Štítek: Toyota Aygo
Jedno z nejmenších a nejlevnějších aut na českém trhu. Toyota Aygo se společně s vozy Peugeot 107 a Citroën C1 vyrábí v české továrně TPCA.
Toyota představuje nové Aygo z kolínské továrny TPCA
Toyota Aygo, přepracovaná koncem roku 2008, si ve třídě minivozů rychle získala dobrou pověst pro výborné využití obestavěného prostoru a spolehlivost. Doposud se prodalo více než 580 tisíc těchto vozů. Nová verze nabízí upravený design, přepracovaný interiér, nové kombinace barev i nižší spotřebu.
Český fotbal přeci jen nestojí za starou belu?
Fotbal a magazín Hybrid.cz jsou dvě věci navzájem si zhruba stejně vzdálené jako vřískající luční koník a startující raketoplán. Přesto se na tomhle úžasném světě najde styčná plocha, kterou stojí za to zdůraznit. Pánové z Top Gearu totiž znovu rozehráli svůj parádní auto-fotbal. Tentokrát proti sobě postavili Toyotu Aygo vyráběnou v České republice (a udělali tak naší zemi pěknou reklamu) a Volkswagen Fox, pro změnu z Brazílie. Na skvostný výsledek se podívejte sami.
Lexus a Toyota na autosalonu Paříž 2010
Toyota má pro autosalon Paříž 2010 připraveno hned několik zajímavých modelů. Mimo jiné se tam odehraje uvedení nového hybridu Lexus CT 200h na trh. Značka Toyota se zase bude předvádět jako světový lídr v oblasti hybridního pohonu, a tak ukáže aplikace Hybrid Synergy Drive příští generace.
Toyota Aygo
Toyota vyrábí tento malý městský automobil ve společné továrně Toyoty a PSA jménem TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile) v Kolíně v České republice. Poprvé byla Toyota Aygo představena v roce 2005 na autosalonu v Ženevě. Peugeot 107 a Citroen C1 jsou stejná auta jako Aygo, jen s jinou značkou. V pořadu Top Gear americké stanice BBC využili Aygo při velkém fotbalovém zápasu automobilů aby poukázali na její manévrovatelnost. Právě podle redaktorů Top Gear je Aygo vynikajícím autem do města.
Toyota Optimal Drive
Označení Toyota Optimal Drive využívá japonská automobilka od roku 2008 pro novou řadu motorů, převodovek a dalších technologických inovací, které mají za cíl snížit spotřebu paliva a emisí u nových vozů značky Toyota. Zároveň mají novinky za úkol přispívat k maximálnímu výkonu a dynamice jízdy. Novinka byla představena na autosalonu v Paříži.
Stará Škodovka, nebo nový hybrid?
Automobiloví výrobci dlouhá léta počítali s tím, že lidé budou pravidelně obměňovat své staré stroje za nové. „Staré“ může znamenat, zejména v různých regionech, odlišný pojem. U nás je to řekněme od pěti do deseti i více let. Proč to ale dělat, když staré auto pořád dobře slouží? Spotřebitel je sice podle neoficiálních marketingových pouček tvor hloupý, ale ne zas tak docela.
Během letošního dubna se automobilový průmysl v ČR propadl o 25,5%. To je více než čtvrtina veškeré výroby aut u nás, z nichž naprostá většina jde na export. Lidé kupují méně aut, ovšem to nejhorší nás podle analytiků může teprve čekat. Kdo totiž má zájem koupit nové auto, koupí jej už dnes – za co nejnižší cenu. Tihle kupci pak ale budou chybět trhu v příštích letech, kdy má přijít zotavení.
Pyramidová hra automobilek se tak začala rychle hroutit. Distributoři už nedokáží jednoduše přesvědčit další zákazníky, aby investovali nemalé částky do koupě de-facto zbytečného výrobku. Začínají proto své produkty balit do nového, ekologického obalu – ostatně jako celá řada dalších průmyslových oborů. Rozjíždí se zelený marketing. Novinkám říkají „hybridy„, „auta na plyn“ a na autosalonu ve Frankfurtu bylo také poprvé hlasitě slyšet slovo „elektromobily„. Světem se přelévají obrovské objemy prostředků, které mají napomoci změně v oblasti osobní automobilové dopravy. A k tomu je tu státy financovaná stimulace poptávky v podobě šrotovného. ČÍST DÁL…
Šrotovné schváleno s podporou alternativních pohonů
Minulý týden bylo v rámci balíku protikrizových opatření navrhovaných ČSSD schváleno šrotovné. Jakkoliv jde z ekonomického hlediska o rozporuplný krok, těšit nás může alespoň to, že jde o šrotovné, které bere v potaz pozměňovací návrh bývalého ministra životního prostředí Martina Bursíka. Šrotovné ve výši 30 000 korun se bude vyplácet při nákupu vozidla s benzinovým nebo naftovým motorem s cenou do 500 000 korun. Výměnou za to majitel musí nechat zlikvidovat automobil starší deseti let. Zvýhodněni budou lidé, kteří si budou chtít pořídit vůz s alternativním pohonem, například elektromobil, automobil s hybridním motorem nebo s pohonem na stlačený zemní plyn. V takovém případě bude šrotovné činit 60 000 korun a limit na cenu kupovaného vozu bude 700 000 korun. O peníze se bude žádat u Státního fondu životního prostředí. Žádat o příspěvek budou moci jen jednotlivci, nikoli firmy a podnikatelé, a to pouze ti, kteří nejsou plátci daně z přidané hodnoty. Šrotovné by mělo začít platit od letošního podzimu. Očekává se zvýšený zájem především o malé automobily jako Peugeot 107, Toyota Aygo nebo Citroen C1, která se vyrábějí v továrně v Kolíně, případně další jako Hyundai i30, Chevrolet Spark nebo Fiat Panda. Příjemný bonus 60 000 Kč v případě hybridních aut nebo aut na plyn už ale umožňuje i tuzemskému spotřebiteli začít přemýšlet o vozech jako Toyota Prius.
Toyota zvítězila v MPG maratonu
Už od roku 2008 se pravidelně koná tzv. „MPG Marathon“ neboli jízda automobilů na spotřebu. Letošního ročníku, který se jel napříč Británií v délce 640 km, se zúčastnilo celkem 39 automobilů různých značek. Zvítězil automobil Toyota Yaris řízený jezdci Andrew Anderszem a Gary Lutonem, kteří s vozem Yaris 1.4 D-4D dosáhli kombinované průměrné spotřeby 3,3 l/100 km, což je o 34,81% lepší výsledek než oficiálně udávaná hodnota 4,5 l/100 km. Na druhou stranu je třeba upozornit, že kolegové z magazínu Auto.cz v ostrém testu na tak dobré výsledky nedosáhli. V oblasti benzinových motorů se v maratonu nejlépe umístil vůz Toyota Aygo s jezdci Jamesem Sutherlandem a Richardem Hillem, kteří dosáhli kombinované průměrné spotřeby 3,4 l/100 km.