Cyclone WHM - motor na odpadní teplo

Jedna planéta-jeden motor?

Spoločnosť Cyclone Power Technologies Inc. sa zaoberá vývojom motorov s externým spaľovaním. Popri motore s názvom GRE (Green Revolution Engine), ktorý už stihol získať mnoho ocenení, existuje tiež jeho modifikácia nazvaná WHE (Waste Heat Engine). Tá pre svoj pohon používa odpadové teplo.  

Toyota plug-in - solární dobejecí stanice

Toyota chystá solární dobíjecí stanice pro elektrická auta

Toyota Prius plug-in hybrid se začíná testovat už letos. Běžní zákazníci si zatím mohou koupit pouze třetí generaci Priusu, která dobíjení ze zásuvky prozatím neumožňuje. Plug-in verze Priusu se má začít prodávat příští nebo přespříští rok. Toyota už nyní připravuje vlastní solární dobíjecí stanice. V Japonsku jich do dubna vyroste 21 a budou dobíjet testovací flotilu.  

Toyota flower

Toyota vyšlechtila vlastní květiny pro zlepšení ovzduší

Japonská automobilka Toyota se sice zabývá především výrobou (hybridních) automobilů, ale podobně jako ostatní japonská průmyslová esa (Hondaroboti ASIMO, Mitsubishi – vše od výtahů po spotřební elektroniku či hudební nástroje) se zajímá také o jiné obory. Konkrétně o pěstování květin.

Toyota se už delší dobu snaží zefektivnit své továrny s ohledem na životní prostředí. Tedy snížit jejich uhlíkovou stopu snížením spotřeby energie, vody i materiálu. Aby pomohla čistit ovzduší kolem svých továren, vyvinula Toyota vlastní odrůdy šalvěje třešňové a gardénie, které vysadila kolem své továrny v Toyota City v Japonsku.  

Honda CR-Z

Nanotechnologie jsou budoucnost hybridů a elektromobilů, říká Honda

„Já taky vidím dobrou cestu v nanotechnologiích, ale jde o to KDY a za jakou CENU,“ píše náš čtenář Dalibor u článku o nových li-air bateriích od IBM. Nanotechnologie jsou na Hybrid.cz poměrně stálým tématem a spousta nových objevů jich přímo využívá. O jejich světlé budoucnosti nyní oficiálně informuje také automobilka Honda.

„Mikroskopické uhlíkové nanotrubičky statisíckrát tenčí než lidský vlas mohou mít potenciál přenášet elektřinu rychleji, přes větší vzdálenosti s minimálními ztrátami,“ informuje automobilka v tiskové zprávě. Staronové objevy otevírají další možnosti v oblasti miniaturizace a energetické efektivity.

Mohou to být třeba menší a rychlejší počítač, ale především elektrody i superkondenzátory, elektrické kabely, baterie, palivové články, solární články, umělé svaly, kompozitní materiály pro automobily či letadla, materiály pro ukládání energie apod.
Honda CR-Z
Nanotechnologie mají skutečně velmi široké uplatnění napříč mnoha obory. Hlavním cílem výzkumníků nyní je získat plnou kontrolu nad tím jak jsou nanotrubičky „pěstovány“ tak, aby bylo možné vytvořit právě takové, které bude možné prakticky využít. Honda se o nanotechnologie, konkrétně syntézu nanotrubiček, zajímá už více než desetiletí.

BMW Lovos

BMW Lovos – koncept, který se umí naježit

Anne Forschner je čtyřiadvacetiletá studentka dopravního designu na univerzitě v Pforzheimu v Německu. Během svých studií už spolupracovala s automobilkami jako Mercedes, Mazda nebo BMW. A právě pro poslední jmenovanou vytvořila unikátní koncept nazvaný Lovos.   

Lovos je zkratka pro „Lifestyle of Voluntary Simplicity“, tedy „životní styl dobrovolné skromnosti“. Toto hnutí, na západě čím dál tím populárnější (na východě a na jihu jaksi „povinné“), si klade za cíl návrat k přírodě – resp. omezení nadměrné spotřeby, přiměřené přizpůsobení vlastních nároků především materiálních, ale i duchovních a intelektuálních.

solární silnice - dálnice budoucnosti jako zdroje obnovitelné energie?

