Toyota FT-EV II

Autosalon Tokyo 2009: Toyota FT-EV II – mikroauto do města

je v globálním měřítku relatině malá, přelidněná země. Podle Autobloggreenu se tamní lidé zmenšují a nejspíš nejsou daleko od pravdy. se totiž chystá na představit druhou verzi svého mikro-elektromobilu do města Toyota FT-EV II. Neboli „Future Toyota Electric Vehicle II“.   

Je to s podivem, ale druhá verze elektrického autíčka je dokonce ještě o něco menší, než už teď ultrakompaktní, ale přesto velmi oblíbená Toyota iQ. Na jedno nabití dokáže FT-EV II ujet 90 km max. rychlostí 100 km/h. A když se hodně uskromní, vejdou se do něj údajně až čtyři dospělí pasažéři.

Toyota FT-EV II Toyota FT-EV II Toyota FT-EV II

eCarTec 2009 – 1. Mezinárodní veletrh elektrické mobility

Ve dnech 13. až 15. října 2009 proběhne v akce nazvaná eCarTec 2009 neboli 1. Mezinárodní kongres o elektrické mobilitě. Ten je reakcí na stále rychleji se rozvíjející segment elektrických aut. představují budoucnost automobilového průmyslu a eCarTec si proto klade za cíl sdružit profesionály pohybující se v této oblasti.

Oficiální program kongresu zahrnuje přednášky o e-mobilitě od těch nejpovolanějších, tedy například lidí z Fraunhoferova ústavu pro integrované systémy a zařízení technologie IISB, Evropské asociace pro baterie, palivové články hybridní a elektrická vozidla (varování: web je poněkud úsměvný), ale i soukromých společností jako je , Infineon Technologies AG a dalších.

Autosalon IAA Frankfurt 2009 - Elektromobily Renault

Francie dá €1,5 mld. na rozvoj elektromobilismu

Francouzská vláda oznámila, že hodlá na rozvoj elektromobilismu dát v následujících letech 1,5 mld. euro. Půjde zejména o vybudování sítě dobíjecích stanic. Povinná bude od roku 2015 instalace dobíječek na parkovištích u kanceláří, nové obytné bloky budou muset k místům na stání budovat nabíjecí stanice už od roku 2012.  

Podle manažerů některých firemních i veřejných flotil by už do roku 2015 mohlo Francii brázdit na 50 000 elektroaut. Podle tamního ministra životního prostředí dokonce až 100 000 elektromobilů. Součástí plánu na utracení 1,5 mld. euro je také vybudování nové továrny na baterie v rámci výrobního komplexu firmy Renault za 625 mil. euro (z toho 125 mil. je vládní podíl).

Mitsubishi iMiEV Cargo

Autosalon Tokyo: Mitsubishi iMiEV Cargo – elektromobil pro firmy

Autosalon Tokyo se blíží a Mitsubishi si pro svou domovinu připravilo 16 nových automobilů. V současné době už v Japonsku mají zákazníci možnost si předobjednat elektromobil Mitsubishi i-MiEV, jehož dodávky prvním zájemcům začnou v dubnu 2010. Koncem příštího roku zároveň slibuje to samé evropský Peugeot, dokonče i v ČR.

V Tokyu ovšem Mitsubishi Motors předvádějí dva další koncepty elektroaut s i-MiEV v názvu. Užitkový elektromobil Mitsubishi iMiEV Cargo je založen na stejném podvozku a elektrickém pohonu jako iMiEV pro osobní dopravu. Prozatím se jedná pouze o koncept určený především pro přepravu menších nákladů, vejdou se do něj dva lidé.

Bohužel, bližší informace zatím nejsou k dispozici. Zato Mitsubishi nabízí přehlednou tabulku s rozměry vozu – délka 3395 mm, šířka 1475 mm, výška 1860 mm a rozvor 2550 mm. Elektromotor má výkon 47 kW a maximální dojezd je 160 km. Pro firmy jako dělané! Nevidíme důvod, proč by se Mitsubishi iMiEV Cargo nemohl brzy přehoupnout z fáze konceptu do výrobního modelu.

