Volkswagen si v Číně zajistil lithium na příštích 10 let

Volkswagen si vybral dlouhodobého dodavatele lithia pro baterie do svých elektromobilů. Bude jím čínská společnost Ganfeng Lithium, která už dodává například i automobilce Tesla.

Jednoduchý nákres toho, jak funguje li-ion baterie.
foto: Volkswagen

Lithium z Číny bude proudit nejen samotnému Volkswagenu, ale také výrobci baterií, kterého si koncern zvolí. Očekává se, že díky růstu elektromobility se poptávka po lithiu do roku 2023 zdvojnásobí.

Lithium přitom v li-ion bateriích zdaleka netvoří jedinou složku. Dalšími důležitými kovy jsou, dle druhu bateriového článku, třeba také kobalt, nikl, hliník, zinek či mangan.

Součástí dlouhodobé strategie Volkswagenu je také snaha o snížení obsahu kobaltu, znovupoužití baterií a jejich následnou recyklaci.

Součástí dlouhodobé strategie Volkswagenu je také snaha o snížení obsahu kobaltu, znovupoužití baterií a jejich následnou recyklaci.
foto: Volkswagen

Rozhovory mezi Volkswagenem a Ganfeng Lithium se zaměřily kromě samotných dodávek také na oblast recyklace a dokonce i solid-state baterií (baterií s pevným elektrolytem).

Které typy hornin se používají pro výrobu kterých typů katod?

Které typy hornin se používají pro výrobu kterých typů katod?
foto: Volkswagen

Zástupci VW potvrdili, že během následujících 10 let pustí na trh 70 nových elektromobilů. V roce 2025 chtějí prodávat až čtvrtinu aut pouze na elektřinu, tedy zhruba 2,5 milionu aut! K tomu budou potřebovat opravdu velké množství baterií. Při průměrné kapacitě 50 kWh je to asi 125 GWh.

tisková zpráva

23 Comments on “Volkswagen si v Číně zajistil lithium na příštích 10 let”

  1. Když jsem dočet konec článku, že VW během
    Když jsem dočet konec článku, že VW během následujících 10 let pustí na trh 70 nových elektromobilů, tak mi na vteřinku napadlo:

    – že to bude 70 kusů dohormady
    – a že to nebudou určitě ojetiny ale fungl nový auta

    A pak mě nějak ten optimismus přešel ….:-(((

  2. off
    VW ve Švýcarsku dostává na prdel. TM3 je za březen

    off

    VW ve Švýcarsku dostává na prdel. TM3 je za březen nejprodávanějším autem vůbec a je prvním BEV elektroautem v historii Švýcarska co to dokázalo. Vede o 37 % nad Ochcáfkou :))))
    Zajímave je to i proto protože ve Švajcu jsou minimální nebo skoro žádné pobídky pro elektromobilitu. Kdyžtak to někdo upřesněte.

    BREAKING: In Switzerland, the #Tesla #Model3 outsold ALL other cars in March. For the 1st time in history, a fully electric car (#BEV) is the most sold model of the entire car market – with a huge lead of 37% over the runner-up. Congrats & thank you, team @Tesla and @elonmusk!

    https://twitter.com/ceo_plus_ch/status/1115232575788859392?s=21

    Pořadí

    1. Tesla M3
    2. Octavia
    3. Kodiaq
    4. VW Golf
    5. Karoq
    6. VW Tiguan
    7. Audi A3
    8. MB A-Klasse
    9. MB GLC
    10. Fiat 500

    1. No, je vidět, že to jde i bez dotací, pobídek a
      No, je vidět, že to jde i bez dotací, pobídek a brutálního zdanění spalováků. Je mi tato přirozená cesta rozhodně více sympatická než norský model.

      A koukám, jak se v tom Švýcarsku daří Škodovce, resp. i obecně VW koncernu.

      1. no právěže! prvních 5 míst konzerva s autopopelnicema a
        no právěže! prvních 5 míst konzerva s autopopelnicema a až ted když přijela velká lod to přebily dlouho očekávané TM3jky… to je dost děs na švýcarsko. No voni zas tak bohatý nejsou, to je daný historickou „neutralitou“ ww2 😉 a hraním si na pupek světa ;)))

        1. Zase to nejsou chudáci, v průměru bohatší než třeba
          Zase to nejsou chudáci, v průměru bohatší než třeba Němci. A i tak doteď moc ty EV nekupovali a ten nárust pro Teslu 3 je zřejmě jenom dočasný, prostě připlula loď a všechny auta najednou vysypala.

          Ale pomalu to půjde, není třeba žádných dotací. Klidně si tipnu, že pokud by se ve Švýcarsku konalo referendum, jestli dotace a pobídky na EV ANO nebo NE, výsledek by byl NE. A to mi je sympatické.

