Autosalon Paříž 2016: elektromobil Renault Zoe s 41kWh baterií

Renault nás s novou verzí elektromobilu Renault Zoe ZE 40/R400 hodně napínal. Ještě před oficiálním odhalením na autosalonu v Paříži už ale nizozemská pobočka zveřejnila specifikace i ceny.

Renault na autosalonu v Paříži odhalil novou verzi elektromobilu Zoe s reálným dojezdem kolem 300 km díky 41kWh baterii
foto: Renault

Nová verze elektromobilu Renault Zoe přijde s 41kWh baterií, což prý podle oficiálních materiálů vystačí na 400 km NEDC dojezdu. Vzhledem k praktickým zkušenostem řidičů s předchozími verzemi ale čekáme spíš 250 km až 300 km v reálu. Což ostatně přiznává i Renault v tiskové zprávě.

Cokoliv nad pak bude jen příjemné překvapení. Stejně tak je příjemným překvapením dostupnost a cena. Podle Renaultu bude auto k objednání od 1. října 2016. A extra kapacita baterie bude stát „pouze“ 2500 euro navíc.

Výkon elektromotoru se také zvýší na 65 kW z původních 57 kW. V prodeji nicméně zůstane i starší verze s 22kWh baterií a dojezdem 240 km NEDC. Tam bude cena 21 490 euro. Nejlevnější verze s 41kWh baterií bude stát 23 990 euro. Obě ceny platí při pronájmu baterie a pro Nizozemsko.

Při nákupu baterie, který je tímto potvrzen nizozemskou pobočkou, se ceny zvýší na 29 390 euro, resp. 31 890 euro (asi 861 000 Kč). K dispozici bude také vyšší výbava doplněná o rychlonabíjení 43 kW, přičemž standardem je u Zoe třífázových 22 kW.

99 Comments on “Autosalon Paříž 2016: elektromobil Renault Zoe s 41kWh baterií”

  1. Podle mých poznámek měl
    Podle mých poznámek měl dosavadní Zoe využitelnou kapacitu baterie 22 kWh a celkovou cca 26 kWh. Bude to takto i u MY 2017, tj. 41 kWh využitelná a tedy celková někde kolem 48 kWh?
    Dále mám také dojem, že 65 kW motor má už MY 2015…

    A ty uvedené ceny pro Nizozemsko, ty jsou bez DPH? To by pak s DPH 21% vyšel model s větší baterkou přes mega! Nebo s Nizozemskou sazbou DPH (kolik mají)?

      1. Ampera se mi líbí, stejně
        Ampera se mi líbí, stejně jako Ioniq a Soul. Nejvíce Ioniq
        Bateríe 28-30kW, více nepotřebuji. Pokud bych kupoval auto nové tak bych vybíral z těchto tří. Chtěl bych ho na 10+ let, takže musí topit chladit, mít slušné radio a dostat se se s ním přes nabíječky po celé ČR
        Pokud ojeté tak, Leaf, nebo Ion, neboť jsou levná. Zoe nějak, nikam nezapadá. Je malý, drahý a s velkou baterií ještě dražší.

  2. Výrobci konečně zvedli
    Výrobci konečně zvedli svoje zadky a začali dělat to co maj, narvali do elektrokár co tam patří a jdou to fakt prodávat.
    Zoe se mi dizajnově moc líbí, ale pro mě moc pidi.
    Ghosn působí jak veledůležitej Napoleon, o kterým bych si mohl myslet všelicos, ale nemůžu říct ani popel, za tohodle chlapa mluvěj jeho činy. VW přijde s regulérní elektroplatformou až za 4 roky zato Ghosn už ji dávno má a jen přidává baterky a dojezd.
    U Leafa už dodělává 2. generaci a jeho baterkárna společně s NECem už frčí dávno.
    Držim palce a palec nahoru!

    1. Na el. autech už jsme
      Na el. autech už jsme dělali před 10 lety , jenže problém je v cenách za baterie o od toho se všechno odvíjí , baterky jsou drahé tím se auto špatně prodává jsou malé série a cena vývoje tvoří větší část ceny vozu , který je tím ještě dražší. Problém je zejména fakt, že pro plnou náhradu benzínu potřebujete reálně 100kWh baterii pro střední vozy s nabitím do 20 minut , takové auto už totiž ujede reálně 450km a více, takže můžete jed bez problémů i na dovolenou no a taková auta s cenou do milionu prostě nejde vyrobit a to odsuzuje celou el. mobilitu zatím na druhou kolej a o tom to je.

