Škoda Auto rozjela výrobu nové Octavie, uvede osm nových aut

Auto sází na svém domácím trhu na další růst. V rámci podpory svých plánů automobilka v květnu uvede do prodeje novou generaci vozu Octavia Combi. Celkově pak Škoda Auto v letošním roce představí osm nových nebo přepracovaných modelů. Do roku 2018 chce značka zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně.

Výroba nového modelu Škoda Octavia Combi v Mladé Boleslavi v továrně Škoda Auto
foto: Škoda Auto

V příštích letech budeme pokračovat v posilování naší pozice jedničky na domácím trhu,“ říká Petr Pečenka, ředitel Škoda Auto Česká republika.

Nová Octavia Combi nám v tom pomůže. Jako klíčový představitel největší modelové ofenzívy v historii automobilky se bude Octavia zásadním způsobem podílet na našem růstu doma i ve světě. Jsme optimisty a věříme, že v příštích letech přinejmenším obhájíme náš tržní podíl,“ dodává Pečenka.

Dne 5. dubna v závodě v Mladé Boleslavi padl oficiální startovní výstřel k zahájení sériové výroby vozu Škoda Octavia Combi. Pouze několik týdnů po světové premiéře na autosalonu v Ženevě sjely v hlavním výrobním závodě společnosti z linky první sériové exempláře tohoto modelu.

Škoda Auto – inovace kam se podíváš

V roce 2012 dodala automobilka zákazníkům v České republice 59 700 vozů. V porovnání s rokem 2011 to představuje nárůst o 2,5 %. Škoda Auto přitom rostla silněji než trh. Tržní podíl značky vzrostl na 34,1 %.

V rámci přípravy výroby nových modelů uvedl závod v Mladé Boleslavi do provozu mimo jiné novou svařovnu a plně automatickou linku pro lakování interiéru karoserií. Od konce února je v provozu také vysoce moderní lisovací linka, která automobilku stála zhruba 66 milionů euro.

V těchto dnech navíc Škoda otevírá nový logistický sklad, umožňující rychlejší, pružnější a efektivnější dodávky dílů pro výrobu vozů a agregátů. „Do výroby masivně investujeme. O důležitosti naší domovské základny svědčí skutečnost, že dva ze tří našich vozů, vyrobených na celém světě, pochází z Evropy,“ doplňuje Vahland.

Rok 2013 ve znamení modelové ofenzívy

V prvních dvou měsících roku 2013 prodala Škoda na českém trhu zhruba 8 000 vozů (předchozí rok: 8 900). Podíl na trhu vzrostl na 35,1 %. Důvodem pro absolutní pokles prodejů je hlavně generační výměna modelu Octavia a celkový pokles trhu v České republice. Pokud jde o celý rok 2013, vládne v Automobilce optimismus v předpokladu, že pozitivní vývoj posledních let bude pokračovat.

Očekáváme, že jakmile bude pro Českou republiku k dispozici plný modelový sortiment a objem výroby nové generace modelu Octavia, na českém trhu si dále polepšíme,“ vypočítává Pečenka.

Rok 2013 je pro společnost Škoda ve znamení modelové ofenzívy. Jen v letošním roce uvede automobilka na trh osm nových nebo přepracovaných vozů. Do roku 2015 pak chce česká automobilka obměnit celou svou modelovou paletu a rozšířit ji i do dalších segmentů. Modelová ofenzíva je součástí Růstové strategie 2018. Do roku 2018 chce Škoda své celosvětové prodeje zvýšit na 1,5 milionu vozů ročně.

Nové investice

Pro dosažení růstu, plánovaného do roku 2018, navíc automobilka významně investuje do svých výrobních závodů. Nejdůležitějším pilířem je přitom domácí trh: „Srdce automobilky bije v České republice: tady se nachází výrobní závody, vývojová centra, ale především několik desítek tisíc „Škodováků“. Odsud šíříme dobré jméno značky do celého světa,“ říká Bohdan Wojnar, člen představenstva Škoda Auto, zodpovědný za oblast řízení lidských zdrojů.

V roce 2012 vzrostly hmotné investice společnosti o zhruba 46 % na rekordních 832 milionů Euro, většina z této částky směřovala do investic v České republice. Před několika měsíci položila automobilka základní kámen pro rozšíření stávajícího technologického a vývojového centra v mladoboleslavské Česaně.

