BMW - Mercedes společně?

Daimler a BMW budou úzce spolupracovat

Jen pár dnů poté, co jsme psali o názorech současného šéfa Fiatu Sergia Marchionneho na budoucnost automobilového průmyslu, přichází praktické potvrzení jeho prorockých slov. Marchionne řekl, že až ekonomická krize skončí, zbude v oblasti automobilového průmyslu pouze několik světových hráčů. Jednotlivé automobilky budou podle něj nuceny se dál a dál spojovat. A teď je to tu. Daimler ohlásil úzké partnerství se svým odvěkým rivalem – bavorskou automobilkou BMW. Německý list Der Spiegel přinesl informaci o tom, že oba výrobci přemýšlejí o sdílení některých komponent a součástek a dokonce možná i o částečném sloučení. Obě automobilky zažívají těžké časy, ostatně jako většina jejich konkurentů. Zisk BMW loni klesl o 90%. Stejně tak provozní zisk automobilky Daimler loni klesl. Není divu, že výrobci podnikají i dříve nemyslitelné kroky k tomu, aby situaci ustáli. Hovoří se o tom, že základní prvky vozů Mercedes třídy A a B budou stejné jako v případě vozů Mini od BMW. „Obecně řečeno vidím jen několik oblastí, ve kterých je spolupráce principielně vyloučena,“ komentoval situaci Dieter Zetsche, ředitel Daimleru. „Je jasné, že jsme dvě nezávislé společnosti, jejichž úspěch na trh závisí na síle značek, takže jejich integrita je pro nás zdaleka nejpodstatnější. Na to je třeba myslet za každých okolností, ale nejde o něco, co by nám zabránilo v širší spolupráci,“ dodal. BMW a Daimler společně vyvíjejí také technologii hybridního pohonu.

McLaren P11

McLaren chystá ekologický sporťák P11

Slovo „ekologický“ prosím v tomto případě chápejte v hodně odlehčeném smyslu. Automobilka McLaren a její tým zodpovědný za vývoj vozů Formule 1 se prostě jen chce svézt s dobou, o tom není žádných pochyb. Reaguje na nedávná prohlášení Ferrari o tom, jak ve svých nových vozech bude snažit držet spotřebu i emise na uzdě. „Zelená je nová černá“, píše se v aktuálním vydání týdeníku Euro. Luxusní zboží objalo ekologický přístup úplně stejně jako jakýkoliv jiný módní trend a McLaren není výjimkou. Jejich sporťák P11 bude „ekologický“ ve své třídě, tedy třídě nenasytných sporťáků. Na trh se má dostat v roce 2011 za cenu 150 000 liber v přepočtu kolem 4,5 mil. Kč. Hlavní přednostní mají být pokročilé materiály, zejména z uhlíkových vláken. Vůz bude obsahovat systém KERS podobný tomu v moderních vozech F1 (zachycuje energii z brzdění a převádí ji do dodatečného výkonu pro motor). Pohonnou jednotkou bude podle všeho 6,2l V8 motor Mercedes (AMG). Oficiální představení P11 se očekává na autosalonu v Los Angeles letos v listopadu. Do roku 2015 chce pak nová firma McLaren Automotive vyrábět až 4000 kusů ročně.

McLaren P11

Mercedes F-Cell Roadster

Návrat do budoucnosti s Mercedes F-Cell Roadster

Mladí automobiloví návrháři z pracoviště Daimleru v Sindelfingenu přišli s jedinečným konceptem nazvaným F-CELL Roadster. Ten je vybaven 1,2kW hybridním motorem, který dokáže dosáhnout maximální rychlosti 24 km/h při dojezdu 350 km. Jedná se však o hybridní automobil ve více smyslech. Spojuje v sobě dávné dědictví prvních automobilů s nejnovější technologií Formule 1. Tradice se zde setkává s budoucností v jedinečném spojení. „Tento projekt nádherně demonstruje, že téma udržitelné mobility se stalo integrální součástí našeho odborného výcviku,“ komentoval studii manažer pracovních záležitostí Günther Fleig. „Jsem potěšen tím kolik iniciativy a kreativity tito mladí lidé do projektu vložili,“ dodal.