      1. Proto se staví
        Proto se staví Gigatovárna, aby se hlo s cenou baterek. Ale to je nutné jen pro větší dostupnost elektrouat v levnějších segmentech. V luxusní cenový sféře jsou normální elektroauta prodejný už minimálně přes 10 let, viz Tesla Roadster, S a X, a to dokonce i s ne příliš luxusním interiérem či zpracovánim.

        Současný autodinosauři mají oproti Tesle dostatečné kapacitní, know how, politické a finanční prostředky a možnosti, aby postavili plnohodnotné EV auto s pořádným dojezdem, rychlým nabíjením a o fous lepší cenou než Tesla. To se neměj divit že se ty jejich předělávky spalováků nebo elektroaut s pididojezdem, zoufale pomalým nabíjením a omezenou užitností neprodávaj jak housky na krámě. To že se prej „elektroauta neprodávaj“ je jen jejich čirá výmluva. Na rekordním zájmu o Tesla Model 3 je jasně vidět, že zájem o elektroaut je enormní, ale jenom pokud jej nabídnete s normálním dojezdem a možností sítě supernabíječek. Zájem o dojezdově zkriplený elektroauto se šnečí dobíječkou je logicky minimální.

        Když byl schopen VW vyrobit a v pohodě rozprodat takovou vysoce nepraktickou a zastaralou exotiku jako XL1, tak mohl už před 10ti úplně s přehledem vyrobit luxusní elektrickou exotiku s parametry Tesla modelu S a díky svému zázemí se dostat třeba na o 1/3 nižší cenu než Tesla. To platí i na ostatní automobilky. Beztak neustále vyvíjej za šílený prachy spousty modelů, který jsou naprostý prodejní propadáky či technologický fiaska, který jim ve velkých sériích dělaj ještě větší škodu. Nebo mohli vyrobit ještě menší luxusní krávu a jít s cenou ještě níž. Jak vidno na Tesle, zámožnější lidé mají opravdový zájem o plně užitné elektroauta a v rámci pokroku strpěj v luxusním sektoru i takové neslýchanosti jako jsou dílenské nedodělky, zpoždené termíny dodání, spartánskou výbavu atd.

  3. Aliance R-N nám tu ukazuje
    Aliance R-N nám tu ukazuje co umí, teď jen dostat 40kWh do Leafa. Potom by bylo fajn, kdyby Zoe dostal DC rachlonabíjení, i když to u městského auta s tímto dojezdem není nutné.
    Ale hlavně Leaf se 40kWh baterií potřebuje 3-fázové nabíjení, stačí 11kW, ale tohle už doma z 1x16A přes noc nenabijete.
    To vše na trhu do jara 2017, není na co čekat, Bolt se blíží. A až přijde Tesla 3 budou muset všichni zlevnit, do té doby se dá vydělávat na slušných maržích.

  4. 1/hlavne ze to vozidlo je na
    1/hlavne ze to vozidlo je na trhu v dohledne dobe-pozitivum/2/ jako aliance Renault—Nissan by mohly udelat vice nabijecek u prodejcu v ČR /3/zajimalo by mne o kolik by klesl pocet obj.Tesly M3,ze najednou je ohlaseno asi 4 dalsi modely s bater.vetsimi jak 35/40kwh, kdyby tyto vozy ohlasili v dubnu?

    1. ohlasila Tesla nekdy v
      ohlasila Tesla nekdy v posledni dobe kolik maji dnes „predobjednavek“ na model 3? ja bych dokonce tipoval ze jim klesaj jiz nyni, spousta tech co cekaji na model 3 si muze dnes brousit penezenku na Bolta nebo dalsi EV co se ohlasuji a budou dostupne drive nez model 3

      ostatne i ja jsem jim tech 1000€ poslal, ale model 3 nechci protoze to neni auto s karoserii co bych chtel, ale proste jim fandim a beru to jako investicni pujcku na ktere nic nevydelam, kolik takovych jako ja to udelalo stejne?

      treba Bolt je me vzhledove simpatictejsi nez model 3

      1. jedna carka pro pujcku Tesle
        jedna carka pro pujcku Tesle i za mne. ;o) Buh vi, kdy auto vubec bude. Ten zadni vstup do kufru se mi fakt vubec nelibi. Az auto fakt prijde, tak uvidime jake vubec bude. Velikost baterie, … Bud si necham penize vratit, nebo to bude auto pro rodice. Clovek nevi co bude za par mesicu, natoz v roce 2018.

        btw. poslal vam elon podekovani na objednavku?

