Počet CNG stanic v ČR roste, za dva roky jich bude 80

Počet aut na CNG (stlačený zemní plyn) i stanic, u kterých je možné ho v České republice čerpat, neustále stoupá. Podle Asociace NGV jich má být za dva roky už 80.

Nová Škoda Octavia 3. generace konečně vyjede z továren Škoda Auto/Volkswagen také ve verzi TSI CNG
foto: Škoda Auto

Výrobci automobilů jsou pod velkým tlakem snižování hodnot emisí CO2. Stlačený zemní plyn () vychází jako nejlepší řešení snížení emisí CO2 v krátkodobém horizontu a i EU definovala zemní plyn jako dlouhodobě udržitelné palivo.

Lze tedy předpokládat, že další výrobci automobilů se vydají cestou stlačeného zemního plynu (CNG). I domácí automobilka Škoda Auto má již v nabídce vozy na CNG. S rostoucím počtem CNG vozidel pak poroste i počet CNG stanic. V roce 2015 by v ČR mohlo být minimálně 80 CNG stanic.

Prezident Sdružení automobilového průmyslu a reprezentant firmy Volkswagen Group, Martin Jahn, jednoznačně označil CNG jako cestu, kterou se nyní automobilky vydají. Volkswagen Group prý připravuje velkou ofenzívu v oblasti CNG a představí ji na březnovém ženevském autosalonu.

V ČR narůstá počet CNG vozidel každý měsíc. Ještě větší nárůsty se očekávají ve spojitosti s uvedením Škoda Octavie na CNG na náš trh. To by mělo proběhnout ve druhé polovině tohoto roku.

SLEDUJTE: Mapa CNG stanic Hybrid.cz

Škoda Octavia 1,4 TSI CNG bude mít 100litrovou nádrž na CNG a 50litrovou nádrž na benzin. Celkový dojezd tak bude 1 300 km. Ujetý km by měl stát méně než 1 Kč. Podle prognóz Sdružení automobilového průmyslu bude letošní meziroční nárůst v oblasti CNG minimálně 18%.

V loňském roce se navýšil prodej CNG v ČR o 26 procent a toto číslo očekáváme i v letošním roce,“ říká Zdeněk Prokopec, předseda představenstva Asociace NGV. „Tak jak bude přibývat aut na CNG, poroste i počet CNG stanic. Do roku 2015 očekáváme v ČR minimálně 35 dalších nových CNG stanic,“ dodává.

tisková zpráva

2 Comments on “Počet CNG stanic v ČR roste, za dva roky jich bude 80”

  1. Ono to nepůjde tak
    Ono to nepůjde tak rychle , když se člověk podívá na stránky škody-auto do ceníku , pak vidíme propastný rozdíl mezi cenou škody citiga bez a s CNG. Alternativa možná , 50 tisíc na víc = s citigem za tu cenu ujedete 31tis km na benzín. Majitel bude muset tedy hodně jezdit , aby měl svoje peníze zpět. Kdo si kupuje nové auto za 5 let ho prodává. Pokud vezmu rozumný zisk 7% ročně s investice + investice, pak musí být zisk kolem 70 tisíc. Je to tedy zajímavé pro lidi s nájezdem 20 tisíc ročně a více. Kdo takový si koupí citigo ?
    Dále tu máme LPG – pumpa na každém rohu ve výsledku podobná ekonomika jako CNG.

Napsat komentář