BMW Isetta

Elektromobil BMW iSetta potvrzen?

Svůj malý městský elektromobil chce mít kde kdo. Nedávno Pininfarina, předtím Mitsubishi, také Subaru a teď BMW. O znovuzrození modelu BMW Isetta jsme už psali dříve, nicméně teď je vývoj elektromobilu téměř potvrzen. Magazín Autocar přinesl informace, podle kterých se BMW zaobírá vývojem malého městského elektromobilu poháněného lithium-iontovými bateriemi a je dost dobře možné, že by se automobilka v tomto podniku mohla spřáhnout se značkou Smart. Smart se údajně chystá spustit testování nových elektromobilů ForTwo vybavených li-ion bateriemi v nejbližší době. BMW Isetta by mohl být dražší malý městský elektromobil (podobně jako Smarty) s dojezdem kolem 200-300 km s datem uvedení do roku 2012. Tak uvidíme!

BMW X6

Dvoumódový hybrid BMW X6 již příští rok

Automobilka BMW potvrdila, že hybridní BMW X6 spatří světlo světa již příští rok. Využije přitom dvoumódový (two-mode) hybridní motor, který vyvýjí spolu s GM, Daimler a Chrysler.

Hybridní X6 nebude rozhodně vozem pro zaryté ekology. Hmotnost okolo 2,5 t s osmiválcovým 4,4l dieselem, to má do skromnosti skutečně daleko. BMW však argumentuje tím, že právě v této třídě přinese hybridní pohon ty nejvyšší úspory.

Mila Alpin pro BMW a Mercedes

Magna Steyr s BMW, Mercedesem o elektromobilech

Automobilka Magna Steyr nedávno na ženevském autosalonu představila koncept svého off-road vozu Mila Alpin. Ten byl navržen tak, aby mohl být poháněn nejrůznějšími typy pohonů, včetně elektrického. Podle německého magazínu Auto Motor und Sport v současné době Magna Steyr jedná s automobilkami BMW a Mercedes o využití architektury Mila Alpin pro nové modely těchto značek (ostatně, právě z toho důvodu návrh Mila Alpin vznikl).

kabriolet BMW 320d

Úsporný kabriolet BMW 320d

Ženevský autosalon letos kromě mnoha dalších novinek předvede také nový kabriolet BMW 320d. Ten vzde vybaven 2.0 l čtyřválcovým turbodieslem s výkonem 177 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h tak BMW 320d zvládne za 8,6 sekund. Co je ale na téhle novince nejzajímavější: průměrná spotřeba je pouze 5, l/100 km při emisích CO2 140g/km. S prodejem modelu BMW 320d se zatím počítá pouze v Evropě.

Nová zelená značka od BMW?

Německá automobilka se v oblasti ekologických automobilů prozatím angažuje spíše sporadicky, například modelem BMW Hydrogen 7. Jenže doba si žádá razantnější kroky, a tak se spekuluje o tom, že by německý výrobce luxusních limuzín a vozů Mini mohl přijít s novou, zelenou, ekologicky přijatelnější značkou. V rozhovoru pro Automotive News řekl Stefan Krause, ředitel marketingu: „Nemůžeme BMW odebrat modrou a vyměnit ji za zelenou. Možná bychom mohli přidat čtvrtou značku.“ Důvodem proč se BMW čím dál tím intenzivněji zajímá o ekologii svých vozů je také skutečnost, že EU stále rozšiřuje a zpřísňuje emisní normy. A nejvíc zákazníků BMW pochází pochopitelně z Evropy.

BMW Isetta

BMW Isetta – další minivůz od BMW?

Mikroautíčko BMW Isetta bylo další „výdobytkem“ německého průmyslu po 2. světové válce. Původní design patřil Italům, ale BMW si jej předělalo k obrazu svému. Návrh byl unikátní v tom, že Isetta měla pouze jedny dveře, které zároveň sloužily jako čelní sklo. BMW se nyní snaží značku Isetta znovu oživit.

Přední dveře samozřejmě budou muset být pro dnešní bezpečnostní standardy zapomenuty. Nicméně i tak by mohla BMW Isetta představovat příjemnou konkurenci minivozům jako Volkswagen Up! nebo Smart ForTwo. Spekuluje se i o možnosti pohánět jej elektřinou. Oficiálně zatím neexistuje žádné potvrzení o tom, že BMW skutečně na vývoji modelu Isetta pro 21. století pracuje, nicméně šéfové firmy potvrdili, že se designem zabývají.

BMW 635d

BMW 635d – úsporný silák

O nové řadě motorů od BMW využívající dvojitého přeplňování Twin-Turbo jsme již informovali u modelu 123d. Nyní technologie dorazila do luxusního a rozlehlého kupé 635d, které má opravdu zajímavé parametry.

Témeř dvoutunový kolos potřebuje pouhé 6,3 sekundy pro zrychlení na 100 km/h. O pohon se totiž stará nový dieselový šestiválec o objemu 3 l disponující výkonem 286 k a točivým momentem 580 Nm. To vše však při kombinované spotřebě 6,9 l/100km!

zdroj: BMW

BMW 123d

BMW 123d – výkon s nízkými emisemi

Automobilka BMW získala díky své vyspělé technologii primát – první vůz s výkonem vyšším než 200 koní a současně nižšími emisemi než 140 g CO2/km.

Jedná se o model ze série 1, třídveřový hatchback BMW 123d. Pohon zajišťuje dieselový dvoulitrový čtyřválec o výkonu 204 HP disponující dvojím turbem – jedním pro nízké, druhým pro vysoké otáčky. Efektivní a přesto výkonný agregát poskytuje vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 s a dosahuje průměrné spotřeby 5,2 l/100km při 138 g CO2/km.

Zajímavé parametry, nemyslíte?

BMW Hydrogen 7 v Británii

se snaží tlačit svůj vodíkový pohon kde se dá. Zatím pomalu, ale přece. Aktuálně odlifrovala automobilka z do Británie osm kousků svého technologického skvostu jménem BMW Hydrogen 7 jezdícího na kapalný . Ten se kupříkladu v Německu čepuje cirka ve třech . Kdo ví, jestli v Británii mají alespoň nějaké (mají, v tiskové zprávě se píše, že jedna byla speciálně kvůli téhle akci vybudována ve Wembley). Každopádně je to pěkná reklama – nové bavoráky se předvedou na spoustě akcí pro veřejnost, motoristické nadšence i novináře a udělají tak BMW velkou promo službu.

Monotracer aneb dálník

Na ženevském autosalonu se kromě mnoha dalších zajímavých modelů představila také novinka švýcarské firmy Peraves s názvem Monotracer. Jedná se o jednostopé vozidlo, které v češtině známe pod pojmem „dálník“.