Štítek: letecká doprava
Baterie Tesla Motors pro Boeing 787 Dreamliner?
Elon Musk je podnikatel par excellance. Příležitost vidí tam, kde ostatní ne – a nebojí se ji využít. “Chceme pomoct Boeingu – píšu si s hlavním inženýrem 787,” napsal aktuálně na svůj twitter. Budou se do aktuálně odstavených letadel Boeing 787 Dreamliner, které mají problémy s hořícími bateriemi, montovat akumulátory Tesla Motors?
VIDEO: vznášedlo jako z Hvězdných Válek je skutečné!
Čím dál tím pokročilejší možnosti práce s lehkými materiály a výkonnými zdroji energie s sebou přináší i nové možnosti v dříve nedosažitelných oblastech. Třeba taková vznášedla. Ta si nejspíš dobře pamatujete z klasiky Hvězdné Války. Společnost Aerofex z Kalifornie ale aktuálně jedno podobné vznášedlo úspěšně otestovala v pouštích ne nepodobných planetě Tatooine.
Budoucnost bezmotorového létání: elektrický pohon pro větroně
Z letiště Hosín u Českých Budějovic létal na konci července v rámci Plachtařského mistrovství větroň s pomocným elektrickým pohonem LAK-17B FES. Jednalo se o výkonný kluzák litevské výroby, který ve Slovinsku vybavili otec a syn Žnidaršičové pomocným elektrickým pohonem. Přinášíme obrázky, video i podrobnější informace.
VIDEO: osobní řiditelná vzducholoď
V reakci na článek o českém létajícím elektrokole přispěl čtenář Markoman odkazem na úžasný francouzský vynález. Jde o řiditelnou osobní vzducholoď Aéroplume umělce a vynálezce Jean-Pierre Davida.
Z New Yorku do Paříže v elektrickém letadle
Chip Yates svého času v elektromobilní komunitě zazářil díky své rekordy lámající elektromotorce. Nic naplat, Yates je původně letecký inženýr, a tak v posledních dvou letech vrátil k původní profesi. Elektroletadla jsou podle něj cestou kupředu. Aby to dokázal, plánuje letět z New Yorku do Paříže letadlem. Elektrickým.
Éra vzducholodí znovu začíná! Díky armádě
Renesance vzducholodí je plíživá, ale v následujících letech se nejspíš konečně dočkáme prvních strojů ve vzduchu. Postará se o to kdo jiný než americká armáda ve spolupráci s britskou firmou Hybrid Air Vehicles.
Nukleárně poháněná létající letiště by nikdy nemusela přistávat
Jaderné elektrárny, lodě poháněné jádrem a dokonce i jaderné ponorky jsou běžnou součástí našich životů. Ale co takhle gigantické létající letiště poháněné jadernými reaktory? Nemuselo by nikdy přistát, naopak by na něm přistávala ostatní letadla.
Vzlétnul historicky první pilotovaný elektrický vrtulník
Povídali jsme si už o nejrůznějších dopravních prostředcích, které využívají elektrickou energii ke svému pohybu. Od elektrických kol až po elektrická letadla. Jeden prostředek však mezi nimi chybí, a to elektrický vrtulník. Důvodem neexistence elektrických vrtulníků je energetická náročnost nutná pro kolmý vzlet, let i svislé přistání. Náročné ale neznamená nemožné! Francouzský inženýr Pascal Chretien podnikl 12. září srpna historický první let s vrtulníkem na elektrický pohon.
myCopter – létající auto pro města budoucnosti
Evropská města vyrostla dlouho před tím, než se ulicemi začaly prohánět první automobily. Bohužel, neustále rozrůstající se pozemní doprava přináší do evropských „středověkých“ ulic problémy s dopravní propustností. Jedním z řešení může být přenesení části osobní dopravy do vzduchu. První prototypy létajících „vozidel“ mají už finanční podporu Evropské unie.
VoltAir – elektrické dopravní letadlo
Elektrická doprava začíná pomalu pošilhávat po nebesích. Kromě malých elektrických letadel vznikají i studie daleko větších vzdušných korábů. Nejnověji jde o koncept elektrického dopravního letadla jménem VoltAir, který je dílem evropského gigantu EADS. Ten se kromě letectví specializuje také na vojenský a kosmický průmysl. Samotný koncept byl představen na letošní pařížské letecké přehlídce Paris Air Show.
Zelený nadzvukový dopravní letoun od NASA
Lockeed Martin pro NASA připravil návrh dopravního nadzvukového letounu jednoduše popsaného jako „Supersonic Green Machine“. Jde o jeden ze dvou konceptů prezentovaných v dubnu 2010 u příležitosti představení letounů, které by mohly přepravovat pasažéry v letech 2030-2035.
Solární vzducholodě budoucností nákladní dopravy?
V roce 1783 uskutečnili Jean-François Pilâtre de Rozier a markýz d’Arlandes první let balonem. Ve 20. letech minulého století podnikaly vzducholodě běžně cesty přes Atlantik. Počátkem 21. století by nová generace vzducholodí mohla přinést revoluci v nákladní dopravě.