Jedna planéta-jeden motor?

František Kotka - 22 Leden 2010

Spoločnosť Cyclone Power Technologies Inc. sa zaoberá vývojom motorov s externým spaľovaním. Popri motore s názvom GRE (Green Revolution Engine), ktorý už stihol získať mnoho ocenení, existuje tiež jeho modifikácia nazvaná WHE (Waste Heat Engine). Tá pre svoj pohon používa odpadové teplo.  
Cyclone WHM - motor na odpadní teplo
Funkcia tohoto motoru umožňuje, aby mohol využívať odpadové teplo z externého zdroja, napríklad z výfuku spaľovacieho motora, alebo na priame spaľovanie biomasy (tj spracovanie odpadov na metán nebude potrebné). WHE je tiež navrhnutý tak, aby efektívne využil slnečné teplo bez nákladnej inštalácie fotovoltaických panelov.

Okrem komerčných aplikácií WHE, ku ktorým patrí zvyšovanie výkonu a účinnosti veľkých benzínových alebo dieselových generátorov, by po inštalácii do výfukového systému motora mohol podstatne zvýšiť celkovú výkonnosť a znížiť spotrebu paliva. Taktiež by mohol slúžiť ako pomocný generátor.

Ďalším významnou komerčnou aplikáciou je vzužitie solárnej energie pre domácnosti a podniky. Pripojenie na relatívne malú plochu, tvorenú lacnými poly-karbonátovými doskami umiestnenými na streche domu, dokáže zabezpečiť dostatok tepla na spustenie WHE. Spoločnosť verí, že takýto systém by mohol byť inštalovaný doma za cca 1/5 ceny porovnateľných panelov fotovoltaických systémov.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak so trochu pohladal na nete a zistil som, ze nieco podobne sa snazili vtesnat aj do FABIE. Parny motor bol pre Fabiu vo VW vyvinuty v roku 1996 (bol to zmodifikovany trojvalec), ale kvoli "nepripravenosti trhu" (asi ropnej lobby), sa nesotal do seriovej vyroby.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak určite by to bolo lepšie, než tá hrôza menom 1.2 HTP :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To zní zajímavě, co tak přidat nějaké odkazy ať nemusím taky prohladávat. Dík

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tu je toho asi najviac:

http://www.autofieldguide.com/articles/070102.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky už jsem se několikrát zaobíral myšlenkou vyrobit z nějakého levného materiálu panely s parabolickým profilem (který soustřeďuje sluneční paprsky do jednoho bodu), pokrýt je vysoce odrazivou fólií (např. mylarem) a využít tak tepelnou energii v ohnisku takového systému. Myslím, že amatérská konstrukce takového panelu by se dala pořídit velice levně.
Výhodou je, že se tak dají dosáhnout mnohem vyšší teploty než např. u plochých solárních panelů a proto by byly idální pro výrobu elektrické energie pomocí tepelného motoru. Při několikanásobně nižší cenně, než u fotovoltaiky by nevadila ani nižší účinnost a zlepšila by se návratnost takové investice. Jediným problémem je bohužel vhodný a levný tepelný motor.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Parabola není nutná, stačí(konstrukčně jednodušší) kulový profil. Důvod využívání paraboly je ve stené vzdálenosti všech paprsků prochzejících ústím paraboly a odrážejících se do ohniska. To je důležité především u VF techniky aby signál dopadl na přijímač v ohnisku ve stejný okamžik a nepoškodil se zpožděnými replikami. Pokud nepracujete s koherentním zářením(laser), vystačíte si s polokoulí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tu parabolu, alebo polgulu (vysek z gule), by potom bolo treba nejak natacat za slnkom, zrkadlo stale cistit a neviem, co este. Dosky sa daju naproti tomu rozlozit na vacsiu plochu a mozno by sa z nich dal postavit aj plot (ak nan dopada dost lucov). Myslim, ze teplotu by dosiahol tiez dostatocnu (70C), takze zrkadla by neboli potrebne. Tie by sa vyplatili skor pri vacsich elektrarnach, kde vznikaju straty prenosom tepla na vacsie vzdialenosti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslim ze ten motor ma tu vyhodu, ze dokaze poskytnut aj urcity moment, co moze byt u Stirlingoveho motoru celkom problem. V zime, ked nesvieti slnko, by to mozno stacilo polozit na nejaku jamu s odpadkami (odpad z potravin, slama atd), odizolovat teplu a studenu cast a clovek by mal nudzovy zdroj elektriny. To parabolicke zrkadlo je tiez dobry napad, ale to by sa oplatilo pouzit mozno az pri vacsich plochach (pre elektrarne).


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrole-stationSleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Live