jednoduché ovládání je intuitivní a snadné na pochopení pro každého.
Použitím brzdových páček po obou stranách volantu lze v případě potřeby dosáhnout intenzivnějšího zpomalení. Stiskem tlačítka couvání, nezávislého na ostatních ovládacích prvcích, se aktivuje zpětný chod. Na displeji se přehledně zobrazuje nabití baterie a rychlost.
Reakce na stárnutí Japonců
Vozítky pro chodce Toyota reaguje na stárnutí japonské populace. Přibližně 20 % občanů starších 75 let podle průzkumů Toyoty dokáže bez problému ujít pěšky pouze vzdálenost do 100 metrů.
Dále bylo zjištěno, že z domova vychází o 10 % méně osob starších 75 let než občanů ve věkové kategorii do 65 let. A občané bez řidičského průkazu vycházejí ven dokonce ještě cca o 20 % méně často. Fyzické schopnosti se s věkem postupně zhoršují, což občany omezuje v jejich denních aktivitách, jako je nakupování nebo prosté vycházení ven.
Vedle nového C+walk Toyota přišla s modernizovanými vozítky C+walk T a C+pod. Zatímco C+walk T určené pro stojícího pasažéra prodělalo úpravy se zaměřením na rozměry a maximální rychlost, aby naplňovalo požadavky na provoz po chodnících, vozidlo C+pod kromě úprav v souladu s legislativou dostalo vylepšenou reakci na sešlápnutí brzdového pedálu.
Při zavádění a vylepšování vozítek pro seniory Toyota spolupracuje s dalšími společnostmi a místními samosprávami na přípravě nového obchodního modelu. Toyota bude zkoumat možnosti používání těchto prostředků jako doplňku regionální dopravy.
zdroj: tisková zpráva
Na tomhle brzo skončej dnešní odpůrci EV a milovníci TDi rakovinometů, až jim pro sešlost seberou řidičáky. Na šourajíci se židli na baterky. :)))))
Odpurci baterek to budou mit na synteticke palivo, jinak by se z jedovatych batererek otravili.
sešlost?
chlapče, aj na motorový invalidný vozík musí uchádzač prejsť testami?
pretonsú na trhu vozíky na diaľkové ovládanie resp. s app na telefóne. počínajúc rozloťžením cez jazdu zatáčanie, cúvanie aj s nábehom do kufra auta …
airwheel h3t, h3ts
Pro Evropu ideální, nějak se ti němečtí tlustoprdi, co si je vykrmujeme, přepravovat musí.
aby malo AI, tak možná, takýcto vozítok je na trhu nekonečné množstvo.
otázka je kam ich postaviť keď prídem domov.
jedného pána v obchode som sa pýtal kde „parkuje“, odvetil, že zakryje plachtou. vonku.
Kdyz existuji sdilene kolobezky, mohly by existovat sdilene kryplkary pro lidi z panelaku. My v RD si muzeme zaparkovat na svem. Budoucnost preje vlastnimu pozemku. Od vlastni FVE az po vlastni bazen a vlastni rajcata.
Na te kriplkare budes rajtovat driv nez se nadejes, lud.ro Skopcacka.
Brzy spadnes sam do te vykopane jamy.
hovno môžeš, odpoja ťa (nemyslím umelé dýchanie) od siete v zime, zakážu jazdiť elektrokárou, napúšťať bazén, ….
pretože keď dnes odpájajú posledné jadrové elektrárna okamžite chcú zakázať urán. a to sa týka najviac teba, ktorý píše že ak nesvieti, berie elektrinu zo siete.
ďakuj tlustroprdom germánom.
ps – mám dve elektrické kriplkáry – jedna čínska vyzerá ako odrážadlo so sklopnýmiá riadidlmi, čo sa vojde na poličku vo vlaku, autobuse, druhá akože amícka štvorkolka (aj diaľkovo ovládaná) skladacia veľkosť ako stredný kufor.
pps – k tomu zatykaču na putina a ombudsmanku – tí ruskí hajzli tie chúdence decká zaztvorili do ARTEKU, výkladu pionierskej organizácie vi lenina!