        1. Zdravim, docela jsem se
          Zdravim, docela jsem se smál kdyz jsem dostal tu obálku a veřejne poděkoval na FB Tesle. Osobně zatím nevidím důvod rezervaci rušit. Koukal jsem na ZOE i na mobil.de ale je pruser to pujceni baterie. Pak dojezd pod 170 Km realne je u me na hraně. Každopádně počkám na oficiální představení a doufám ze to bude technologická hračka která me dostane.
          Ale stejne u me zůstane vždy v prioritách MHD a vlak. Nejsem ekolog ale snažím se po sobě zanechat co nejmenší zlou stopu.

        2. Zdravim, docela jsem se
          Zdravim, docela jsem se smál kdyz jsem dostal tu obálku a veřejne poděkoval na FB Tesle. Osobně zatím nevidím důvod rezervaci rušit. Koukal jsem na ZOE i na mobil.de ale je pruser to pujceni baterie. Pak dojezd pod 170 Km realne je u me na hraně. Každopádně počkám na oficiální představení a doufám ze to bude technologická hračka která me dostane.
          Ale stejne u me zůstane vždy v prioritách MHD a vlak. Nejsem ekolog ale snažím se po sobě zanechat co nejmenší zlou stopu.

      2. Bolt je o nejakych 70 cm
        Bolt je o nejakych 70 cm kratsi nez Tesla M3. Velikosti je nekde mezi Corsa a Astra. Tesla je uplne jina velikostni trida. Zalezi na ucelu auta, zda do mesta nebo na mezimesto. Ja vidim Teslu M3 jako hodnotnejsi auto.
        Ja si pockam, protoze uz mam Peugeot Ion na preklenuti. Ty 2-3 roky utecou jak voda a nemusim mit spatne svedomi. Jezdim bez lokalnich emisi a to je podstatne.

        1. rozmery Boltu jsou zname jiz
          rozmery Boltu jsou zname jiz docela dlouho a +- na centaky sedi s Merivou, tedy male rodinne MPV

          rozmery modelu 3 naopak zname nejsou a daji se jen dovodit z fotek kde jsou nejake predmety o zname velikosti, par moznosti je kuprikladu pri porovnani modelu 3 vs. model S a z nich se da +- odvodit ze model 3 bude nekde pod velikosti Octavie, mimochodem vnitrni prostor kuprikladu Superbu je vetsi nez jakym disponuje model S

          ja model 3 jako hodnotnejsi auto nepovazuju, cilit ma na nizsi manazerske pozice, tedy tam kde dnes mame kuprikladu prave SUperb, Passat, BMW3 a dalsi, tedy auta kam se pohodlne posklada 5 lidi, od modelu 3 nic vetsiho necekam, spise o chlup mensi tak jako je model S posataveny externimi rozmery mezi luxusni tridu a vyssi stredni a rozmery interieru mezi stredni tridu a kompaktni, otazkou tedy bude spise to jak se jim povede interierove zaujmout, a to nejen designem ktery fanousci tesly prekousnou at to bude jakkoliv divne a novatorske, tak i zpracovanim, ktere je u Tesly rekneme dost nepovedene

          no vidis ty si pockas a jini proste koupi jina auta

                1. A necháte si to pre seba,
                  A necháte si to pre seba, alebo to vysvetlíte aj nám ?

                2. A jak mám vědět, co je
                  A jak mám vědět, co je zrovna optimální pro vaše potřeby? Každopádně s takovým Panasonicem 18650PF vedle nešlápnete. Nebo s 18650B, pokud se vejdete do proudu. Vysoce proudově zatížitelné články s bezpečnou a stabilní chemií stojí jiné peníze. Obyčejné ICR články jsou levné, ale zase jsou nebezpečnější a mají malou kalendářní životnost. Jen porovnání toho, co je v aktuální nabídce je téma na diplomovou práci, přece nečekáte, že to tu shrnu na pár řádcích (a ani bych to neuměl).

                3. No ja som doteraz pozeral
                  No ja som doteraz pozeral iba kapacitu, prúdové zaťaženie, cenu a ostatné skratky som si nevšímal 🙂
                  Takže aj táto informácia je niečo viac…
                  Dík.

