Toyota potvrdila Mirai, auto na vodík, pro rok 2015
Cena vodíkového auta Toyota Mirai je stanovena na v přepočtu asi na 1,3 milionu korun. V Japonsku půjde auto na trh dubnu 2015, do USA a Evropy pak přijde během léta až podzimu.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Cena vodíkového auta Toyota Mirai je stanovena na v přepočtu asi na 1,3 milionu korun. V Japonsku půjde auto na trh dubnu 2015, do USA a Evropy pak přijde během léta až podzimu.
Toyota Mirai má být první auto na vodík, které se od příštího roku začne prodávat v Japonsku a následně ve zbytku světa. Konkurenční Honda má přitom s vodíkovými auty mnohem větší zkušenosti, ale zatím ukázala jen nový koncept.
Koncem ledna 2013 podepsaly automobilky BMW a Toyota dohodu o spolupráci v oblasti elektromobilů a vodíku. Už od dva roky dříve se rozhodly společně zkoumat šetrné technologie. Výsledkem toho všeho by mohl být BMW i3 s pohonem na vodíkové palivové články.
Jihokorejská automobilka Hyundai se zatím v oblasti alternativ prosadit nestačila. Už brzy by se to ale mohlo změnit. Ještě během letošního roku chce totiž na trh uvést první auta na vodík. A jedno takové předvedla aktuálně i na autosalonu v Ženevě: Hyundai Intrado.
Americké ministerstvo energetiky (DOE), konkrétně Národní laboratoř obnovitelných zdrojů energie (NREL), získala aktuálně k testování čtyři auta na vodík značky Toyota. Cílem je posílit znalosti v oblasti pohonu na vodík, vodíkové infrastruktury, výroby vodíku a výkonnosti tohoto typu aut.
Je to jen pár dnů, co jsme psali o užší spolupráci BMW a Toyota v oblasti vodíku a elektromobilů. Konkurence na sebe nenechala dlouho čekat. Stejný záměr ohlásily také automobilky Daimler, Ford a Renault–Nissan. První auta na vodík mají vyjet v roce 2017.
Německé ministerstvo dopravy a skupina průmyslových společností podepsaly společný záměr rozšíření sítě čerpacích stanic na vodík. Do roku 2015 jich bude Německo mít minimálně 50. Mezi signatáři je samozřejmě i Daimler, který na auta na vodík zjevně hodně sází.
Auta na vodík mají být po hybridech a elektromobilech další zásadní novinkou/záchranou pro automobilový průmysl. Toyota i GM je slibují přibližně na rok 2015, ale jihokorejský Hyundai je chce mít k dispozici už začátkem příštího roku v počtu kolem 1000.
Nissanu se v oblasti elektrických aut daří. Prodal už 20 000 elektromobilů Nissan Leaf na celém světě. V roce 2015 chce ale představit další alternativu – auto na vodík.
Auta na vodík jsou pořád ještě vzdáleným snem. Nebo ne? Přední světové automobilky už dříve daly najevo, že by chtěly první vodíková auta uvést na trh v roce 2015. Daimler to teď chce dokonce urychlit a mít první kusy na trhu o rok dřív.
Daimler je jedním z těch, kteří volají po rozšíření vodíkové infrastruktury. Nejen, že poslal svá vodíková auta Mercedes-Benz B F-Cell na cestu kolem světa. Nyní společně s Linde plánuje výstavbu 20 nových vodíkových čerpacích stanic v Německu.
Zprávy automobilového průmyslu o tom, že auta s palivovými články budou v prodeji v roce 2015, vyvolala rozsáhlé přípravy na vybudování husté sítě infrastruktury vodíkových čerpacích stanic. V roce 2010 bylo po celém světě otevřeno 22 nových vodíkových čerpacích stanic, čímž se zvýšil jejich celkový počet na 212. V České republice je jedna taková čerpací stanice.
Z autosalonu v Šanghaji v Číně odstartovalo turné F-CELL World Drive 22. dubna poslední a také nejdelší část cesty kolem světa. Ze Šanghaje vede další trasa přes Kazachstán a Rusko zpět do Evropy, kde tato akce v lednu začala. Odtud se tři vozy třídy B F-CELL poháněné palivovými články vydaly na 41denní cestu v délce kolem 14 000 kilometrů.
Daimler je přední evropskou automobilkou, která se zaměřila na vývoj palivových článků a aut na vodík. Spolu s Toyotou, Hondou, GM a Hyundai jde o světového lídra v této oblasti. Podle šéfa divize future mobility Daimleru Herberta Kohlera budou v roce 2015 stát auta na vodík stejně jako ta hybridní.