Štítek: Rusko
Ruský hybrid Jo-mobil opět odložen, dočkáme se v roce 2015?
Jo-mobil, ekologicky šetrný automobil z Ruska svého času vyvolával malé vlnky mediální senzace. V ruském hybridu se projel i Vladimír Putin. Továrna je rozestavěna. Jenže to vypadá, že u toho i zůstane – auto bylo opět odloženo, tentokrát na rok 2015.
Rusové představí v Moskvě elektrickou Ladu!
Největší ruská automobilka AvtoVAZ ukáže na nadcházejícím autosalonu v Moskvě (29. srpbna až 9. září) poprvé elektromobil EL LADA. Elektrické auto je založeno na modelu Lada Kalina a údajně se již začalo vyrábět v továrně Togliatti.
VIDEO: Yo-mobil – ruský hybrid jezdí na benzin, plyn i elektřinu
Ruský miliardář Michail Prochorov svůj Jo-mobil, hybridní auto schopné jezdit na elektřinu, benzin i CNG, propaguje už dlouhou dobu. Projeli se v něm Putin i Medvěděv, má desetisíce předobjednávek, přesto je to auto pořád ještě poněkud vzdálené. Podívejte se na pětiminutové video, které vám hybrid představí ve všech souvislostech.
Škoda Auto hlásí rekordní rok, zaměřuje se na rozvojové trhy
V roce 2011 zvýšila Škoda Auto své prodeje na celém světě o 15 procent na 875 000 vozů, čímž dosáhla nové rekordní hodnoty. Současně automobilka úspěšně uvedla na trh první vozy své modelové ofenzívy – Citigo a Rapid. Nejsilnější růst zaznamenávají rozvíjející se trhy, zejména Indie.
Ruský miliardář Prochorov začne svůj hybrid prodávat do konce roku
Michail Prochorov je ruský miliardář, podnikatel a oligarcha. Jeden z nejbohatších lidí na světě a třetí nejbohatší Rus investuje nejen do sportovních týmů. Loni se rozhodl v Rusku prorazit s hybridními auty. Do konce roku 2012 začne svůj Jo-mobil vyrábět.
Rusko má největší továrnu na li-ion baterie
V ruském Novosibirsku, třetím největším městě Ruské federace, byla slavnostně uvedena do provozu největší továrna na světě na výrobu lithium-iontových baterií. Závod Liotech je společným podnikem ruské akciové společnosti Rusnano a čínského holdingu ThunderSky.
Továrna na ruský hybrid Jo-mobil rozestavěna, desetitisíce předobjednávek
Ruský miliardář Michail Prochorov poklepal na základní kámen nové továrny na hybrid Jo-mobil. Továrna vyroste v ruském Petrohradu, v tamním průmyslovém parku Maryino. Jakmile bude dokončena, vyrobí až 45 000 hybridních automobilů Jo-mobil ročně.
Vladimír Putin se projel v Jo-mobilu, ruském hybridu
Vladimír Putin, ruský premiér, se nedávno projel v hybridním automobilu Jo-mobil. Tento hybrid kombinuje pohon na stlačený zemní plyn a benzin. Vyvíjí ho firma ruského miliardáře a nejbohatšího Rusa zároveň Michaila Prochorova.
Jo-mobil, ekologicky šetrný automobil z Ruska
Když se řekne Rusko a automobil, co vás napadne? Kdekoho asi pouze vozy z dob dávno i nedávno minulých jako Lada, Moskvič či vojenský UAZ. Tuto ne zrovna lichotivou reputaci se snaží změnit jeden z nejbohatších lidí žijících v Rusku, Michail Prochorov.
Škoda Auto míří k rekordu, začne vyrábět Yeti v Číně
Škoda Auto prodá v roce 2010 nejvíc automobilů ve své historii. Už na konci listopadu jich bylo 702 400, zatímco za ceý minulý rok to bylo 684 200 aut. Mezi hlavní růstové trhy patří Čína, Indie, Rusko. V Číně začne v roce 2013 automobilka vyrábět novou Škoda Yeti.
Nejlevnější hybrid? Na CNG z Ruska, od tamního miliardáře
Michail Dmitrijevič Prochorov je druhým nejbohatším mužem Ruska. Podniká v oblasti „staré ekonomiky“, tedy oboru těžby vzácných kovů. Jakožto přední ruský industriální magnát nedávno ohlásil vývoj nejlevnějšího hybridu na světě. Pohánět jej budou baterie a zemní plyn.
Eco Taxi – designový elektrický taxík studia Slava Saakyan
Ruské designérské studio Slava Saakyan představilo projekt městského taxi vozu Eco TAXI. Jde o řešení otázky životního prostředí skrze elektrický pohon. Pohodlné, futuristicky vyhlížející taxi je poháněno elektromotorem.
Opel získala Magna a Rusko
Že Němci pečou s Ruskem? Nejnovějšího dění kolem automobilky Opel tomu jasně nasvědčuje. O evropskou součást krachujících General Motors měl zájem Fiat, ale jeho nabídka nebyla dost dobrá. Dále se o Opel ucházeli čínská firma Beijing Automotive Industry Corp. i investiční společnost RHJ International (viz. iHNed.cz). Německá vláda preferovala od počátku mezinárodní konglomerát Magna International, se kterou se nakonec také dohodla. Podle dohody získá Magna v Opelu 20% podíl, dalších 35% bude mít partnerská ruská státní banka Sberbank. Americkým General Motors zbude 35% a zbývajících 10% bude rozděleno mezi zaměstnance. Co je však nejdůležitější, v provozu zůstanou všechny čtyři továrny v Německu, jimž jednotlivé spolkové státy schválily pomoc. Přesto však Magna nedělá mnoho tajností kolem toho, že chce některé modely vozů Opel vyrábět v ruské automobilce GAZ. Poté, co se Německo dohodlo s Magnou přišel švédský premiér s komentářem k celé situaci. Podle něj se díky této dohodě ocitá tamní automobilka Saab, která stejně jako Opel patří pod GM, do velmi zranitelné a obtížné pozice. Je totiž také k prodeji, mezi zájemci je mimo jiné i náš oblíbený Fiat.
Infiniti: už jen samé hybridy
Značka Infiniti se v USA oddělila jakožto luxusní odnož japonského Nissanu. Dnes se prodává např. také v Rusku, Švýcarsku, Číně nebo na Ukrajině. V roce 2008 Carlos Ghosn, šéf aliance Renault-Nissan, slavnostně ohlásil na Ženevském autosalonu vstup Infiniti také na evropský trh. Ženeva v roce 2009 byla svědkem nového prohlášení. Hlava produktového plánování firmy Francois Bancon prohlásil, že do 10 let budou všechna auta značky Infiniti hybridy. V současné době prochází celá dceřinná firma restrukturalizací – luxusní, k životnímu prostředí neohleduplné značky dnes už ani trochu netáhnou. Namísto toho se Infiniti se chce stát zodpovědnou značkou, která dbá na trvale udržitelný rozvoj. V Ženevě proto odhalila model Infiniti Essence, benzinový hybrid, kterým zároveň oslavila své 20. výročí. Hybrid s 3,7l V6 motorem a výkonem 600 koníků sice není právě symbolem úspornosti, ale jde o první krok. Infiniti se hodlá zaměřit především na „výkonné hybridy“, v Evropě do nich dokonce možná namontuje dieselové motory.