Mercedes F-Cell Roadster
Mercedes F-Cell Roadster

Mercedes-Benz BlueZERO

Mercedes-Benz představil elektromobil BlueZero

Německá automobilka Mercedes-Benz představí na autosalonu v Detroitu kromě mnoha dalších novinek trojici velmi zajímavých konceptů označených jako BlueZero.

Pětimístný automobil o rozměrech 4,22 m na délku, 1,89 m na šířku a 1,59 na výšku bude k dispozici ve třech konfiguracích. BlueZero E-CELL je čistý elektromobil s dojezdem 192 km až 400 km a lithium-iontovými bateriemi s kapacitou 35 kWh, které jsou chlazené kapalinou. Dobití prázdné baterie by mělo zabrat tři až čtyři hodiny, zrychlení automobilu z 0 na 100 km/h je méně než 11 sekund a max. rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h. Další variantou je BlueZero F-CELL, automobil na vodíkové palivové články. Vodík nedávno magazín Top Gear při srovnání elektromobilu Tesla Roadster a vodíkového vozu Honda FCX Clarity pojmenoval jako „palivo budoucnosti„. A Mercedes nechce ponechat nic náhodě. Model F-CELL obsahuje pokročilé palivové články s výkonem až 90kW, které je možné velmi rychle znovu „nabít“ (nabrat vodík). Na jednu nádrž vodíku ujede F-CELL až 400 km. V provozu pak automobil používá vždy nejvýhodnější kombinaci energií – při pomalé jízdě pouze tu z li-ion baterií, při zrychlení využívá jak palivové články, tak baterie. Palivové články jsou pro Mercedes-Benz údajně jednou z klíčových technologií pro automobily určené na cesty na dlouhé vzdálenosti s nulovými emisemi. Poslední variantou vozu BlueZERO je BlueZERO E-CELL PLUS, kdy je elektrický pohon skombinován s doplňkovým spalovacím motorem. Jde o přeplňovaný benzinový tříválec s výkonem 50kW, stejný, který najdeme u vozů Smart ForTwo. Motor slouží jako „range extender“, tedy generátor pro dobíjení baterií, vůz má pak dojezd 600 km (z toho 150 km čistě na baterie) a emise pouze 32 g oxidu uhličitého na kilometr. Mercedes se navíc chlubí, že velmi modulární stavba nového konceptu umožňuje snadno přidávat další individuální konfigurace vozu.
Mercedes-Benz BlueZERO

Formulace Zero Racer

Mercedes představil futuristický závoďák na vítr

Autosalon v Los Angeles je za dveřmi a v jeho rámci se také každý rok koná soutěž Design Challenge. Letos byli designéři konfrontování s tématem „závodní auto roku 2025“ a jako jeden z požadavků zaznělo také to, aby vozy byly schopny ujet ceý závod bez potřeby natankování, nebo aby nemohly bourat. Trojice designérů zaštítěná značkou Mercedes-Benz se k problému postavila velmi zajímavým způsobem a představila vůz Formulace Zero Racer. Jde o elektromobil s nuovými emisemi doplněný pohonem na vítr. Baterie jsou nabíjeny skrze solární panely umístěné na těle automobilu, v jeho přední části je pak umístěna větrná turbína, která také pomáhá dobíjet. Navíc automobil využívá i pevné plachty.

Formulace Zero Racer

Mercedes C250 CDI BlueEfficiency Prime Edition

Luxusní silák s přijatelnou spotřebou

Tak by se dal označit nový přírustek ze Stuttgartu – Mercedes C250 CDI BlueEfficiency Prime Edition. Nejedná se ani o elektromobil, ani o hybrid, nejezdí na vodík, plyn, vzduch nebo vodu. Je to obyčejný „nafťák„, ale na Hybrid přesto patří.

2,2l dieselový čtyřválec disponuje maximálním výkonem 204 koňských sil a zrychlení na stovku mu zabere pouhých 7 sekund. Zároveň však dosahuje kombinované spotřeby 5,2 l/100km. Luxusní výbava je u Mercedesu samozřejmostí, stejně jako cena určená pro vyšší vrstvu.

Potěšující je na tomto modelu zejména fakt, že i tradiční a řekněme luxusnější automobilky stále úzkostlivěji hledí na spotřebu a možná vytahují z trezorů technologie, které už mají dávno vymyšlené. Že by se bály alternativ?

