Japonská Toshiba vyvinula novou generaci svých baterií SCiB, na kterých pracuje už od minulého desetiletí. Umožní prý dojezd elektromobilů až 320 km při dobití během pouhých 6 minut!
Toshiba upravila anodu nové verze své SCiB li-ion baterie s pomocí oxidu titanu a niobu. Díky tomu je podle japonské firmy možné super-rychlé nabíjení.
Zvýšila se také energetická hustota a snížila degradace. V současné době má Toshiba 50Ah prototyp, který si i po 5000 cyklech drží 90 % kapacity.
První praktické využití této nové generace SCiB baterií očekává Toshiba v roce 2019. Hlavní využití by měly najít v elektrických autech do zásuvky, ale také průmyslových a domácích úložištích.
Co nového, baterky stále v nedohlednu? Skoro bych zavedl
Co nového, baterky stále v nedohlednu? Skoro bych zavedl žurnalistickou povinnost se každých 6 měsíců ptát co je o daných novinkách nového. To by byli odpovědi nic,nic nic…. .
Tak tudy cesta nevede…
Na nejaké špeciálne aplikácie sa
Tak tudy cesta nevede…
Na nejaké špeciálne aplikácie sa to asi využije, al k masovému rozšíreniu elektromobility to určite neprispeje, škoda 🙁
Tohle je zkopirovana anoda od Altairu , kterou vymyslel a
Tohle je zkopirovana anoda od Altairu , kterou vymyslel a patentoval Jan Prochazka uz pred 20 lety v Usa. Koncerny prichazeji s novymi vecmi az po ukonceni patentove ochrany a lidi aby cekali.
Keď skutočne príde dáka prelomová batéria tak to nebudú
Keď skutočne príde dáka prelomová batéria tak to nebudú sľuby na rok 2020+.. Keď to bude skutočný prielom v dakom parametre tak to začnú vyrábať do roka. Zatiaľ som si za posledných 5 rokov precital desiatky baterko sľubov.
Další generace Li-Ion baterií…
stránky výrobce
Další generace Li-Ion baterií…
stránky výrobce
Tak teda za 6 minút na 320km . Pri spotrebe 20kwh/100 km sa
Tak teda za 6 minút na 320km . Pri spotrebe 20kwh/100 km sa dodá 3,2*20 = 64kWh energie. A 64kWh za 6 minút, teda 0,1 hodiny, znamená výkon 64/0,1 = 640kW. Nech je aj napäťová sústava auta cca 300V, znamená to 640000/300 = 2130 A ! Ako to bude v praxi fungovať neviem si predstaviť. A to sme ešte nerátali že tej energe treba dodať trocha viac, lebo účinnosť procesu nabíjanie/vybíjanie.
+1
+1
Uz se davno pise o tom, ze se bude pouzivat v autech 800V,
Uz se davno pise o tom, ze se bude pouzivat v autech 800V, tedy 800A. Nic neresitelneho.
Ty baterky budou drahé jako prase. Je tam titan, je tam
Ty baterky budou drahé jako prase. Je tam titan, je tam niob… Tudy cesta k masovému využití nepovede.
Nevím, jak tato generace, ale u stávající generace LTO to
Nevím, jak tato generace, ale u stávající generace LTO to s tou cenou není tak hrozné. Pokud nová generace hustotou energie přiblíží současným NMC/NCA, může to být dobrá alternativa.
Mě to přijde dost hrozné. Cena je skoro trojnásobek LiIon.
Mě to přijde dost hrozné. Cena je skoro trojnásobek LiIon.
Kolik je tam % titanu a niobu? U lithiovek je tam asi jen 7 %
Kolik je tam % titanu a niobu? U lithiovek je tam asi jen 7 % toho lithia.
Moc ho tam asi taky nebude. Nicméně zrovna s niobem je
Moc ho tam asi taky nebude. Nicméně zrovna s niobem je docela velký problém.
Cena je jaká je, protože není rozjetý trh jako u lionek
Cena je jaká je, protože není rozjetý trh jako u lionek klasických.. Kolik stála lionka když přišla na trh?
LTO – lehké topné oleje?
;-Q
LTO – lehké topné oleje?
;-Q
Lithium Titanát Oxid.
Lithium Titanát Oxid.
Oxit titanu se používá i na malování jako běloba..
Oxit titanu se používá i na malování jako běloba.. Nemyslím, že je to zas tak nedostupný prvek..
Další slib na 2020
Další slib na 2020
Slibem nezarmoutíš.
Slibem nezarmoutíš.
to jsou nám věci!! Jak je to možné?? Vždyť to přeci
to jsou nám věci!! Jak je to možné?? Vždyť to přeci nešlo !! nabíjení elektromobilu musí trvat 30 minut aby se ještě 15 let mohli vyrábět TSI fosílije 🙂 To je někde něco špatně! Selhala snad cenzura nebo úplatkářství! Napravte tu KORUPCI NEŽ CIVILINÍ PÓVL OPRAVDU ZAČNE KUPOVAT ELEKTROMOBILY !!!!!! :)))))))))))))))))))))))))))))))))
kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/
Tak schválně, jestli o tomhle zázraku ještě někdy
Tak schválně, jestli o tomhle zázraku ještě někdy uslyšíme?
