autonehoda - Tesla Roadster, Toyota Prius, Volkswagen Touareg

Toyota Prius + Tesla Roadster + VW Touareg = alternativní nehoda

V Dánsku se před několika dny odehrála vskutku ojedinělá nehoda tří automobilů. Magazínu Wired byla jistým Larsem H. zaslána fotografie autonehody, jejímiž přímými účastníky byli elektromobil Tesla Roadster, hybrid Toyota Prius a konvenční, nejtěžší a relativně nejméně otlučené SUV Volkswagen Touareg. Jak to dopadlo se můžete přesvědčit sami. Naštěstí všichni údajně vyvázli bez zranění. Aneb „dejte mi dostatečně malý elektromobil a možná pohnu i tankem“!

elektroskútr e-Max 110S

Test elektroskútru E-max 110S

Během posledních dnů babího léta jsme měli možnost otestovat vedle sebe dva . Tím větším z nich byl E-max 110S od německého výrobce e-max (neplést prosím s oblíbeným bankovním účtem). Společnost sídlící v Mnichově má s výrobou letité zkušenosti, působí na trhu už od roku 2003. Ačkoliv výroba probíhá v Číně, vývoj a návrh pochází z domácího a Itálie.  

elektroskútr e-Max 110S elektroskútr e-Max 110S elektroskútr e-Max 110S

Elektroskútr e-max 110S na první pohled zaujme právě netradičním designem se dvěma nad sebou umístěnými kulatými předními světly. Elektromotor s max. výkonem 4000 W je zabudován do zadního 13″ kola. Jako zdroj energie slouží gelová baterie. Její zvlášností je, že je jí příjemné pravidelné dobíjení. Tj. po každé projížďce je dobré ji zapnout do zásuky. I v samotném manuálu stojí upozornění, že „jízda na částečně nabitou baterii výrazně snižuje její životnost“. Platí to i naopak, tj. pravidelné dobíjení výrazně zvyšuje její životnost.

BMW C1-E

BMW odhaluje elektroskútr C1-E

Mezi lety 2000 až 2003 prodávalo BMW v Evropě skútr nazvaný BMW C1. Jakkoliv jde o nejbezpěčnější skútr jaký byl kdy vyroben – má kabinu, přední nárazovou zónu a dokonce i bezpečnostní pásy – nikdy se příliš dobře neprodával. A to i přesto, že narozdíl od ostatních skútrů jste s ním mohli jezdit prakticky za každého počasí. Ale to by se mohlo v nedaleké budoucnosti změnit.

Divize BMW motocykly nyní předvedla v rámci evropského projektu eSUM (European Safer Urban Motorcycling) pro bezpečnější provoz motocyklů ve městech koncept vylepšeného modelu s označením C1-E. Ten si zachovává všechny bezpečnostní prvky původní „cé jedničky“, ale navíc přidává elektrický pohon. Bavorská automotobilka si jej vypůjčila od společnosti Vectrix (která bohužel aktuálně za velkou louží bankrotuje). Jde však pouze o řídící systém. Vysoce výkonné lithium-iontové akumulátory jsou odlišné.

galerie: BMW C1-E
BMW C1-E BMW C1-E BMW C1-E