Velké investice směřovaly také do oblasti výroby. Pro náběh nových modelů Rapid a Octavia byly modernizovány a rozšířeny důležité výrobní provozy v hlavním závodě v Mladé Boleslavi. V závodě Vrchlabí vyrábí Škoda Auto od poloviny října 2012 dvouspojkovou převodovku pro celý koncern Volkswagen. Během jednoho roku byla stávající továrna přebudována na špičkově vybavený závod.

Továrny v zahraničí

V uplynulých více než 20 letech investovala Škoda Auto celkem téměř 250 miliard Kč – především do nových modelů, do výzkumu a vývoje a do výstavby nových kapacit v České republice. Na konci roku 2012 automobilka získala cenu Investor dvacetiletí v České republice, udělenou Ministerstvem průmyslu a obchodu ve spolupráci s agenturou Czech Invest a Sdružením pro zahraniční investice.

Automobilka investuje také v zahraničí, zejména na růstových trzích Číny, Ruska a Indie. V Číně letos startuje čínská verze modelu Škoda Rapid a Škoda Yeti jakožto čtvrtá a pátá modelová řada. V Rusku od začátku roku 2013 sjíždí z linek závodu společnosti GAZ v Nižním Novgorodu kompaktní SUV Škoda Yeti.

V budoucnu se bude v Nižním Novgorodu vyrábět také nová Škoda Octavia pro ruský trh. Od jara 2014 se navíc plánuje také výroba modelu Škoda Rapid pro ruský trh. V Indii se v závodě Púně mimo jiné od konce roku 2011 vyrábí kompaktní sedan Rapid pro místní trh.

Škoda Auto

  • je jedna z nejstarších Automobilek na světě. Od roku 1895 se v sídle firmy v Mladé Boleslavi vyráběla nejprve jízdní kola, brzy následovaly také motocykly a automobily,
  • má v současnosti sedm modelových řad osobních Automobilů: Citigo, Fabia, Roomster/Praktik, Rapid, Octavia a také Yeti a Superb,
  • v roce 2012 dodala zákazníkům celosvětově 939 200 vozů, což je o 6,8 % více než v předešlém roce a zároveň nový rekord,
  • od roku 1991 patří Volkswagenu, jednomu z globálně nejúspěšnějších Automobilových koncernů. Škoda v koncernovém svazku samostatně vyrábí a vyvíjí vedle vozů také komponenty jako motory a převodovky,
  • provozuje tři výrobní závody v České republice; vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a také v Indii – většinou prostřednictvím koncernových partnerství,
  • zaměstnává celosvětově přibližně 26 400 pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích.

Škoda v březnu 2013 dodala zákazníkům na celém světě 83 800 vozů, o 12 % méně než ve stejném měsíci předcházejícího roku (březen 2012: 95 200). Od ledna do března 2013 dodala Škoda zákazníkům 220 400 vozů (první čtvrtletí 2012: 242 700), což představuje pokles o 9,2 %.

Pokles prodejů dle očekávání

Vývoj prodejů značky Škoda v prvním čtvrtletí je ovlivněn zejména generační obměnou modelů a náběhem výroby modelu Škoda Octavia. Své stopy zanechala také trvale slabá kondice většiny evropských automobilových trhů.

„S ohledem na generační obměnu modelu Škoda Octavia odpovídá vývoj v prvním čtvrtletí roku 2013 našim očekáváním,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. Náběh výroby a zahájení prodeje nejdůležitější modelové řady značky Škoda probíhají úspěšně.

„Při výhledu na celý rok proto i přes částečně ztížené podmínky na trhu zůstáváme i nadále v zásadě optimističtí,“ říká Vahland. Do léta vedle limuzíny nastoupí na start další tři varianty modelu Octavia: Combi, Combi 4×4 a Octavia RS. Ve druhém pololetí k nim přibydou další čtyři nové nebo úplně přepracované modely.

Čína, Německo, Británie

Na celkově klesajícím západoevropském trhu se Škoda v březnu a prvním čtvrtletí roku 2013 vyvíjela lépe než trh. V březnu dodala značka zákazníkům zhruba 38 300 vozů (březen 2012: 41 500; -7,7 %), v prvním čtvrtletí činily dodávky 90 400 vozů (2012: 98 500; -8,3 %).

