Polsko cílem další zásadní elektromobilní investice: SK Innovation tam postaví továrnu na bateriové separátory

Jihokorejský výrobce baterií SK Innovation postaví v sousedním Polsku novou továrnu na výrobu separátorů pro li-ion baterie.

Bez separátorů se baterie neobejdou, jde o klíčovou komponentu.
foto: SK Innovation

Zatímco Česká republika, až na výjimky, stojí na okraji elektromobilní revoluce, Polsko se stává zásadním cílem investic v tomto odvětví. Nedávno tam ohlásil novou baterkárnu Daimler, nově bude investovat také SK Innovation.

Ve Slezském vojvodství nedaleko hranic s Českou republikou vyroste, co by kamenem dohodil od obří bateriové továrny LG Chem (kterou mimochodem čeká zásadní rozšíření), vyroste nová továrna o ploše 270 000 m2. Půjde o investici v hodnotě €335 mil.

Stavět se začne ve 3. čtvrtletí letošního roku, hotovo má být za dva roky. Ročně pak bude továrna vyrábět 340 milionů m2 separátoru a 140 mil. m2 keramické vrstvy.

Bateriové separátory – co to je?

Separátory jsou pro baterie klíčové. Jde o porózní membrádu umístěnou mezi elektrodami. Propustí ionty s elektrickým nábojem, ale zabraňují zkratu. Pro funkci baterie jsou separátory klíčové.

Jsou zároveň izolátory, ale souběžně musí umožnit iontům, aby skrz ně mohly elektrický náboj přenést. Dnes se vyrábějí např. z celofánu, nanovlákenných tkanin, pěn, iontových výměnných membrán a mikroporózních plochých membrán vyrobených z polymerických materiálů. Více např. Elmarco.cz.

tisková zpráva

22 Comments on “Polsko cílem další zásadní elektromobilní investice: SK Innovation tam postaví továrnu na bateriové separátory”

    1. V Hyundai je Poláků zcela zanedbatelně, rozhodně pod 2%
      V Hyundai je Poláků zcela zanedbatelně, rozhodně pod 2% zaměstnanců. Daleko víc jich má nově Škoda v Kvasinách, kde jí to rychle začne dělat problémy, a ještě bude ráda vzpomínat na zkušené české zaměstnance s už zaplacenými baráky a vystudovanými dětmi, kterých se neprozřetelně zbavila kvůli blbým sobotám, na které jí mohla stačit jen jedna agenturnická směna a zbylé dvě třetiny zůstat normální.

    2. Fakt nemám strach, že by v Česku minimálně dalších pár
      Fakt nemám strach, že by v Česku minimálně dalších pár desetiletí byl nedostatek práce. Důležitější je, aby už u nás skončila podpora velkých zahraničních firem, které od tud vyvádějí miliardové zisky, a zbylo víc po Česko a zdejší mzdy rozhodně vyšší než v Polsku pro Ukrajince.

          1. Á další pan Kdyby… kdyby byli ryby v prdeli, nebyly by v
            Á další pan Kdyby… kdyby byli ryby v prdeli, nebyly by v rybníce.
            Tak je to, jsi jen lempl kterej chce něco zadarmo a proto jen žvaníš o cizích penězích. Nikdo ti nic nedá, každej ti akorát nasere do ruky. Pěkně se vypracuj od nuly až do korporace a pak teprv možná něco dostaneš ty žvanile. A jelikož si to neudělal tak to dělaj jiný za tebe.

            1. Ale prosimtě, tak to přestanou vyrábět a začnou vyrábět
              Ale prosimtě, tak to přestanou vyrábět a začnou vyrábět věci pro elektroauta. V čem je problém? Máš pocit že jsme nemohoucí stádo co se neumí přizpůsobit, nehledá nové možnosti a jen odevzdaně čeká na svůj osud? :)))) Spousta komponent zůstáva stejná, jako světla, testovací stolice, atd. To vše se tvoří a vyrábí na tý tvý Moravě. Snad se ti nestýská po výrobě spalováků? :)))))
              Kia už hledá kde by v Evropě vyráběla elektroauta.

              1. Já se na to dívám ale přesně opačně. Že zatímco kolem
                Já se na to dívám ale přesně opačně. Že zatímco kolem dokola se umísťují továrny na baterky, měniče, elektromotory a elektroauta (nejnověji se začal vyrábět elektrický Peugeot na Slovensku), tak u nás se v posledních letech otevřelo vše pro spalováky. U té Kia je to taková malá jiskřička naděje, že by to mohlo být v Nošovicích. Pozemky tam pro to jsou. Jinak si s Hyundai vzájemně vyrábějí v ČR a SR motory a převodovky.

                1. A co Škodovka, tak místo motorů budou dělat baterky.
                  Jinak

                  A co Škodovka, tak místo motorů budou dělat baterky.
                  Jinak práce bude dost, sice na spalovákách ale bude. Přepnutí na elektro bude hned. Spousta firem tu produkuje součástky pro zahraniční výrobu a těch se změna dotkne nejdřív.

Napsat komentář