        2. No ty jsi dobrej odborník 😀 ve Švýcarsku mají jednu z
          No ty jsi dobrej odborník 😀 ve Švýcarsku mají jednu z nejvyšších mezd vůbec 😀 Samozřejmě je tam i všechno hodně drahé ale TM3 je tam za jejich několik málo měsíčních průměrných platů, u nás je to několik let. Navíc v každém státu je několik tisíc nadrženců, kteří čekají i několik let až jim přijde tesla, jakmile se dočkají tak čísla budou rychle padat dolů, dalších zájemců už tolik nebude, bylo to tak všude, v USA, Norsku atd. jakmile se uspokojí Tesla úchylové tak se prodeje propadají o desítky procent, takže trochu nadhledu to chce. Každou chvíli jsem tu loni četl jak letos Tesla dá 500 tis. aut za rok s prstem v nose, no pěkný hovno leda

    2. Jestli jseš tak vedle z prodejů TM3 za první měsíc, zkus
      Jestli jseš tak vedle z prodejů TM3 za první měsíc, zkus na 5 měsíců pozastavit dodávky Octavií a jen přijímat objednávky. Uvidíme, jaký budou prodeje… z Golfa by tě pak asi jeblo úplně.
      Počkej na červen. Ale věřím, že i tak bude mít TM3 pořád super prodejní čísla..samozřejmě ne taková.

    1. Čau fňukálku. Copak copak mindráčky? Zase sis přišel
      Čau fňukálku. Copak copak mindráčky? Zase sis přišel pro svou pravidelnou dávku depresivních zpráv? :)))

      V roce 2017 VW selhal při zajištění dodávek kobaltu. To je tak, když se probudíš pozdě z komatu. Svět už je jinde a všichni ti už všechno sežrali. Chudinky teprv začali schánět cihly na barák kterej už měl 10 let stát :)))

      VW fails to secure long-term cobalt supply for electric vehicles
      https://www.ft.com/content/297d7d4a-b002-11e7-aab9-abaa44b1e130

      Sleduj jak jim ujel vlak, voni teprv sháněj lithium zatímco Tesla M3 je ve Švýcarsku nejprodávanějším autem vůbec! Pá pá Folcwágne, honíš hodně rozjetej vlak.
      https://twitter.com/ceo_plus_ch/status/1115232575788859392?s=21

      1. Prosím tě ty trpíš nějakou halucinací ne? V čem jako
        Prosím tě ty trpíš nějakou halucinací ne? V čem jako zaspali? Ty žiješ v přesvědčení že už existují jen EV, ale tak to zatím zdaleka není, se prober 😀 VW 10 mil. aut a obrovské zisky, Tesla 300 tis. aut a nulové zisky. Co je lepší? Platit vývoj EV z dluhů nebo ze svých obřích zisků a čekat na správný čas až budou EV na takové urovni, že se vyplatí je vyrábět a bude o ně takový zájem, že se budou prodávat po milionech. Zatím taková doba stále ještě není, EV je nakladné na výrobu, cena, dojezd a dobíjení je pro drtivou většinu lidí stále velký problém a ještě nekolik let to tak bude, takže VW přichází v pravý čas, do pěti let budou baterie s levnou výrobou a s dojezdem 1000 km a teprve pak to žačne – chápeš?

        1. O miliony EV je už teď zájem v Číně, kam VW dodává 40
          O miliony EV je už teď zájem v Číně, kam VW dodává 40 % produkce. A „až se jim to vyplatí“ za těch 5 let, tak jim zbudou jen oči pro pláč. Čína nejen že si všechno vyrobí sama, ale ještě jim budou prodávat hlavní komponentu v takovém množství a za takovou cenu, kterou si sami určí. A pak sbohem obrovské zisky. Sám uvidíte, že to začne už letos, zisky za rok 2018 už nikdy nezopakují.
          A s tou Teslou je to furt dokolečka. Zkuste přečíst alespoň jedny finanční výsledky. Zisky jsou dost slušné, ale jdou do nových továren, vybavení, expanze, extrémního růstu, což se jim brzy stonásobně vrátí.

        2. Jo chápu tě úplně zřetelně, jseš úplně mimo a ještě
          Jo chápu tě úplně zřetelně, jseš úplně mimo a ještě si tak hloupoučký že si myslíš že jim ty miliony spalováků co prodávaj teď zachráněj prdel za 10 let :)))) Zatím ty svoje milijardy ze zisků naivestovali etrona kterej je 5 let za Teslou. Té trošku prdu ne? :)))
          Za 5 let nebudou až za tak levný baterie jak si maluješ a ten dojezd se taky hned 2x neprodlouží naivko. Půjde to trochu pomaleji. Sladné sny a už tolik nefetuj 😀

    2. Sorry jako, ale výběr dodavatele jedné suroviny je ještě
      Sorry jako, ale výběr dodavatele jedné suroviny je ještě hodně daleko od výroby. Kdy začnou chrlit aspoň statisíce vozů jako Tesla? Protože Tesla v Číně bude mít za měsíc postavenou halu (progres stavby je vidět každým dnem, nikoli pouze na papíře) a do konce roku už budou vyrábět.

Napsat komentář