Norsko: podíl aut do zásuvky v listopadu 32,5 %, BMW i3 zazářilo

Listopad 2016 byl i v Norsku jedním z nejlepších měsíců pro prodej aut do zásuvky. Celkem se jich prodalo 4292, což je 32,5 % ze všech prodaných nových osobních aut.

Elektromobilu BMW i3 se díky nedávnému upgradu na 33kWh baterii v Norsku i ve zbytku světa náramně daří
foto: BMW

Jednoznačně největším skokanem v prodejích na norském trhu je BMW i3, a to pochopitelně díky 33kWh verzi. V listopadu si tento elektromobil připsal 1014 prodaných kusů a je nejprodávanějším autem v Norsku za tento měsíc vůbec.

BMW i3 je také teprve druhé auto do zásuvky, kterému se na norském trhu podařilo prodat přes tisíc kusů (prvním je Tesla Model S).

Na druhém místě prodejů aut do zásuvky v Norsku se v listopadu umístil Mitsubishi Outlander PHEV (387), na třetím Volkswagen Golf GTE (378), čtvrté místo má Hyundai Ioniq Electric a páté Volkswagen e-Golf.

Jen tak pro zajímavost, hybridní verze Hyundai Ioniq Hybrid se ve stejném období v Norsku prodalo jen 39 kusů. Zajímavý je i výsledek Tesla Model S s pouze 48 prodanými kusy a Tesla Model X se 122.

Za celý letošní rok se už v Norsku prodalo 41 995 aut do zásuvky. Jak to asi bude vypadat příští rok, až tam přijdou na trh nový Renault Zoe s 41kWh baterií, Tesla Model 3 a Opel Ampera-e?

EV-Sales

23 Comments on “Norsko: podíl aut do zásuvky v listopadu 32,5 %, BMW i3 zazářilo”

  1. Jsem zvědav, co to udělá,
    Jsem zvědav, co to udělá, až se příští rok začne prodávat BMW i3 s 45 kWh baterkou. Navíc BMW i3 je jediný auto, který má funkční program výměny baterie. Takže lze baterie zaměňovat za větší. To je podle mého jeden z největších plusů, které ty vozy mají a důvod, proč ani starší verze nijak výrazně neztrácí na ceně.

    1. No já kdybych investoval
      No já kdybych investoval do nabíjecí stanice , pak bych za 10kč kWh el. energii prodávat nemohl , protože pokud k takové stanici přijedou 2 auta za den a je z toho zisk 600kč , pak návratnost přesahuje 1000 let. A co se týče podpory , klidně si kupte el. mobil, ale za svoje.

      1. Kdyby jste do stanice
        Kdyby jste do stanice investoval tak by jste měl na elektřině zisk 8,50 kč, denně dnes k nabíječce přijíždí cca 15 aut což je spotřeba cca 300kw takže Váš zisk z elektřiny by byl cca 3.000,-Kč. Z toho je potřeba uhradit náklady na pořízení, vybudování, opravy a ůdržbu. Ano, návratnost je malá a vzhledem k počáteční investici je to možná i ztrátový byznys a přesto se najdou lidi co za své a bez dotací postaví nabíječky předem vědí, že je to propadák a nevydělají skoro nic. Dále Vážený pane v Čr žádná podporu na elektromobil není a všichni si kupujeme předražené elektromobili (za cenu NV 200 jsem si mohl koupit terénní Audi Q7 ) za své a bez dotací aby Vy, Vaše děti a ostatní lidi nemuseli dýchat tolik toho černého hnusu co máme každý den ráno na parapetu před oknem, aby z našich peněz teroristi z východu nekupovali zbraně a nevedli nesmyslné války.
        Je velký rozdíl mezi např Brnem a Mnichovem, já za daň z nemovitosti od města nedostanu nic, město ani listí z ulice nenechá vyluxovat a okna mám zalepená silikonem protože je nemohu otevřít, v Mnichově v centru nenajdete na zemi vajgl, město se čistí každé ráno a celý den můžete dýchat čistý vzduch. Rakovina plic není jen z cigaret.
        HOW. Dieselgate !

        1. „(za cenu NV 200 jsem si
          „(za cenu NV 200 jsem si mohl koupit terénní Audi Q7 )“

          odhledneme od faktu ze Q7 neni terenni, jeden ostrejsi sutr a muzes se nechat odtahnout na vleku do servisu, ale tak nejak me nejde do hlavy jak muze Q7 stat tak malo? kolik stoji eNV200 v nejake maximalni konfiguraci, milion az milion pade? za to se da poridit nova Q7? ja teda netusim jak se hnuly ceny za tu dobu co jsem vybiral auto, ale pred tim rokem a pul stavala Q7 v zakladu nejakych 1.5 milionu, tedy minimalne o 50% drazsi nez eNV200, radsi ani nemluve o vyssich konfiguracich kde neni problem se s vybavou dostat nad 2.5 milionu, tedy drazsi o cca 150%

          jinak v Mnichove jsem asi 2-3 do roka, mame tam dvoje zname co tam ziji, a ze by byl Mnichov cistej sem si teda as tolik nevsiml, centrum je spinave obdobne jako treba Praha a smog tam maji taky podobnej, ale treba ho vzdycky kdys tam jsme na tech par dni prestanou cistit tak dobre jak pises a zacnou zase poctive az kdys odjedem 😀