Tržní podíl v západní Evropě vzrostl k 31. březnu na téměř 3,1 %. V Německu – na druhém největším trhu značky Škoda – posílila značka svou pozici největšího importéra i přes meziroční pokles dodávek o 9,8 % na 13 100 vozů (březen 2012: 14 500).

Ve Velké Británii vzrostly dodávky zákazníkům v březnu o 21,4 %a na více než 10.000 vozů (březen 2012: 8 300). V Dánsku vzrostly v březnu dodávky dokonce o 155,4 %a na více než 1 200 vozů.

Ve východní Evropě prodala značka Škoda v březnu více než 10 300 vozů (březen 2012: 11 600; -11,3 %). V prvním čtvrtletí dosáhl počet dodávek zhruba 25 200 vozů (leden až březen 2012: 28 300; -10,9 %). V Rusku dodala Škoda v březnu svým zákazníkům 7 700 vozů (březen 2012: 8 100; -5,4 %). Od ledna do března bylo ruským zákazníkům dodáno více než 18 600 vozů (první čtvrtletí 2012: 19 200; -2,9 %).

Pokles dle očekávání

Ve střední Evropě dosahovala Škoda v březnu lepších výsledku než celkově slabý trh. automobilka zákazníkům dodala 10 400 vozů (březen 2012: 11 500;-9,4 %). Tržní podíl v březnu vzrostl na 18,04 %a (březen 2012: 17,07 %). V prvním čtvrtletí 2013 představovaly prodeje společnosti Škoda ve střední Evropě 28 800 vozů, o 11,9 %a méně než ve stejném období minulého roku, kdy dodávky činily 32 700 vozů.

V České republice dodala Škoda zákazníkům více než 4 600 vozů (březen 2012: 5 300; -12,6 %). Od ledna do března prodala značka na svém domácím trhu 12 600 vozů (2012: 14 200; -11,5 %), tržní podíl v prvních třech měsících vzrostl na 33,4 %a (2012: 32,5 %).

V Číně, největším trhu značky Škoda, došlo v březnu k poklesu dodávek zákazníkům o 13,7 % na 18 400 vozů (březen 2012: 21 300). Od ledna do března dodala Škoda čínským zákazníkům zhruba 57 700 vozů, což v porovnání se stejným obdobím minulého roku představuje pokles o 2,5 % (leden až březen 2012: 59 200).

Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v březnu 2013 (v kusech, zaokrouhleno, členěno dle jednotlivých modelů; +/- v %ech oproti stejnému měsíci uplynulého roku): Škoda Octavia (30.500; -25,2 %) Škoda Fabia (21.300; -23,8 %) Škoda Superb (9.000; -15,1 %) Škoda Yeti (7.600; -14,7 %) Škoda Roomster (3.300; -15,5 %) Škoda Rapid (6.800; nový model) Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 5.300; nový model)

Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v prvním čtvrtletí 2013 (v kusech, zaokrouhleno, členěno dle jednotlivých modelů; +/- v %ech oproti stejnému období uplynulého roku): Škoda Octavia (87.500; -20,0 %) Škoda Fabia (52.700; -22,3 %) Škoda Superb (26.300; -4,5 %) Škoda Yeti (18.800; -12,0 %) Škoda Roomster (7.600; -18,7 %) Škoda Rapid (15.000; nový model) Škoda Citigo (Prodej pouze v Evropě: 12.500; nový model)

Nová Škoda Octavia

Třetí generace oblíbeného bestselleru zaujme nabídkou prostoru, špičkovou bezpečností, elegantním a dynamickým designem, úspornými motory a řadou ‚Simply Clever’ detailů. V květnu bude zahájen prodej nové generace vozu Škoda Octavia Combi na prvních evropských trzích.

auto Škoda Octavia Combi výroba Mladá Boleslav Škoda Auto

Výroba nového modelu Škoda Octavia Combi v Mladé Boleslavi v továrně Škoda Auto
foto: Škoda Auto

Škoda Octavia Combi byla v roce 2012 nejprodávanějším vozem s karoserií kombi Evropě,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Nová generace přináší vše potřebné k tomu, aby byla i v příštích letech takto úspěšná. Nová Octavia Combi nabízí ještě větší kus auta, více místa a více ‚Simply Clever’ řešení – zkrátka: více značky Škoda,“ říká Vahland.

