Kanadský Hamilton – cesta od CNG pryč a zase zpátky
Rostoucí náklady na pohonné hmoty donutily úředníky v městě Hamilton, jež se nachází v kanadském Ontariu, k velkým změnám ve vozovém parku místního autobusového dopravce HSR.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Rostoucí náklady na pohonné hmoty donutily úředníky v městě Hamilton, jež se nachází v kanadském Ontariu, k velkým změnám ve vozovém parku místního autobusového dopravce HSR.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ušetří díky využívání biopaliva FAME miliony korun. Jak je to s biopalivy v jiných českých autobusových flotilách? Využívá se i jinde nebo je Praha unikátem?
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zařídil pro své cestující zajímavou novinku. Je jí funkce „Veřejná doprava v Praze“ na Mapách Google. Stačí již nyní smartphone nebo tablet s připojením k internetu a lze najít vše, co je třeba k cestování MHD. O novince informovali novináře poslední lednový den zástupci DPP a Google.
V reportáži z loňského veletrhu TransExpo v polských Kielcích nás svým „usměvavým“ elektrobusem zaujal výrobce AMZ Kutno. Netradiční a designově poutavý vzhled karoserie vozidla AMZ City Smile CS12LF chtěli využít i inženýři v ostravském výrobním závodě Ekova Electric ke konstrukci vlastního trolejbusu.
Vídeň se chytá na menší revoluci ve své MHD. V hlavním městě Rakouska totiž na podzim započne nová epocha hromadné dopravy, kterou budou reprezentovat elektrobusy. Tamní dopravce se tak rozhodl reagovat na stav stárnoucích a poruchových autobusů, které již pomalu dosluhují.
Cílem dnešního článku, který navazuje na včerejší první díl, je zmapovat pozici trolejbusů v ČR od konce padesátých let, kdy již dozněla poválečná euforie, přes hlubokou krizi, vynášení do nebes až po dnešní stav “jednou nahoře, podruhé dole”. Přejeme příjemné čtení.
Vozový park ČSAD Havířov tvoří z poloviny CNG autobusy. To je v České republice téměř unikát. Ve středu 18. července se v prostorách autobusových garáží tohoto dopravce na ul. Těšínské uskutečnilo za účasti zástupců havířovské radnice i dopravní společnosti slavnostní předání dvou nových autobusů, které používají jako palivo stlačený zemní plyn.
Trolejbusy mají v ČR dlouhou a bohatou historii. Zmapovat podrobně více než století vývoje vydá na dva články. V prvním díle se podíváme na vývoj trolejbusové dopravy od prvopočátků do konce padesátých let minulého století.
Městskému minibusu na elektřinu Stratos LE 30 E jsme se už krátce věnovali v reportáži z RailDays 2012. Dnes pro vás máme vydatnější článek s technickými podrobnostmi ze speciální prezentace společnosti SKD Trade, která u nás elektrobus vyrábí.
V prostorách Ministerstva dopravy ČR (MD ČR) se před pár týdny konala konference týkající se elektromobility ve veřejné dopravě. Ač nebyli řečníci zcela za jedno v otázce, zda nastává čas tramvají nebo elektrobusů, na jednom se shodli: dieselovým autobusům začne brzy zvonit hrana.
Ve švédském Göteborgu se mohou těšit na tišší a ekologičtější veřejnou dopravu. Město ležící u Baltského moře pořídilo 25 hybridních autobusů Volvo. „Je velmi potěšující, že právě naše domovské město se rozhodlo investovat do aktuálně nejlepší dostupné alternativy pro životní prostředí,“ řekl prezident obchodní oblasti Volvo Buses Per Carlsson při slavnostním předání vozů, které proběhlo 11. června na náměstí v centru Göteborgu.
Drážní veletrh Czech Raildays není doménou pouze pro kolejová vozidla. K vidění jsou pravidelně každý ročník i dopravní prostředky MHD. Letos jsme mohli obdivovat dva autobusy, dva elektrobusy a jeden trolejbus. Pojďme se blíže podívat na představované elektrobusy, poněvadž oba patří k žhavým novinkám a veletrh Czech Raildays 2012 pro ně byl premiérou.
Počátkem dubna 2012 byly v Jablonci nad Nisou uvedeny do provozu dva nové autobusy TEDOM C12 G s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG). Vozidla jsou součástí zakázky na šest nových autobusů určených na obsluhu linek MHD. Město na zakázku získalo dotaci 15,8 mil. Kč v rámci projektu Zlepšení dopravní obslužnosti Jablonecka, který je spolufinancován z Evropského fondu pro regionální rozvoj. Celková suma na financování nových vozidel pak činí 48,5 mil. Kč.
Říkáte si, jaké to asi je řídit vlak nebo autobus? Díky moderní době nemusíte o řízení prostředků hromadné dopravy jen snít, můžete si to zkusit v pohodlí domova. A když se něco nepovede, třeba projedete zastávkou, kde měla většina cestujících v plánu vystoupit, vyhazovu se bát nemusíte.