Na autosalonu v Boloni představila automobilka Opel nový model Opel Corsa ecoFLEX. Ten se chlubí především papírovou spotřebou od 3,5 l/100 km a systémem Stop&Start. Kromě toho uvedl Opel také další modely.
Nový Opel Corsa ecoFLEX 1.3 CDTI nabídne výkon 95 koní a technologii Stop & Start. Třídveřová verze si nejen díky tomu vystačí s pouze 3,5 l/100 km nafty při emisích 94 g/km. V současné době nabízejí technologii Stop & Start pouze modely Opel Corsa a Opel Agila. Do konce roku 2011 se bude montovat do všech modelů Opel.
V roce 2010 se model Corsa zásadně mění, od řízení až po design a motorizace. Oblíbené malé auto Opelu nyní nabízí kreativnější barvy a zákazníkům možnost přizpůsobit si auto vlastním požadavkům.
Světovou premiéru v Bologni zažil nový model SUV/CUV Opel Antara. Všechny motorizace nového vozu splňují emisní normu Euro 5. K dispozici je se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou.
Objevil se také „kombík“ Opel Astra Sports Tourer, auto spojující praktičnost i moderní design. Celkem je k dispozici devět motorizací od 70 kW do 132 kW. Technologie Stop&Start bude v tomto modelu k dispozici s motorem 1.3 CDTI 70 kW příští rok. Výsledkem toho budou emise 109 g/km. Stejný motor nabídne Opel v pětidveřové sedanové verzi Opelu Astra semisemi 104 g/km.
Na autosalonu v Bologni zároveň Opel nezapomněl představit svůj plug-in hybrid Opel Ampera.
Tyhle „eko“ diesely od
Tyhle „eko“ diesely od různých automobilek jsou sice pěkná věc, ale nic to nemění na faktu že když za nimi v koloně aut popojíždím tak smrdí pořád stejně. Pálení očí, dráždění v nosu, na menší přidušení už jsem si pomalu zvykl.
No a perlička, když Vám diesel v létě stojí v noci pod barákem s nastartovaným motorem, to je rachot.
Takže hluk a smrad tato auta bohužel neřeší, jen odsouvají starý problém na potom. Proč automobilky raději neinvestují do zemního plynu, když už chtějí za každou cenu využít spalovací motory?
No člověče budu s tebou
No člověče budu s tebou souhlasit když se budeme bavit o starých dieslech (rv. někde kolem 98, možná i některé mladší). Ale u těchto nových bych to neviděl tak zle. Táta má třeba Hyundai Accent (rv.08) je to neskutečný tichošlápek (1,4 v naftě) a o nějakém smradu se také nedá mluvit. Je ale fakt, že ty starší diesly „voňavé“ a hlučné jsou v značném zastoupení na našich silnicích – To souhlasím.