Solární silnice? První prototypy jsou na cestě

Nápad na přeměnu někonečných černých asfaltových a v , nebo obecně , není nový. Jenže až doteď zněl poněkud šíleně. Doba se však mění a co se dřív zdálo jako čiré šílenství může dnes být vcelku zajímavým projektem a podnikatelským záměrem – tam, kde k tomu jsou předpoklady.

těžce stižené nyní hledají cestu z krize ven a kromě obrovských finančních stimulů ji hledají i skrze inovace ve vědě a technice. Americké ministerstvo dopravy proto nyní přikleplo grant v hodnotě 100 000 dolarů začínající společnosti Solar Roadways („„).  

Závody Nascar ekologicky – postaví solární elektrárnu

Závody Nascar chtějí zlepšit svůj ekologický otisk. Závodní dráha Pocono v Pennsylvanii, která je každý rok hostí, se proto rozroste o solární elektrárnu zabírající více než 25 akrů. ‚Myslím, že jde o unikátní projekt,‘ řekl ředitel dráhy Brandon Igdalsky novinám New York Times. Celkem půjde o 40 000 solárních panelů, které dohromady budou mít výkon kolem 3 MW. Dokončení se očekává v roce 2010, rozpočet je kolem 15 mil. dolarů. Závodní dráha Pocono tak bude dalším sportovním areálem, který využívá solární energii – podobně jako například národní stadion na Taiwanu. Právě rozlehlé plochy sportovišť, ať už jde o dráhy nebo stadiony, jsou pro instalaci solárních panelů ideální. Kromě této iniciativy se ale Nascar vyrovnat své účty s přírodou i jinak, například každý rok chce zasadit 20 akrů stromů.

Autonomobile - Mike Simonian

ATNMBL – auto s gaučem, které jezdí samo

Mike Simonian ze studia Mike and Maaike inc. dnes patří mezi nejznámější designéry spotřebního zboží. Pomáhal s herní konzolí Xbox 360, vytvořil mobilní telefon G1 s operačním systémem Google Android, a teď se vrhnul na oblast osobní dopravy. „Je čas podívat se na auta jinak“, říká o svém nejnovějším návrhu Simonian.

Navrnul proto ATNMBL čili „Autonomobile“. Konečně někomu došlo, že na problém osobní dopravy je třeba se podívat úplně jinak. „Musí nastat posun od stylování aut k jejich redefinování,“ píše na svých stránkách. „Rychlost a zrychlení jsou irelevantní. Výkon se bude měřit podle úspory času.“ ATNMBL znamená konec řízení. Budoucnost dopravy, lépe řečeno osobní dopravy, podle Simoniana vypadá úplně jinak, než jak si ji představuje třeba Tesla Motors.

Autonomobile - Mike Simonian

Autonomobile je podle něj o hledání optimistické nové budoucnosti. Nastavuje zcela nová měřítka, v kterých se designér zaměřuje na kvalitu času stráveného v dopravě a během přepravy. „Nejlepší zážitek z řízení je neřídit,“ vidí to jasně Simonian. Co je tedy Autonomobile? Sedmimístný elektromobil, který ze všeho nejvíc připomíná obývák na kolečkách. Pohovka uvnitř je maximálně pohodlná, na stolek před ní si můžete položit nohy nebo netbook. Řízení? Neexistuje.

Autonomobile - Mike Simonian

Prostě řeknete autonomobilu kam chce jet a on vás tam zaveze. Uvíznete náhodou v zácpě? No a co, hovět si můžete dál, pracovat, případně se občerstvit. Elektromobil má elektromotor zabudovaný v každém ze svých čtyř kol, energie je skladována v bateriích pod podlahou a doplňována solárními panely na střeše.

Autonomobile - Mike Simonian

Autonomní pohyb je zajištěn skrze inteligentního robota využívajícího GPS. Autonomobile doporučujeme jako lék na psychické obtíže všem frustrovaným českým, ale i slovenským řidičům! Objednávejte na čísle 800 CHOCHOLOUSEK. Na lékařský předpis od roku 2040 zdarma! „Automobilový průmysl má vymytý mozek svou vlastní kulturou, svou obsesí rychlostí, stylem a fantazií. Automobilový byznys se stal pouhým vytvářením nových obalů, zavedl pozornost lidí na ke stylu a jednoduché definici výkonu, nikoliv k jejich skutečným potřebám,“ říká Simonian. Je čas na změnu?

Autonomobile - Mike Simonian