Kia slíbila na autosalon Chicago svůj první plug-in hybrid. Jmenuje se Kia Ray, sežere 1,16 l/100 km a střecha se solárními panely dodává energii klimatizaci.
Kia Ray je součástí značky EcoDynamics, která je zaměřena na alternativní pohony. V nedávno minulosti Kia v jejím rámci představila například auto na vodík Kia Borrego Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV), Kia Sorento Hybrid, Kia cee’d Hybrid nebo Kia Forte LPI Hybrid.
Související články
Návrh prototypu plug-in hybridu Kia Ray pochází z amerického designového studia automobilky. Koncept futuristického čtyřmístného sedanu je založen na podvozku Kia Forte. Návrh počítá s využitím lehkých a recyklovaných konstrukčních materiálů.
O pohon konceptu Kia Ray se stará celohliníkový GDI motor o výkonu 153 koní a objemu 1,4 litru. Ten je spojen se 78kw elektromotorem pomocí CVT převodovky. Hybridní auto může jet pouze na elektřinu, pouze na benzinový motor nebo na kombinaci obojího.
Na jedno nabití zvládne Kia Ray čistě na elektřinu až 80 km. Celkový dojezd se pohybuje kolem 1200 km. Spotřeba může dosáhnout 1,16 l/100 km při jízdě čistě na elektřinu nebo 3,0 l/100 km v hybridním módu. Baterie (li-ion polymerové), stejně jako v hybridu Sonata, dodává LG Chem.
Mno jo koncept – asi tak jak
Mno jo koncept – asi tak jak dlouho už se čeká na Chevy Volta?
Tyto auta totiž nikdo nechce a to plug-in hybridy mají ještě šanci největší – protože mají spalovák. Pokud by šlo čistě o elektromobily, tak problém není v bateriích a jejich cenách – ty by v případě větší produkce byli výrazně nižší.
Je to jako vždy o penězích:
1) bezín (těžba ropy a její další distribuce živí mraky lidí)
2) spotřební daň (zjednodušeně živí mraky států:-)
3) u spalovacích motorů je větší množství náhradních dílů – (další z velkých byznysů)(maziva už ani nepočítaje – ty ostatně spadají pod 1)
4) tento důvod je nezávislý na pěnězích: přenosové soustavy států by praveděpodobně neobstáli dobíjení statisíců či dokonce milionů elektromobilů. Spotřeba elektřiny stoupá i bez elekromobilů.
Takže já osobně jsem skeptik – dokud bude dostatek ropy, tak se toho moc nezmění. A zatím jí dostatek je i když se nám snaží namluvit, že není – rádoby nedostatek totiž její cenu uměle zvyšuje. Ne nadarmo OPEC v době krize snižoval těžbu.
Díky spalováku však plug-in hybrid šanci má – narozdíl od čistýho elektra:-).
„Spotřeba může dosáhnout
„Spotřeba může dosáhnout 1,16 l/100 km při jízdě čistě na elektřinu“ To je nezmysel, nie náhodou v režime plug-in hybridu pri maximálnej výpomoci elektromotora?
Tak asi sa jedna o koncept.
Tak asi sa jedna o koncept. Tam vyrobca uvedie hocico. Spotreba 3l s motorom 1.4L na 100km je tiez trochu divna. Tazko povedat, ci to je vobec realne.
Tych 1.16l je asi vtedy, ked
Tych 1.16l je asi vtedy, ked sa spriemeruje nulova spotreba pri jazde na elektrinu a spotreba benzinoveho motora pri maximalnom dojazde auta.
Ano, přesně tak to je.
Ano, přesně tak to je. Špatně jsem to zformuloval.