Opel Ampera, evropský Chevy Volt, bude stát 42 900 euro

Opel Ampera
Opel Ampera

začal přijímat předobjednávky na . Jde v podstatě o stejný automobil jako je od . Právě této americké automobilce totiž značka Opel patří. Opel Ampera se v bude prodávat za cenu od 42 900 euro, výrazně vyšší než v .   

galerie: Opel Ampera

Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera

V přepočtu je cena Opel Ampera vyšší o 18 438 dolarů, tedy asi 330 000 Kč. Důvod? Daň z přidané hodnoty, která v dosahuje 19%. Předobjednávat je možné už teď, první dodávky začnou ve 4. čtvrtletí 2011. To znamená rok po uvedení na trh ve . Podle všeho půjde o jeden z prvních plug-in hybridů na evropském trhu.

Pětidveřový čtyřmístný v podobě Opelu Ampera je plnohodnotným rodinným . Prvních 40 až 80 km ujede auto čistě na elektřinu díky své 16kWh . V tiskovce Opelu se píše, že 80% Evropanů nejezdí denně méně než 60 km, čemuž ostatně odpovídá i včerejší informace o elektrickém Volkswagen Gold Blue e-motion.

Jakmile se baterie vybije, je možné ji dobít z běžné evropské 220V zásuvky během pouhých tří hodin. A když vám náhodou dojde na cestě, nic se neděje. Funkci dobíjení převezme spalovací motor o objemu 1,4 l. Maximální rychlost auta je 160 km/h. Objem zavazadlového prostoru 301 l. Rozměry jsou stejné jako v případě Chevroletu Volt. Celkový je vyšší než 500 km. Ve skutečnosti může být výrazně vyšší, záleží především na stylu jízdy.

5 komentářů u “Opel Ampera, evropský Chevy Volt, bude stát 42 900 euro”

  1. Podla mojho osobneho
    Podla mojho osobneho lajickeho nazoru su vsetky tieto verize paralelnich hybridov absolutne neazujimave a vobec nicim ma na nich neoslovuju. Pri pohlade na ich cenu ,spotrebu ,vykon v porovnani napr. s nacipovanym deaselovim agregatom alebo vyladenym benzinovim motorom prerobenym na LPG sa mi straca viznam slovicka hybrid. Vzdy som bol toho nazoru ze Hybrid nefunguje fosilne palivo. Nutnost tanokvania aby som pomocou spalovacieho agregatu virobil elektricku energiu na pohon elektromobilu je tak absurdna ako skriabat sa nohou na hlave. Cele mi to skor pripada ako polovicate riesenia na zatvorenie ust ekologickym aktyvistom a zaroven oddialenie momentu kedy bude koencne ludom dostupny skutocny hybrid. A za sumu 42000 eur sa budem este velice dlho a spokojne vozit na turbobenzine modifikovanom na LPG ktory vikonnostne ani efektyvnostou este dlho v tomto segmente mat konkurenciu nebude.

  2. Cena je dost prehnana, ale
    Cena je dost prehnana, ale tento typ pohonu ma buducnost. Nie je taky komplikovany, ako u paralelnych hybridov a dokaze sluzit ako plnohodnotne auto a nie len , ako hracka pre nejakych fanuskov. Mozno by mohli s ekologiou zajst este rrochu dalej a ponuknut verziu s generatorom na LPG.

Napsat komentář