Prodeje automobilů s emisemi pod 130 g/km stoupají

Průměrná úroveň emisí u nových automobilů v roce 2010 klesla o 3,5 % na hodnotu 144,2 g/km ve srovnání s předchozím rokem. Toto povzbuzující zjištění vyplynulo z výroční zprávy společnosti motorových výrobců a obchodníků (SMMT), která navíc poukazuje na snížení oxidu uhličitého u průměrného nového vozu oproti roku 2000 o 20 %.  

Velmi výrazný nárůst prodeje také zaznamenaly kategorie nepřekračující hranici 130 g oxidu uhličitého na kilometr jízdy. Vzrůstající popularita těchto skupin vozů jim zajistila tržní podíl téměř 38,2 %. V porovnání s rokem 2 000, kdy byl jejich podíl na trhu zastoupen necelými 0,9 % je to opravdu velký pozitivní skok.

Zpráva navíc poukazuje na skutečnost, že téměř 40 000 lidí se stalo majitelem automobilu s emisemi CO2 nižšími než 100 g/km a nemuselo tak ve platit silniční daň (VED). Globálně se snížení průměrných emisí dělo napříč všemi segmenty automobilových modelů bez výjimky oproti roku 2009 a přispělo tak k výraznému poklesu emisí v posledním desetiletí.

„Nové technologie přinesly impozantní snížení emisí CO2. Nebylo by to však možné bez koordinovaného úsilí podporujícího výzkum, vývoj, novou a spotřebitelské pobídky, které byly rozhodující pro úspěšné přijetí inovativních technologií,“ řekl Paul Everit, generální ředitel SMMT.

Tomuto modernímu trendu jistě také napomáhá i vysoká cena paliv a tlak spotřebitelů na výrobce vedoucí k nižší spotřebě a využívání .

Splnit evropské cíle směřující ke snížení průměrných emisí CO2 na 130 g/km do roku 2015 napříč automobilovým spektrem by tak nemusel být problém. Již do konce roku 2012 má tuto hranici splňovat 65 % vozového parku každého výrobce.

9 Comments on “Prodeje automobilů s emisemi pod 130 g/km stoupají”

  1. 1) Předpokládám, že
    1) Předpokládám, že tyhle statistiky vycházejí z papírových spotřeb aut. Bohužel současná metodika měření spotřeby je zralá na odstřel. Nebo znáte někoho, kdo si koupil nové auto a dokázal jezdit se spotřebou stejnou jako v tabulkách?
    2) Je zajímavé, jaké tanečky neustále děláme okolo neškodného CO2, ale o CO, NOx, prachových částicích, atd. a které jsou přímo zdraví škodlivé, se prakticky nikde nic nedozvíme.

Napsat komentář