Autosalon Tokio 2015: Honda představí nové auto na vodík a elektrická vozítka

Zatímco Toyota začíná do Evropy vozit první kusy vodíkových aut Toyota Mirai, konkurenční Honda se snaží chytit v oblasti alternativ druhý dech. Na letošní tokijský autosalon chystá nové auto na vodík.

Honda má s auty na vodík značné zkušenosti. Na trhu ale zatím reálně žádné nenabízí. Bude tento koncept nazvaný prozatím jednoduše Honda FCV právě onou první vlaštovkou?
foto: Honda

Nové auto na vodík, které Honda ukáže „doma“ na autosalonu v Tokiu (30.9.-8.10. 2015), se má jmenovat prostě „FCV“. Což je zkratka pro „Fuel Cell Vehicle“. I samotná Honda toto považuje za poněkud strohé označení, a tak slibuje do budoucna něco šťavnatějšího.

Čtyřdveřový sedan pro pět lidí nabídne dojezd 700 km na jedno naplnění vodíkem, tedy asi o 200 km víc než Toyota Mirai. Po designové stránce upomíná především k modelu Honda Civic, ale někteří kolegové v něm vidí i trochu elektromobilu Tesla Model S.

Auto je poháněno minimálně dvěma elektromotory, které získávají energii z palivových článků. Jejich vývojem se japonská automobilka Honda zabývá dlouhodobě. A že to umí jsme si na vlastní kůži mohli vyzkoušet už v březnu 2011, kdy se do Česka dostalo na krátké novinářské testování vodíkové auto Honda FCX Clarity.

auto autosalon Tokio Honda Wander Stand

foto: Honda

Jedním z hlavních témat letošního autosalonu v Tokiu bude chytrá mobilita. K vidění tak bude spousta prapodivných vozítek z dílny jak Hondy, tak Toyoty a dalších japonských výrobců. Honda ukáže následovníka konceptu elektroskútru EV-Cub z roku 2009, plus jednoduchá jezdítka zvaná Wander Walker a Wander Stand.

auto autosalon Tokio Honda Wander Stand

Honda se svými koncepty Wander Stand a Wander Walker cílí především na stále rychleji stárnoucí japonskou populaci
foto: Honda

Dost možná se ale ukážou také starší koncepty, například Honda U3-X, konkurence pro Segway, nebo Toyota i-Road, japonská hi-tech alternativa pro Renault Twizy, nejprodávanější elektromobil v Evropě.

tisková zpráva

16 Comments on “Autosalon Tokio 2015: Honda představí nové auto na vodík a elektrická vozítka”

  1. Souhlasím s ostatními, že
    Souhlasím s ostatními, že budoucnost bude patřit spíše dobíjecím elektromobilům. Vzhledem k tomu, že vozy s palivovými články jsou rovněž elektromobily, vidím každou snahu o zmenšení závislosti na ropě a o snížení skleníkových plynů pozitivně.
    Tahle honda se mě osobně na ropzdíl od Miraie líbí, byŤ bych si ho nekoupil, protože bych ani neměl kde natankovat a to je velký kámen úrazu. Vodíková auta nejsou pro Hondu nebo Toyotu podle mého snahou o jít proti trendu elektromobilů. Prostě jejich uvažování je jiné a díky za to. Třeba to vyšlapává cestičku něčemu lepšímu…

    1. v Japonsku automobilky
      v Japonsku automobilky pobyraj obrovske dotace na vyvoj vodikoveho pohonu, je to tedy podobna situace jako u Tesly ktere jen kvuli tomu aby model S spadal v USA do nejake kategorie kvuli dotacim tak postavila jednu vymennou stanici na baterie, proste cesta nejmensiho odporu s co nejmin praci s co nejmensi financni narocnosti udelat neco na co mam obrovske dotace 🙂

      v realu tak Toyota a Honda pobiraj obri sumy ktere nauctujou, ale veskutecnosti finance pouzijou treba na vystavbu haly nebo vyvojoveho centra ktere az opadnou dotace na vodik proste za par supu prestavej na neco jineho, treba na vyvoj a vyrobu baterkovich aut 🙂

  2. Jedno se musí těm
    Jedno se musí těm Japoncům nechat. zatímco ta Honda vypadá jako Citroen C5 šmrcnutý Teslou Model S, tak ta vozítka jsou naopak jak z Hvězdných válek. Pokud je ta koloběžka elektrická s akumulátory v podlaze a motory v kolech nebo na nápravě, mohla by to být do města bomba.

  3. Vodik muze klidne slouzit
    Vodik muze klidne slouzit pouze na vyzkum palivovych clanku a nakonec v realu se bude pouzivat nejaky jiny plyn, ktery budou produkovat bakterie a slunicko. Stejne tak jak se nove modely maskuji aby nebyly pred uvedenim do prodeje v cele krase rozpoznatelne, tak Japonci muzou mlzit s vodikem. Ne vse je tak primocare, aby to vsichni hned prokoukli.

  4. No, k těm palivovým
    No, k těm palivovým článkům: často je těžké odepsat něco, do čeho jsme investovali čas a úsilí. Držíme se toho zuby nehty… a o to víc to pak bolí.

    Intuitivně cítím, že to s vodíkem k ničemu nepovede. Ale možná je to tím, že si jen nedokážu představit nějakou killer feature, která by přebila ostatní výhody ‚accu-mobilů‘.

      1. Souhlasím s Vámi pánové.
        Souhlasím s Vámi pánové. EV už dnes prokazují že mají budoucnost. Vodík nevidím jako snadno realizovatelnou cestu, snad pro autobusy nebo tak něco, ale pro běžného uživatele asi ne. BTW: znáte pořad Fully Charged? Jestli umíte anglicky, tak je to pecka: https://www.youtube.com/user/fullychargedshow
        Ten moderátor je navíc Kryton z Červeného trpaslíku. Co se týká EV tak to nemá chybu.

    1. Palivové články bych
      Palivové články bych viděl jako range extender – krabici naložíš do kufru když jedeš na delší vzdálenost než je kapacita baterií ve Tvém městském vozu. Na rozdíl od rychlodobíjecích stanic je to šetrnější k bateriím ve voze. Bohužel dnešní vývojoví omezenci neumožňují současné nabíjení a jízdu vozu. Přitom k tomu není jediný relevantní důvod. Co se týká tankování – ISIAD i LINDE mám do 5-ti kilometrů od domu. Načerpat do vodíkové nádrže kde se vodík váže na jiný prvek z vysokotlaké tlakové lahve je otázka psychické odolnosti. Bezpečné to je dostatečně.

Napsat komentář