Jihokorejská automobilka Hyundai se zatím v oblasti alternativ prosadit nestačila. Už brzy by se to ale mohlo změnit. Ještě během letošního roku chce totiž na trh uvést první auta na vodík. A jedno takové předvedla aktuálně i na autosalonu v Ženevě: Hyundai Intrado.
foto: Hyundai
Koncept Hyundai Intrago představený aktuálně na autosalonu Ženeva 2014 ukazuje „optimistickou vizi budoucnosti kde je mobilita relevantnější a zábavnější“. Tak alespoň praví oficiální tisková zpráva.
My v Intradu vidíme především zajímavou ukázku toho, jak se asi budou vyrábět auta v nejbližší budoucnosti. Koncept Hyundai Intrado je výrazně odlehčené SUV využívající „radikálních konstrukčních metod“. Především je ale poháněno vodíkovým pohonem.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Hyundai musí zákazníkům zaplatit odškodné 395 milionů dolarů kvůli spotřebě
Nový Hyundai Sonata Hybrid 2013 – lepší, přitom levnější
Auta na vodík půjdou ve Skandinávii na trh v letech 2014-2017
Konstrukce vozu je postavena kolem centrálního karbonového rámu a karoserie z pokročilé superlehké oceli. Tyto komponenty mají demonstrovat odhodlání automobilky Hyundai konstruovat auta, která jsou lehčí, odolnější, lépe se řídí, ale zároveň se snáz opravují.
Opravdu zajímavý je pohonný systém: ten sestává z 36kWh (!) lithium-iontové baterie a vodíkového palivového článku. Celkový dojezd na jedno natakování vodíku má být 600 km. Podle dosavadních ohlasů (a i podle tiskovky) je Intrado mnohem víc než pouhá studie a má výrazně blíž k produkčnímu vozu.
Kromě tohoto konceptu se nicméně na letošním ženevském autosalonu představuje také nový Hyundai Genesis. Hyundai dává jasně najevo, že chce zejména v Evropě dál růst. Do roku 2020 chce zvýšit svůj tržní podíl až o pět procent.
Není bez zajímavosti, že 95 % aut, která Hyundai v Evropě prodává, jsou navržena a vyvíjena v evropském designovém, výzkumném a vývojovém centrum v Růsselheimu v Německu. Plných 90 % aut prodaných v Evropě je pak vyrobeno v továrnách Hyundai České republice a Turecku.