Skoro bych se vsadil.
nemel by jste s kym 😉
nemel by jste s kym 😉
No zatím to furt ještě nejde
No zatím to furt ještě nejde
Původně jsem chtěl napsat: Výborně, ledy se pohnuly, ale
Původně jsem chtěl napsat: Výborně, ledy se pohnuly, ale jak jsem zahlédl datum praktického využití, tak mi zase sklaplo. Tuším v tom nějaké zádrhel, jinak by to už cpali kde se dá…
PaRi:
Tak ještě aby ti sklaplo kolem HE3DA, tam zatím
PaRi:
Tak ještě aby ti sklaplo kolem HE3DA, tam zatím zůstáváš v mylné představě o českém zázraku pana BrP. Procházky.
tie baterie sa uz pouzivaju, napriklad do japonskych verzii
tie baterie sa uz pouzivaju, napriklad do japonskych verzii Mitsubishi i-Miev.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium%E2%80%93titanate_battery
vyhoda je rychle nabijanie, nevyhoda nizka energeticka hustota, len asi 30-110Wh/kg (pre klasicke li-ion baterie je to 100–265 Wh/kg.
40kWh baterka s takouto nizkou energetickou hustotou by mala minimalne 400kg…
Lithium Titanate baterky (LTO) sa aj predavaju
https://www.ev-power.eu/LTO-technology/?cur=1
cena podla tejto stranky vychadza cca 1.4eur/Wh, kym obycajne li-ion baterky sa daju kupit aj za 0.24eur/Wh
(https://www.ev-power.eu/Li-Ion-Technology/SC18650-Rechargeable-Battery-3-7V-2600-mAh-Li-ion-ISR18650.html?cur=1)
LTO články se v i-Miev nepoužívají a nikdy nepoužívaly.
LTO články se v i-Miev nepoužívají a nikdy nepoužívaly. Akorát se tom jeden čas mluvilo, ale nikdy nerealizovalo. Jinak jsou samozřejmě LTO používá v některých aplikacích, kde se jeho výhody využijí a nevýhody (nižší hustota energie a z toho plynoucí vyšší cena) až tak nevadí.
Právě že se používaly ,ale jen v Japonsku v menší
Právě že se používaly ,ale jen v Japonsku v menší kapacitou jen 10,5 místo 16 Kwh zdroj:scib.jp/en/applications/automotive
Ale v polovině roku 2012 se začaly používat také vylepšené články LEV50N místo LEV50 s chemií Lithium manganese oxide (LMO) s vyrazně vyšší životností 5500 cyklů při 25st.c a 100%DOD zdroj: pushevs.com/2015/11/04/gs-yuasas-improved-cells-lev50-vs-lev50n/
Mě by zajímalo jestli má někdo vůz s těmito články, protože většina trojčat v čr jsou koupený v roce 2011 pro čez.
Vozy c-zero a ion mají baterie jen 14,5 Kwh a Miev má stejných 16 Kw.
Případně se prosím podělte o najeté KM a kapacitu v AH změřenou při servisu. Protože 5500 cyklů je úžasných já za rok na nějakých 18 tis. km spotřeboval jen 177 plných cyklů , to znamená pro mě 31 let,nebo 560 tisíc Km, čemuž ovšem nevěřím.
Těžko říct, kolik jich v tom Japonsku skutečně s těmito
Těžko říct, kolik jich v tom Japonsku skutečně s těmito články a jaké to má výhody. Tedy se to ale podávalo zjednodušeně tak, že všechyn i-Mievy používají články scib, což není pravda.
6x dražší, mno, na to bude mít prachy akorát armáda a
6x dražší, mno, na to bude mít prachy akorát armáda a luxusnější než luxusní auta.
LTO je materiál záporné elektrody, který lze použít jako
LTO je materiál záporné elektrody, který lze použít jako alternativu k „běžnější“ C(Si) anodě. Pokud bychom srovnali současnou generaci NMC-LTO článků s NMC-C(Si) tak na případu Nového Leafu:
NMC-LTO články: kapacita 14kWh, hmotnost 150kg, životnost 30tis cyklů, rychlonabíjení 10C / 6minut na 80% kapacity.
NMC-C(Si) články: kapacita 40kWh, hmotnost 160kg, životnost 2tis cyklů, rychlonabíjení 1,5C / 45minut na 80% kapacity.
Cena bude cca stejná. Takže si člověk musí stanovit co bude preferovat. Z mého pohledu byla současná generace NMC-LTO uživatelsky prakticky nepoužitelná pro osobní BEV, což ostatně potvrzuje to, že je nikdo do vozů nemontuje. Uplatnění dodnes nacházela pouze v elektrobusech s technologií ultrarychlého nabíjení v zastávkách.
Nová generace LTO od Toshiby díky dvojnásobné energetické hustotě (bavíme se o 360Wh/l) už začíná být zajímavá i pro použití v BEV. Např do Leafu by se vešlo cca 28kWh, kde ale není problém díky robustnosti technologie používat 100% kapacity takže by se jednalo o plnohodnotný ekvivalent současné 30kWh baterie. Takováto baterie by navíc dokázala využít i chystané 350kW stanice pro 6min dobíjení.