Za účelem výroby nové generace modelu Škoda Octavia Combi prošly výrobní kapacity v mladoboleslavském závodě rozsáhlou modernizací a rozšířením. Pro výrobu modelů Octavia/Octavia Combi a Rapid rozšířila automobilka kapacitu výrobní linky postupně z 800 až na 1200 vozů denně.

Škoda Octavia Combi

„Je to náš třetí velký náběh nové výroby během několika měsíců,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda za oblast výroby a logistiky. „Smekám před celým týmem pracovníků výroby, plánování, nářaďovny a logistiky, který tento úkol zvládl vysoce odborně a obětavě,“ řekl Oeljeklaus.

S novou generací modelu Škoda Octavia Combi pokračuje značka v největší modelové ofenzívě v historii automobilky. Jen v letošním roce na trh přijde osm nových nebo přepracovaných modelů. Do roku 2015 obnoví Škoda celou svou modelovou paletu a rozšíří ji i na další segmenty. V rámci Růstové strategie 2018 chce automobilka do roku 2018 zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně.

Pro dosažení tohoto cíle hraje nová Škoda Octavia jako zdaleka nejprodávanější model této značky důležitou roli. „Octavia je srdcem značky,“ říká Vahland.

„Octavia Combi symbolizuje všechny pozitivní hodnoty značky Škoda a má velký podíl na úspěchu této modelové řady,“ zdůraznil předseda představenstva společnosti Škoda. Ze zhruba 3,8 milionů prodaných vozů řady Škoda Octavia připadlo zhruba 1,3 milionu vozů na model Combi.

Simply Clever

Nová Škoda Octavia Combi je o 90 milimetrů delší a o 45 milimetrů širší než její předchůdkyně. Rozvor vzrostl zhruba o jedenáct centimetrů. Důsledkem je nová rekordní nabídka místa a rekordní prostornost. Žádný jiný vůz tohoto segmentu nedisponuje takovým prostorem pro nohy a takovým objemem zavazadlového prostoru.

K tomu je nutno připočíst i řadu ‚Simply Clever’ detailů: vedle prvků, známých už z nové generace vozu Octavia, jako je oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru, rozsáhlý síťový program, četné háčky na tašky, nádoby na odpadky, držáky lahví nebo držáky multimediálních zařízení, škrabka na led, umístěná ve víčku palivové nádrže nebo držák reflexní vesty pod sedačkou řidiče, má nové kombi na palubě další chytrá řešení: odkládací kapsu pro kabáty nebo dálkové ovládání aretace zadních opěradel ze zavazadlového prostoru. Pod variabilně nastavitelnou dvojitou podlahou je místo pro přepravu krycí rolety zavazadlového prostoru a také prostor pro střešní příčníky, pokud se právě nepoužívají.

Octavia Combi přesvědčí jasnými liniemi, precizností a dokonalými proporcemi. Nové tvarosloví značky Škoda sluší i nové generaci modelu Octavia Combi. „Tento vůz je jednolitý, kombi představuje prostor v nejkrásnější podobě,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva společnosti Škoda za oblast technického vývoje.

Nová Octavia Combi může být na přání vybavena nejmodernějšími bezpečnostními, komfortními a infotainmentovými systémy, které byly donedávna běžné jen ve vozech vyšších tříd. Přesto je nová generace až to 102 kg lehčí než předchozí model. Toto snížení hmotnosti a nová generace motorů TSI a TDI umožnily dosažení rekordních hodnot spotřeby, resp. emisí.

Spotřeba je v průměru o 17 % nižší než u předchozích modelů. Šetrná verze GreenLine se spokojí s pouhými 3,3 litry nafty na 100 km, to odpovídá pouhým 87 g CO2/km.

tisková zpráva

15 Comments on “Škoda Auto rozjela výrobu nové Octavie, uvede osm nových aut”

      1. Škoda auto má v plánu
        Škoda auto má v plánu nějaký model jako hybrid?

        Když byla představena Škoda Octavia Green-E-Line, tak jsem četl jejich prohlášení, že se zaměří výhradně na e-mobilitu ve smyslu BEV.

        Máte o hybridech nějaké bližší info nebo dokonce odkaz?