Mercedes-Benz S 400 BlueHYBRID

Podrobnosti o Mercedes-Benz S 400 BlueHYBRID

Mercedes-Benz uvede svůj první osobní hybridní automobil během léta 2009. Půjde o model Mercedes-Benz S 400 BlueHYBRID vybavený upraveným V6 benzinovým motorem a hybridním pohonem. Kombinovaná spotřeba limuzíny má dosahovat 7,9 l/100 km, což je na tuto třídu velmi nízká hodnota. Emise oxidu uhličitého jsou pak 190 g/km. Motor o objemu 3,5 l má sílu 279 koní, elektromotor suplující funkci startéru a generátoru má dalších 20 koní. V čem je ale nový hybrid Mercedes-Benz především výjimečný je skutečnost, že je jako první komerčně vyráběný hybrid vybaven speciálně pro automobilový průmysl vyvinutými lithium-iontovými bateriemi. Start-stop funkce a rekuperace energie při brzdění jsou dalšími důležitými technologiemi, které snižují spotřebu. Limuzína zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h během 7,2 sekund. Pokud auto jede pomaleji než 15 km/h, například se blíží k semaforu, motor se automaticky vypne. Jakmile je čas se znovu rozjet, elektromotor nahodí hlavní spalovací motor. Zajímavé je, že Mercedes v tiskové zprávě označuje svůj nový hybrid jako „významný pokrok na cestě k elektrifikaci“, což zní jako nepřímý příslib dalších novinek. Ostatně, ke konci je nastíněna roadmapa dalších inovací, podle které se automobilka hodlá zaměřit na další optimizaci spalovacích motorů, pokročilou hybridizaci a časem i nástup automobilů na palivové články a elektromobilů. Vida vida!

Mercedes-Benz S 400 BlueHYBRID

Mercedes-Benz S400 Hybrid

Mercedes – první hybrid v červnu 2009, 20% do roku 2015

Německý se v oblasti alternativních pohonů angažuje čím dál tím aktivněji. Už před časem ohlásil, že bude mít „první hybrid v roce 2009„. Zjistili jsme, že šlo o Mercedes-Benz S400 BlueHybrid, první vyráběný li-ion hybrid. A svoje udělalo i prohlášení o tom, že se automobilka hodlá zbavit benzínu i nafty do sedmi let. Podle nejnovějších informací se objeví v Evropě už v červnu 2009 se spotřebou 7,9 l/100 km. V USA a Číně bude automobil iuveden na trh 11. srpna. Cena by se proti klasické verzi měla zvýšit hruba o 10 000 euro. Nepůjde však o plný hybrid – S400 nedokáže jen pouze na baterie. slouží jako doplněk benzinovému šestiválci o výkonu 279 koní tím, že přidává výkon při zrychlování. A naopak ukládá energii při brždění. pocházejí od společnosti , o jejímž záměru začít s jejich produkcí ve velkém už jsme psali. Celková váha automobilu tak bude navýšena o relativně úsporných 75 kg bez toho, aby ztratilo zavazadlový prostor.

Za pozornost stojí ale i další zajímavost. Klaus Maier, hlava prodejů , prý aktuálně ve Stuttgartu prohlásil, že do roku 2015 bude mít každý pátý prodaný Mercedes hybridní pohon. Což ní jako mnohem realističtější výhled, než ono „zbavíme se fosilních paliv do sedmi let“.

Mercedes-Benz Třída A

Mercedes-Benz Třídy A – nové standardy pro ochranu životního prostředí

Vozy Mercedes-Benz Třídy A přicházejí na český trh s řadou novinek, které dále zvyšují její bezpečnost, komfort a hospodárnost. Například pro nejprodávanější modely A 150 a A 170 je možné získat komfortní ekologickou funkci ECO Start-Stop, která snižuje spotřebu benzínu v městském provozu až o devět procent. Pro třídveřový model A 160 CDI vyvinuli technici Mercedesu BlueEFFICIENCY- Paket. Jeho pomocí byla zredukována spotřeba tohoto kupé o více než osm procent, takže na ujetí 100 kilometrů vystačí s 4,5 litru. Velký pokrok v oblasti ekologie potvrzují nezávislí odborníci udělením mezinárodně platného certifikátu pro životní prostředí, který Třída A získala ve třídě automobilových kompaktů jako první na světě.

