Opel Magna GAZ

Opel získala Magna a Rusko

Že Němci pečou s Ruskem? Nejnovějšího dění kolem automobilky Opel tomu jasně nasvědčuje. O evropskou součást krachujících General Motors měl zájem Fiat, ale jeho nabídka nebyla dost dobrá. Dále se o Opel ucházeli čínská firma Beijing Automotive Industry Corp. i investiční společnost RHJ International (viz. iHNed.cz). Německá vláda preferovala od počátku mezinárodní konglomerát Magna International, se kterou se nakonec také dohodla. Podle dohody získá Magna v Opelu 20% podíl, dalších 35% bude mít partnerská ruská státní banka Sberbank. Americkým General Motors zbude 35% a zbývajících 10% bude rozděleno mezi zaměstnance. Co je však nejdůležitější, v provozu zůstanou všechny čtyři továrny v Německu, jimž jednotlivé spolkové státy schválily pomoc. Přesto však Magna nedělá mnoho tajností kolem toho, že chce některé modely vozů Opel vyrábět v ruské automobilce GAZ. Poté, co se Německo dohodlo s Magnou přišel švédský premiér s komentářem k celé situaci. Podle něj se díky této dohodě ocitá tamní automobilka Saab, která stejně jako Opel patří pod GM, do velmi zranitelné a obtížné pozice. Je totiž také k prodeji, mezi zájemci je mimo jiné i náš oblíbený Fiat.

Infinity Essence koncept

Infiniti: už jen samé hybridy

Značka Infiniti se v USA oddělila jakožto luxusní odnož japonského Nissanu. Dnes se prodává např. také v Rusku, Švýcarsku, Číně nebo na Ukrajině. V roce 2008 Carlos Ghosn, šéf aliance Renault-Nissan, slavnostně ohlásil na Ženevském autosalonu vstup Infiniti také na evropský trh. Ženeva v roce 2009 byla svědkem nového prohlášení. Hlava produktového plánování firmy Francois Bancon prohlásil, že do 10 let budou všechna značky Infiniti hybridy. V současné době prochází celá dceřinná firma restrukturalizací – luxusní, k životnímu prostředí neohleduplné značky dnes už ani trochu netáhnou. Namísto toho se Infiniti se chce stát zodpovědnou značkou, která dbá na trvale udržitelný rozvoj. V Ženevě proto odhalila model Infiniti Essence, benzinový hybrid, kterým zároveň oslavila své 20. výročí. Hybrid s 3,7l V6 motorem a výkonem 600 koníků sice není právě symbolem úspornosti, ale jde o první krok. Infiniti se hodlá zaměřit především na „výkonné hybridy“, v Evropě do nich dokonce možná namontuje dieselové motory.