Diesel plug-in hybrid VW Golf Twin-Drive otestován

Volkswagen postavil 20 prototypů vozů VW Golf Twin-Drive a podrobuje je plošným testům pro potřeby společnosti. Jedná se o dieselové plug-in hybridy a dá se tedy předpokládat, že spotřeba bude příznivá. Novinářům z britského magazínu AutoExpress se dostal do ruky jako první na rychlý veřejný test. A výsledky předčily očekávání – spotřeba 2,5 l/100km.

1,5l dieselový motor spolupracuje s elektromotorem/generátorem, oba operují na předních kolech vozu. V zadních kolech jsou ještě dva menší elektromotory. V rychlostech do 50 km/h může vůz jet pouze na elektrický pohon, což je výhodné zvláště s ohledem na skutečnost, že se jedná o plug-in hybrid. Dojezd bez použití konvenčního motoru je zhruba 45 kilometrů, což by na cesty po městě mohlo hravě stačit. Hmotnost vozu sice trochu narostla, o 250 kg v porovnání s klasickým TDI, hodnota však není nijak znepokojující. Tři elektromotory a li-ion baterie holt něco váží.

2 Comments on “Diesel plug-in hybrid VW Golf Twin-Drive otestován”

  1. Zajímalo by mě, jak
    Zajímalo by mě, jak řeší plynulé startování dieselu a jaký má vliv neustálé startování/vypínaní dieselového motoru.
    Vlastním Prius a trošku jsem googloval ohledně principu fungování hybrid systému.
    Prius nepoužívá Ottův cyklus pro 4-taktní motor, vynechává kompresi. Díky tomu, že chybí komprese (vstřik paliva a zážeh probíhá ve válci za atmosférického tlaku), tak je velmi lehké pro startér roztočit klikovou hřídel a nastartovat motor, takže při rozjezdu na elektromotor pak prakticky nepoznám žádný úbytek energie při spouštění benz. motoru, protože je to energeticky velmi nenáročné pro startér.
    Ale jak je to u dieselu? Nafta se zapaluje vznícením (před tím se ještě musí žhavit svíčky při studeném motoru), takže se potřebuje velký proud pro nastarování dieselu. Kdo má diesel tak ví, že v zimě pokud nenastartuje do několika pokusů, tak baterka už je vyšťavená a musí se napíchnout na jiný zdroj.
    Moc by mě toto zajímalo, jak je to prakticky řešený. Možná to je i důvod, proč v produkčním prostředí najdeme jen benzínové hybridy, kdo ví…

Napsat komentář