Mitsubishi iMiEV Cargo Mitsubishi iMiEV Cargo Mitsubishi iMiEV Cargo
Historie hybridních aut - Ferdinand Porsche - Lohner Mixte hybrid

Historie hybridních aut, 1. díl

Myšlenka není žádnou novinkou. Ve skutečnosti je dokonce ještě starší než samotný automobil! Na přelomu 19. a 20. století měl elektrický pohon oproti spalovacímu motoru ve svých parametrech dokonce jednoznačně navrch, avšak karta se brzy obrátila.

Některé velké automobilky se k myšlence hybridního pohonu vrátily ve svých experimentálních studiích zejména v 70. a 80. letech minulého století, kdy začínalo být zřejmé, že si vyžádá změnu celkového přístupu ke konstrukci automobilu a jeho poháněcího ústrojí. Jak to vlastně celé začalo? Věřte nebo ne, ale už v 19. století.  

Ferdinand Porsche byl prvním, kdo prakticky využil hybridní pohon automobilů, zde Lohner Mixte

Průmyslová revoluce v 19. století s sebou přinesla řadu přelomových změn. Myšlenka hybridního pohonu je však podle některých pramenů dokonce ještě o několik století starší! Údajně už v letech 1665 až 1680 začal vlámský jezuitský kněz a astronom Ferdinand Verbiest vytvářet plány na malý parní povoz pro čínského císaře Khang-hsi (jinak také „Hang-hi“). Vůz nejenže mohl být poháněn párou, ale také tažen koňmi. A máme tu první hybridní pohon! Není ovšem jasné, zda se vůbec kdy tento vynález dočkal realizace.

Autosalon IAA Frankfurt 2009 - výstaviště

Autosalon Frankfurt IAA 2009 – reportáž z mekky elektromobilismu, 3. díl

Po svátečním pondělí přinášíme poslední díl reportáže z autosalonu ve Frankfurtu 2009. V prvním a druhém dílu jsme postupně prošli halami ukrývajícími nejnovější modely automobilů světových značek, abychom se mohli nakonec vydat do čísla tři nabízejícího hned dvě patra plná skvostů. V přízemí se nacházel stánek Audi, Škoda, Volkswagen či Seatu, v prvním patře pak velice zajímavý Renault, Volvo, Ford, Mazda, Kia a Suzuki. Co všechno si tihle hráči připravili v oblasti alternativních pohonů?  

Výstaviště ve Frankfurtu

Začněme u Volkswagenu. Lidová automobilka kupodivu neměla zdaleka tak pompézní prezentaci jako němečtí souputníci BMW či Mercedes-Benz. Hlavními atrakcemi byl koncept L1, čili tandemové hybridní auto se spotřebou pohybující se kolem 1 l/100 km. Naživo vypadá překvapivě použitelně a bezpochyby přitažlivě, hned bychom se v něm chtěli projet.
Autosalon IAA Frankfurt 2009 - Volkswagen L1

Koncept dvoumístného vozu Volkswagen L1 budil zaslouženou pozornost

Přesné specifikace jsou: spotřeba 1,38 l/100 km, hmotnost 380 kg, emise 36 g/km, pohon zajišťují 0,8l TDI motor doplněný o 10kW elektromotor. Maximální rychlost je 160 km/h. Motor je odvozen od nového 1,6l TDI agregátu určeného pro modely Volkswagen Golf BlueMotion a Volkswagen Passat BlueMotion. Aerodynamický koeficient je pouhých 0.195. Zástupci VW hovoří o tom, že se jedná téměř o výrobní verzi a na trhu bychom se prý mohli auta dočkat během roku 2013.

Autosalon IAA Frankfurt 2009 - BMW Vision EfficientDynamics

Autosalon Frankfurt IAA 2009 – reportáž z mekky elektromobilismu, 2. díl

Jsme tu s dalším pokračováním našeho seriálu reportů z autosalonu ve Frankfurtu (viz. díl první). Největší evropská automobilová událost navnadila řadu nadšenců do alternativních pohonů. Automobilky se předháněly v tom kdo představí ujetější elektrická auta a koncepty, z čehož jsme samozřejmě měli radost. Jak je to ale s jejich přípravou na elektrickou budoucnost dopravy doopravy?

Jedním z hlavních taháků BMW byl koncept Vision EfficientDynamics

Tentokrát se podíváme na značky Opel, Citroen, Toyotu, Lexus, Peugeot a BMW.

