kabriolet BMW 320d

Úsporný kabriolet BMW 320d

Ženevský autosalon letos kromě mnoha dalších novinek předvede také nový kabriolet BMW 320d. Ten vzde vybaven 2.0 l čtyřválcovým turbodieslem s výkonem 177 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h tak BMW 320d zvládne za 8,6 sekund. Co je ale na téhle novince nejzajímavější: průměrná spotřeba je pouze 5, l/100 km při emisích CO2 140g/km. S prodejem modelu BMW 320d se zatím počítá pouze v Evropě.

Nová zelená značka od BMW?

Německá automobilka se v oblasti ekologických automobilů prozatím angažuje spíše sporadicky, například modelem BMW Hydrogen 7. Jenže doba si žádá razantnější kroky, a tak se spekuluje o tom, že by německý výrobce luxusních limuzín a vozů Mini mohl přijít s novou, zelenou, ekologicky přijatelnější značkou. V rozhovoru pro Automotive News řekl Stefan Krause, ředitel marketingu: „Nemůžeme BMW odebrat modrou a vyměnit ji za zelenou. Možná bychom mohli přidat čtvrtou značku.“ Důvodem proč se BMW čím dál tím intenzivněji zajímá o ekologii svých vozů je také skutečnost, že EU stále rozšiřuje a zpřísňuje emisní normy. A nejvíc zákazníků BMW pochází pochopitelně z Evropy.

BMW Isetta

BMW Isetta – další minivůz od BMW?

Mikroautíčko BMW Isetta bylo další „výdobytkem“ německého průmyslu po 2. světové válce. Původní design patřil Italům, ale BMW si jej předělalo k obrazu svému. Návrh byl unikátní v tom, že Isetta měla pouze jedny dveře, které zároveň sloužily jako čelní sklo. BMW se nyní snaží značku Isetta znovu oživit.

Přední dveře samozřejmě budou muset být pro dnešní bezpečnostní standardy zapomenuty. Nicméně i tak by mohla BMW Isetta představovat příjemnou konkurenci minivozům jako Volkswagen Up! nebo Smart ForTwo. Spekuluje se i o možnosti pohánět jej elektřinou. Oficiálně zatím neexistuje žádné potvrzení o tom, že BMW skutečně na vývoji modelu Isetta pro 21. století pracuje, nicméně šéfové firmy potvrdili, že se designem zabývají.

BMW 635d

BMW 635d – úsporný silák

O nové řadě motorů od BMW využívající dvojitého přeplňování Twin-Turbo jsme již informovali u modelu 123d. Nyní technologie dorazila do luxusního a rozlehlého kupé 635d, které má opravdu zajímavé parametry.

Témeř dvoutunový kolos potřebuje pouhé 6,3 sekundy pro zrychlení na 100 km/h. O pohon se totiž stará nový dieselový šestiválec o objemu 3 l disponující výkonem 286 k a točivým momentem 580 Nm. To vše však při kombinované spotřebě 6,9 l/100km!

zdroj: BMW

BMW 123d

BMW 123d – výkon s nízkými emisemi

Automobilka BMW získala díky své vyspělé technologii primát – první vůz s výkonem vyšším než 200 koní a současně nižšími emisemi než 140 g CO2/km.

Jedná se o model ze série 1, třídveřový hatchback BMW 123d. Pohon zajišťuje dieselový dvoulitrový čtyřválec o výkonu 204 HP disponující dvojím turbem – jedním pro nízké, druhým pro vysoké otáčky. Efektivní a přesto výkonný agregát poskytuje vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 s a dosahuje průměrné spotřeby 5,2 l/100km při 138 g CO2/km.

Zajímavé parametry, nemyslíte?

BMW Hydrogen 7 v Británii

se snaží tlačit svůj vodíkový pohon kde se dá. Zatím pomalu, ale přece. Aktuálně odlifrovala automobilka z do Británie osm kousků svého technologického skvostu jménem BMW Hydrogen 7 jezdícího na kapalný . Ten se kupříkladu v Německu čepuje cirka ve třech . Kdo ví, jestli v Británii mají alespoň nějaké (mají, v tiskové zprávě se píše, že jedna byla speciálně kvůli téhle akci vybudována ve Wembley). Každopádně je to pěkná reklama – nové bavoráky se předvedou na spoustě akcí pro veřejnost, motoristické nadšence i novináře a udělají tak BMW velkou promo službu.

Monotracer aneb dálník

Na ženevském autosalonu se kromě mnoha dalších zajímavých modelů představila také novinka švýcarské firmy Peraves s názvem Monotracer. Jedná se o jednostopé vozidlo, které v češtině známe pod pojmem „dálník“.

BMW spouští vodíkovou čerpací stanici v Kalifornii

Dosud jediné luxusní na trhu je BMW Hydrogen 7. Není proto divu, že BMW podporuje rozvoj infrastruktury potřebné k čerpání paliva do na vodík. Jednu takovou nedávno otevřeli na University of California v Irvine a BMW bylo u toho. Záměr je součástí širší strategie BMW nazvané CleanEnergy, kdy automobilka hodlá prosadit vodíkovou infrastrukturu v celých Spojených státech. Něco takového je samozřejmě ještě mnoho desítek let daleko.

Suzuki představí hybridní automobily

Automobilka hodlá v nejbližší době představit nové modely v a , tedy na svých největších trzích. Hybridní technologii nejspíš získá od americké automobilky , která část Suzuki vlastní. General Motors poskytuje své hybridní technologie světovým značkám jako či . Suzuki je největším výrobcem malých automobilů a v , dokáže tedy vyrábět velmi malé, ale relativně výkonné motory.

Plány BMW: hybridy a diesely

Daniel Kammerer, ředitel divize automobilky pro , odhalil na plány společnosti na nové a . BMW má v současnosti v oblasti hybridních automobilů dohodu s automobilkami DaimlerChrysler a . Kammerer přiznal, že jsou v tomto ohledu o dva až tři roky pozadu oproti ostatním automobilkám. BMW se v i řadí k luxusnímu zboží, a tak je jasné, že si dávají záležet na tom, jak budou jejich budoucí automobily vypadat. Narozdíl od ostatních automobilech hodlá BMW vsadit svůj do zcela nového modelu (nejspíš něco jako ). Od roku 2008 hodlá BMW začít v USA prodávat také své dieselové modely.