Lexus CT 200h získal prestižní pětihvězdičkové ohodnocení v bezpečnostních testech Euro NCAP, kde dosáhl celkového skóre 83/100. Dosažený výsledek s rezervou splňuje minimální požadavky na získání pěti hvězdiček, čímž se nový Lexus zařadil mezi nejbezpečnější prémiové vozy kompaktní třídy. Více v našem aktuálním testu.
foto: Lexus
Výsledné ohodnocení je o to cennější, že vychází z nových, výrazně přísnějších pravidel testování, které organizace Euro NCAP používá od roku 2009. Nový program testování se zaměřuje na čtyři oblasti – ochrana dospělých cestujících, ochrana dětských pasažérů, ochrana chodců a nová oblast: bezpečnostní asistenční systémy.
Hodnotí se i funkce napomáhající zmírnit nebo zcela eliminovat poranění, jako je připomínání nezapnutých bezpečnostních pásů, ESP a omezovač rychlosti; dosažení pětihvězdičkového výsledku v testech bezpečnosti je tak rok od roku obtížnější.
Test Lexus CT 200h – první dojmy z Portugalska
Toyota znovu rozjela výrobu hybridů, vč. Priusu a Lexus CT 200h
Lexus CT 200h získal 94 % za ochranu dospělých cestujících, 84 % za ochranu dětských pasažérů, 55 % za ochranu chodců a 86 % za bezpečnostní asistenční systémy.
Ve vyjádření k ochraně dospělých cestujících pak zástupci Euro NCAP zdůraznili maximální počet bodů, které model CT 200h získal v nárazovém testu do boční bariéry, dále kvalitní ochranu pro řidiče a předního spolujezdce díky kolenním airbagům, stejně tak jako vysokou úroveň ochrany před poraněním krční páteře.
Nový prémiový kompakt dosáhl vynikajícího výsledku za ochranu v případě nárazu do vozidla zezadu díky konstrukci sedadel WIL druhé generace (ochrana proti poranění krční páteře v důsledku hyperflexe krku v případě zadního nárazu).
Nové opěrky hlavy konstrukce WIL jsou upraveny tak, aby při běžném používání byly vždy co nejblíže hlavy cestujícího. V případě zadního nárazu se tělo snadno ponoří do sedadla, a tak účinně zmenší mezeru mezi hlavou cestujícího a opěrkou, čímž riziko hyperflexe krku výrazně klesá.
V testech ochrany dětských pasažérů dosáhl CT 200h velmi dobrého výsledku v oblasti ochrany dětí ve věku 18 měsíců i 3 roky. V kategorii ochrana chodců dále vynikla konstrukce nárazníku, která skýtá dobrou ochranu pro nohy chodce, a tak vůz získal v testu Euro NCAP maximum bodů.
CT 200h byl navržen tak, aby zajistil nejlepší možné výsledky bezpečnosti za všech jízdních situací. Napomáhá k tomu vysoce tuhá karoserie dobře pohlcující nárazovou energii, stejně tak jako široká řada prvků aktivní a pasivní bezpečnosti i prvků na ochranu chodců.
Nový prémiový kompakt Lexus je jediným modelem v této třídě, který standardně nabízí kolenní airbagy pro řidiče a předního spolujezdce (celkem 8 airbagů). Kolenní airbagy jsou konstruovány tak, aby se aktivovaly společně s čelními airbagy, a tak se zamezilo možnému poranění při kontaktu se sloupkem řízení a spodní částí konstrukce přístrojové desky. Současně se omezuje riziko poranění hlavy a hrudníku díky menšímu posunu pánve a rotace těla v případě velkého nárazu.
CT 200h může být jako vůbec první vůz mezi prémiovými kompakty vybaven na přání přednárazovým bezpečnostním systémem (PCS). Tento systém v předstihu optimalizuje napnutí bezpečnostních pásů a činnost systému nouzového brzdění ve snaze omezit poranění a škody v případě kolize.
Rovněž automaticky aktivuje brzdy v situacích, kdy vyhodnotí srážku jako nevyhnutelnou. Doplňkový adaptivní tempomat (ACC) umožňuje automatické udržování rychlosti CT 200h podle vozidla jedoucího vpředu.
Standardně nabízená modernizovaná verze systému ECB-R (elektronické řízení soustavy brzd s rekuperací energie) zahrnuje i ABS (protiblokovací systém), BA (brzdový asistent), TRC (řízení trakce) a VSC (systém řízení stability vozu).