  1. Musím říct, že mě tahle
    Musím říct, že mě tahle masáž přestává bavit!! Trávím ve slavné oktávce i dvanáct hodin denně ( bohužel nemám východisko) a musím říct, že jí nechci. Motory odchází 1.6 a 1.8T po 170 – 200 tkm a to nepočítám litry olejů a chladících kapalin co spotřebují než nečekané umřou.
    Slavné TSi jsou z 45% zmetky a přesto se do aut montují. Pak se čeká co se vrátí. Další věc mě dostala za co se všechno musí připlácet. U modelu octávia III je zadní sociální. náprava v kombinaci s 1.2 TSI opravdu luxus. Prázdná jakžtakž jede, ale v plném naložení to je ufuněná škoda 120 se spotřebou 9 litrů. Navíc po 25 tis. km odešlo turbo a hlava. A co mě u III naprosto vytáčí je špatně vypnutelný asistent řízení. Děkuji, ale pokud z nějakého důvodu MUSÍM uhnout do leva a počítač mi auto strhne do prava pod kamion….. To nemá obdoby. Na co mi je velký kufr, když si musím připlatit i za překlopení stínítek, motor co jede jak motor ze sekačky a nevydrží 150 tis km což najedu za tři roky. Škodovka by se měla probrat a nabízet méně modelů s lepší motorizací a v lepší politikou cen a kvalitou než 20 modelů a všechny o ničem co za tři roky umřou na motor a přeelektrizovanost.
    A teď všichni do mě

    1. Toto je presne ten problém
      Toto je presne ten problém moderného auta. Na prvý pohľad neponúka nič oproti autu 15 rokov starému. Možno nejaké airbagy a asistenty. Ale kritický je práve ten downsizing, čo už niektorí motoristi považujú za sprosté slovo. 16-ventilová technika a turbo síce vyženú výkon vysoko, ale na druhú stranu je dostupný až vo vysokých otáčkach. Takže tu máme malý motor vytáčaný do vysokých otáčok, alebo sa zbytočne dusí pod otáčkami = nízka životnosť. Často sa sem monutuje ono prevratné DSG. Automatická prevodovka je spravidla poruchovejšia než manuálna. Celkovo rastú prevádzkové náklady. Preplňovaný motor potrebuje dvojhmotový zotrvačník, ktorý nemá vysokú životnosť a jeho výmena nie je najlacnejšia. Najhoršie však je, keď takéto auto disponuje systémom stop/štart. Nedochádza tu k dochladzovaniu turba, takže aj ono drahé turbo odíde skôr. Životnosť takého auta je potom 200 000 km.

      1. Není snaha.
        Automobilka má

        Není snaha.
        Automobilka má snahu nedělat nic nového. Mám kamaráda, který má v autě benzínový motor s výkonem 37kW. S autem dojíždí do práce a v benzínu je na 4.5l/100km. Auto je 10 let staré.

        No a kam se automobilky posunuly za těch 10 let?
        Elektromobily – nabízené s marží 200% – tohle si automobilky dovolily naposledy před Fordem
        Hybridy – děsivě složité, ale třeba Toyota v porovnání s těmi TSI vychází lépe
        Alternativní paliva – to se radši ani nenabízí.

        A co mě nejvíc mrzí – že se ještě nenašel nikdo, kdo by nabízel přestavbové sady na předělání aut na ‚mild‘ hybrid. Prostě sada s dvěma elektromotory na zadní kola, naprogramovanou řídící elektronikou a bateriema. Ona takováto sada by totiž dokázala automobilkám udělat pěkné vrásky – až by lidé uvažovali, zda za 100k pořídit sadu, která jim umožní fungovat se starým autem, ale s výhodama elektromobilu.

        1. Už okolo roku 1995 boli k
          Už okolo roku 1995 boli k dispozícii malé autá do mesta so spotrebou okolo tých 5l benzínu, alebo keď sa dodávali s naftovým motorm, tak sa dalo dostať aj na hodnotu 3l (Saxo, Punto, Corsa…). Naozaj tu nevidím v oblasti ekonomiky prevádzky žiadny pokrok. Niekedy sa až mi zdá že to ide dozadu, pretože prevádzkové náklady sú čím ďalej vyššie.

  2. Konečně pokrok
    Konečně pokrok (ironie)
    Naše milovaná škodovka konečně udělala pokrok s Octavií.

    Takže ekologický check box.
    CNG verze -> NE
    LPG verze -> NE
    el. verze -> NE
    E85 verze -> NE
    systém start/stop -> NE
    rozdíl udavaná vs. reálná spotřeba menší než 20% -> NE

    Hurá tak tohle si musím pořídit

Napsat komentář