Autosalon IAA Frankfurt 2009 - Mercedes-Benz F-CELL Roadster koncept

Autosalon Frankfurt IAA 2009 – reportáž z mekky elektromobilismu, 1. díl

Finanční metropole kontinentální Evropy se už po třiašedesáté proměnila v hlavní stan všech příznivců automobilů. Předem bylo jasné, že tentokrát se bude na strunu ekologie, životního prostředí a trvale udržitelného rozvoje brnkat ještě silněji než v předchozích ročnících. Ekonomická krize srazila většinu automobilek do hluboké propasti poklesu, ze které je jen o pár metrů nadlehčuje šrotovné. Výrobci sluhů (nebo pánů?) na čtyřech kolech potřebují zaujmout něčím opravdu novým, co bude prodávat. A tak se hlavní mantrou letošního ročníku autosalonu ve Frankfurtu stala elektřina. Jenže myslí to automobilky s elektromobily opravdu vážně? ČÍST DÁL…

Hned v úvodu výstavy přivítala návštěvníky „futuretro“ studie Mercedes-Benz F-CELL Roadster

První části seriálu reportáží z Frankfurtu se podíváme na značky Mercedes-Benz, Smart, Tesla Motors, Fisker, Fiat a Hyundai.

Mitsubishi i MiEV

Elektromobily – kdy přijde ten správný čas?

budou jezdit na elektřinu, o tom dnes už nepochybuje snad nikdo. Dokonce ani světové automobilky ne. Tou základní otázkou, která nejspíš denodenně drnčí v hlavách všech příznivců elektrického pohonu, však je prosté „kdy?“ Kdy si budu moct koupit za dobrou cenu zajímavý elektromobil?

Už tři roky se magazín Hybrid.cz zabývá a palivy. Mezitím toho automobilky ze všech koutů světa naslibovaly spoustu, ale skutek utek. Mezi výjimkami potvrzujícími pravidlo najdeme například americkou společnost , která uvedla na trh elektrický sporťák . A , které tlačí svůj elektrický městský automobil .
Tesla Roadster
Ostatní dál jen slibují. Nejdřív měl být přelomovým rok , pak , nakonec , teď říká, že jeho elektrická revoluce začne v roce s modelem aktuálně představeným na . Elektrický pohon chtějí uvést i , , , a vlastně všichni důležití hráči na trhu. Jenže až za čas.  

značka dobíjení elektromobilů ve Francii

Dojezd elektromobilů? Chce to víc dobíjecích stanic, říká studie

Váš elektromobil ukazuje dojezd ještě 150 km. Jinými slovy: bezpečně můžete ujet ještě 150 km než bude třeba dobít baterii u dobíjecí stanice. Přesto, podle studie společnosti Aerovironment není většina řidičů ochotna ujet více než polovinu této vzdálenosti, tedy 75 km.

Test proběhl už před několika lety v Tokiu ve spolupráci s Tokyo Electric Power Co. Energetická společnost už tehdy testovala malou flotilu elektromobilů neznámé značky. Ačkoliv řidiči tvrdili, že údaji o dojezdu v autě daného výrobce věří, přesto nebyli ochotni jezdit dál než zmíněnou polovinu. Vždy si totiž chtěli podržet rezervu – podobně jako řidiči benzinového auta jen málokdy dojdou na „hladové oko“.  

Peugeot iOn

Elektromobil Peugeot iOn v ČR koncem roku 2010

Hned po ohlášení elektromobilu Peugeot iOn, evropské verze populárního japonského Mitsubishi iMiEV, nás samozřejmě začalo zajímat jak to bude s uvedením elektrického auta v České republice. „Předpokládané datum uvedení v ČR se shoduje s obecným evropským termínem – tedy konec roku 2010,“ sdělila nám Radka Matthey, tisková mluvčí Peugeot ČR. „Předpokládáné – konečný termín se může ještě změnit,“ neopomněla dodat.

Jinými slovy, přesné datum uvedení elektroauta Peugeot prozatím není jisté ani v evropském měřítku, natožpak v ČR. Přesto doufáme, že vše půjde dobře a elektromobily s odznáčkem Peugeotu se na našem trhu koncem příštího roku skutečně objeví. Mohlo by k tomu výrazně pomoci i aktuálně schválené šrotovné, jehož spuštění se předpokládá právě během následujících měsíců.