Auta na vodík mají být po hybridech a elektromobilech další zásadní novinkou/záchranou pro automobilový průmysl. Toyota i GM je slibují přibližně na rok 2015, ale jihokorejský Hyundai je chce mít k dispozici už začátkem příštího roku v počtu kolem 1000.
foto: Hyundai
Výroba prvního 1000 aut na vodík začně v Hyundai koncem letošního roku tak, aby auta byla na trhu začátkem roku 2013. Půjde o model Tucson ix založený na oblíbeném malém CUV. Cena by podle magazínu Torquenews měla dosahovat $88 550 před dotacemi.
BMW a General Motors: partnerství v oblasti aut na vodík
Hyundai ale chce, aby do roku 2015 stála auta na vodík pod $50 000. Právvě vysoká cena je to, co ostatní automobilky v čele s Toyotou, GM a Honda zdržuje od uvedení aut s palivovými články na vodík na trh.
Čtěte také Test vodíkového auta Honda FCX Clarity
Mimochodem, Dánsko si nedávno objednalo 10 vozů Tucson ix na vodík k silničním testům. Také Německo, Nizozemsko a některé skandinávské země jsou v oblasti aut na vodík poměrně značně aktivní. Koncern Daimler by rád vodíková auta viděl jako praktickou alternativu těm benzinovým už do konce této dekády.
Obavam sa ze tak
Obavam sa ze tak ostrielanemu veteranovi s Honda FCX Clarity
sa to nedari uz od roku 2006. Ma urcite nejaky zasadnejsi problem, nakolko je stale nepredajna, hoci parametre ktore ma su vysoke, a jazdia nimi zname osobnosti, zrejme v dlhodobom prenajme alebo ako PR. Tato technologia sa neustale odsuva a slubuje sa, pri dosiahnuti milnika slubeneho obdobia sa urobi ako by, reset udalosti a znova sa slubi dalsi konkretny termin. Udajne je problem s distribuciou masivneho mnozstva vodiku, pripadne jeho tvorby pre masy. Nakoniec sa zda ze je to problem politicky. Som si viac ako isty ze toto je dalsi krok nikam tak, ako DRTIVE mnozstvo veci ktore sa odprezentuju, naslubuju a co ja viem co este. Podla mna, ziadna aletrnativa neexistuje. Kazda by totiz v masovom meradle sposobila ekonomicky pad vlady a ta nie je schopna zrazu zatazit takymi danami iny zdroj, musi to robit pomalinky, nenapadne, po troskach, a presne toto, tento suboj je citit vsade, ako sa nam za kazdu sprostost dane zvysuju.
bohuzial problem je hlavne v
bohuzial problem je hlavne v tom, ze pre palivove clanky sa musi pouzivat stale platina