          1. Ahoj šamane, máš pravdu,
            Ahoj šamane, máš pravdu, nová Q7 stojí přes 2 a můj NV před 1,5r stál 1.180 bez DPH, ano je to ůplně jiná cenová kategorie. Já opravdu kupoval elektromobil z přesvědčení, že něco udělám pro životní prostředí a taky aby moje el. netekla zdarma do sítě a nějak jsem ji využil, nicméně další elektromobil bych si už v Čr. nekoupil.
            Trápit rodinu čekáním na nabíječkách, věčně mrznout bez topení, na dálnici se nechat postrkovat kamióny a k rodině na návštěvu jet 4 dny. Ve smraďochu bych se ohřál, v Německu se svezl 220km/h a ujel 1000 km na jedno tankování.
            Euforie z elektromobility nme už přešla, slibovaná státní podpora byly zase jenom kecy o ničem, ostatní miliony řidičů na životní prostředí kašlou a já celkem lituju, že jsem mega nepřidal a nekoupil Q7 na kterým i blbá slepá koc pozná že je to papalášfáro zatímco s NV za melcek si i popeláři zkouší vytřít zadek a v Mnichově je čistější vzduch a každý ráno ve 4 hod projedou město čistící vozy zatímco u nás jen 2x ročně.

            1. no ja radsi misto Q7 v
              no ja radsi misto Q7 v zakladni nafte nechal vybrat firemni hybridni benzinovej Lexus RX450h, za necelich 1.8 milionu me to auto prijde pohodlnejsi a klidnejsi nez zminena Q7, oproti zakladnimu dieselu Q7 mam i mensi spotrebu, prumer do 8 litru naturalu 95 i pri sviznejsi jizde, se zakladni Q7 ktera ma o nejakych 30% nizsi vykon jsem se pod 9 litru nafty nedostal, spise okolo 10 litru prumer (v mem pripade vetsina cest jsou dalnice) , takze trosku setrnejsi volba se da najit i v tech SUVckach, dnes bych mozna pokukoval i po XC90 T8 tedy plug-in hybridu, tam je ale cena jiz nad 2.2 miliony, prijde me to jako dobry koncept kdy po meste ciste na elektrinu a mimo mesto proste jako hybrid, takze kdys se vyuziva dobre rekuperace da se s tim jet celkem usporne a pritom pohodlne, a pokud je n aodpocivadle i moznost nabijet, tak behem pauzi treba na svacu zase dobit tech 30-40km na elektrinu

              u Q7 hybrid me opet vadi to, ze ji spojili s dieselem, kdyby to jako ostatni spojili s benzinem, asi bych klidne uvazoval o Q7, prozatim me ale nejleposi rodinnou volbou mezi SUV prisel prave Lexus RX450h, na elektro proste budu prechazet postupne a bez stresu, prez hybrid na plug-in hybrid a pak casem nekdy to ciste elektro

              chapu ze eNV200 musi bejt peklo co se tyce delsiho cestovani, sak je to puvodne dodavka, to bych asi nikdy neudelal takto radikalni rez a rovnou naskocit do elektra takto

    1. Možná máte pravdu a
      Možná máte pravdu a dává to smysl. USA trh je hlavní, ale…

      Jak je vidět, stále v severských zemích je hlad po BEV a Tesla může část své produkce přenést tam.
      Hlavně jako reklamu pro další předobjednávky, a to, že to auto je dobré/skvělé/inovativní.

      Dle mě, se nemůžou uzavřít jen na US trh, i když jen dočasně. Je to globální firma…

      Rozhodně, bude to zajímavý rok, který v podstatě rozhodne o budoucnosti a směřování elektromobily!

      Už se opravdu těším… 😉

      1. Nicméně Tesla už
        Nicméně Tesla už několikrát ukázala, že právě tímto způsobem postupuje, a to i z hlediska ladění nedostatků při rozjezdu výroby – pokud se na nových vozech objeví nějaký problém, tak je pro ně jednodušší ho řešit, pokud mají auta „na dosah“, místo aby museli řešit nějaké celosvětové svolávačky.
        Na Model 3 se nicméně taky těším, jsem zvědavý, jak to celé nakonec dopadne.

      2. Zas jako vklidu:) Tesla bude
        Zas jako vklidu:) Tesla bude rada kdyz 2017 vyrobi vubec prvni kusy. Ja bych byl nadsen kdyby vse klaplo a opravdu zacli dodavat zakaznikum jeste 2017 a jestli to bude jen US, coz si myslim ze na 99% tak me to vubec nepali, protoze jak tu nekdo uz psal, budou se muset vyladit muchy, to je jasny. S radosti si pak koupim T3 v plne palbe v 2018 a budu vysmatej jak malej Vondrak. Best car ever zadne kompromisy.

    2. Bude to jen dobře, k nám
      Bude to jen dobře, k nám se dostanou odladěné kusy. Očekávám M3 po půlce 2018, jestli se ovšem nebudeme muset ozbrojit proti Sobotkovým zvířatům, co sem potáhnou pod programem za 0,5 mld kč, co byl už zveřejněn na integraci nikdy nepracujících zvířat, co nám budou znásilnovat děti.

Napsat komentář