Mercedes-Benz F700

Mercedes se chce zbavit benzínu i nafty do sedmi let

Mercedes to nejspíš s přechodem na alternativní paliva myslí doopravdy vážně. Nejen, že před časem představil první hybrid vybavený li-ion bateriemi, ale nyní se navíc spekuluje také o luxusním elektromobilu. Podle rozsáhlého článku britského bulvárního deníku The Sun se německý Mercedes chce kompletně zbavit závislosti na ropě už do sedmi let. Do roku 2014 hodlá do této oblasti investovat v přepočtu sedm miliard liber. Ale začíná už teď. Například modely řady A a B, které přijdou na trh letos v říjnu, budou vybaveny Stop & Start technologií, která by měla ušetřit při pohybu po městě až devět procent paliva. Smart ve verzi diesel (Smart Cdi) je připraven pro Británii na únor 2009 s emisemi pouze 88 g/km. Dalším krokem pak bude vypuštění plně elektrického Smartu. Po Londýně už jich dnes jezdí ve zkušebním provozu asi stovka a na trhu mají být během roku 2010. Perlička nakonec: Dr. Herbert Kohler, zodpovědný za pokročilý vývoj v automobilce Mercedes, podle deníku Sun věří, že do roku 2015 už minimálně ve městech bude většina automobilů jezdit na alternativní paliva.

Mercedes-Benz S400 Hybrid

Luxusní elektromobil Mercedes-Benz v přípravě?

Před pár měsíci Mercedes ohlásil, že nový model Mercedes-Benz S400 BlueHybrid bude prvním sériově vyráběným hybridním automobilem vybaveným lithium-iontovými bateriemi. V současné době probíhá podle neověřených zdrojů ve Stuttgartském výzkumném centru automobilky Daimler AG vývoj plně elektrického automobilu. Prý má jít o luxusní, středně velký elektromobil vybavený navíc speciálním dynamem, které bude při jízdě automaticky dobíjet baterie. Dojezd se pak má pohybovat kolem 170 km. Podle spekulací by se nový elektromobil Mercedes mohl objevit jako zcela nový model či nová generace automobilu v rámci třídy S už během let 2010-2011.

Mercedes Econic

Mercedes Econic – popeláři na plyn

Mercedes-Benz Econic se představil poprvé v roce 1998 na výstavě „Entsorga“, jako typické speciální vozidlo, splňující veškeré požadavky, které jsou vyžadovány při komunální, sběrné a rozvážkové dopravě. Je vhodný jako vozidlo pro svoz a zpracování odpadu, stejně jako pro hasiče, provoz na letištích, s cisternovou nástavbou, pro rozvoz nábytku, svoz mléka nebo rozvoz topného oleje. Nízká poloha kabiny s až čtyřmi místy k sezení nabízí poprvé podmínky pro rychlé nastupování a vystupování a potřebný prostor např. pro řidiče a posádku popelářského vozidla. S již 8 000 vyrobenými vozidly za uplynulých deset let si Econic vypracoval silnou tržní pozici.

Mila Alpin pro BMW a Mercedes

Magna Steyr s BMW, Mercedesem o elektromobilech

Automobilka Magna Steyr nedávno na ženevském autosalonu představila koncept svého off-road vozu Mila Alpin. Ten byl navržen tak, aby mohl být poháněn nejrůznějšími typy pohonů, včetně elektrického. Podle německého magazínu Auto Motor und Sport v současné době Magna Steyr jedná s automobilkami BMW a Mercedes o využití architektury Mila Alpin pro nové modely těchto značek (ostatně, právě z toho důvodu návrh Mila Alpin vznikl).

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid

Premiéru si nedávno odbyl nový typ autobusu budoucnosti společnosti Mercedes-Benz. Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid je určen pro pilotní provoz v roce 2008. Dieselový motor slouží jako zdroj elektrického proudu, elektřina je ukládána v baterích na střeše vozu.

„Nízkopodlažní vozidlo se sériovým hybridním řešením je určeno pro provoz ve vnitřních městech. Simulace reálného provozu prokazují snížení spotřeby o 30% oproti srovnatelným konvenčním dieselovým technologiím.“ (celý článek)

Celý článek najdete na webu BUSPortal.