                4. Ty zkratky před článkem
                  Ty zkratky před článkem jsou poněkud matoucí, protože nejsou konzistentní napříč výrobci, případně je nepoužívají vůbec. Obecně se dá říct, že ICR vždy ukazuje na LiCo chemii (tj. to nejobyčejnější co je v mobilech nebo noteboocích a je pro EV nevhodné z hlediska malé cyklické i kalendářní živosntosti) a IMR bude s příměsí Mn, INR niklu a pak jsou všelijaké hybridní chmie, kam patří i NMC a NCA, které bez náhledu do datasheetu většinou ani nerozklíčují (a často ani po té, protože výrobci to z pochopitelných důvodů často neuvádí).

      1. Takhle jednoduše se to
        Takhle jednoduše se to počítat nedá. Zoe začal před 4 lety, kdy byla cena baterií dvojnásobná, takže klidně mohli dát 41 kWh za stejnou cenu jako 22 kWh a tu zrušit. Než že se jedná o malý příplatek jsem tím spíš chtěl říct, že u Tesly je ten příplatek prostě zbytečně velkej a ty ceny se od uvedení prakticky nehnuly (a nejen Tesla, i Nissan si nechal pěkně připlatit 24 kWh -> 30 kWh).

  5. Proc cpat do Zoe vetsi
    Proc cpat do Zoe vetsi baterky? Zoe je podle me ukazkove male mestske/primestske vozitko. Za me pro takovy provoz bohate staci baterky 20 – 30 kWh a potreba je spise u takoveho auta srazit cenu natolik aby se dalo aspon trochu ovazovat o tom, ze to cenove vyjde podobne jako spalovak.

    Zkratka EV bych smeroval do nekolika kategorrii:
    1) mestske/primestske vozitka, ktere se nabiji z 99% doma ze zasuvky a prakticky nikdy nepojedou nejakou delsi trasu (i dnes ma takovy provozni rezim obri nozstvi spalovaku) – takovemu autu staci i 20 kWh baterka, jednoducha vybava a extra dulezity parametr je cena

    2) auto prostorem vyuzitelne i pro rodinu, dojezd uz to chce aspon na kratsi dovolene, moznost rozumne jet dalkove trasy pri vyuziti dobijecek – parametry nekde na urovni Chevy Bolt a vice

    3) auta pro radost – tesla, bmw i3 a dalsi – auta vybucujici disegnem, vykonovymi paramtry apod, za ktere jsou lidi ochotni zaplatit vice penez, i kdyz uzitna hodnota je podobna jako u kategorii 1 a 2…

      1. Vetsina vlastniku Renault
        Vetsina vlastniku Renault Zoe si prala vetsi baterku. Vidite to jen ceskyma ocima. V CR staci dojezd 200km. Ale ve Francii a v Nemecku jsou vzdalenosti podstatne vetsi a lide cestuji vic a dale. Komu staci stavajici baterka 24kWh, ten si muze nadale poslouzit. Ta porad zustava v nabidce.

        1. Neřekl bych, o ČR nebyla
          Neřekl bych, o ČR nebyla řeč.

          Jde o to, že je to malé auto určené převážně do města. A je jedno jestli to město je v ČR, nebo ve Francii.

          To samozřejmě nic nemění na tom, že i těmito „malými“ auty se jezdí na delší vzdálenosti. To nijak nepopírám. Naopak pro tyto účely má zoe obrovský tahák o proti ostatním. Ta 40kW nabíječka, pomocí které nabijete téměř kdekoli a kdykoli a rychlostí srovnatelnou s rychlonabíječkou! 40 kW, nebo 50 kw, už není tak velký rozdíl, vlášť když i ty rychlonabíječky těch proklamovaných 50 kW dávají jen chvilku, nebo některé vůbec. A tak se i s tímto malým autem dá relativně pohodlně jezdit na delší vzdálenosti.

          To, že majitelé Zoe chtějí větší baterii, také nijak nepopírám.
          Ale o to v tom příspěvku také nešlo.

          Jde o to, že největší brzdou prodeje elektromobilů je cena. To je fakt, který nemůžete popřít. Proto v prvním příspěvku je postesknuto o tom, že místo navýšení baterie, kdyby Renault snížil cenu. Což by podle mě chtělo víc potencionálních majitelů, než navýšení kapacity baterie.

    1. Tak jestli nemáte firmu,
      Tak jestli nemáte firmu, tak chápu. Nicméně, když si to spočítám, tak třeba na Leafa s cenou 700000 Kč (po slevě s lepší výbavou) lze dostat 150000 dotaci od státu a ještě to kupujete bez DPH. Takže zaplatíte nakonec 300 tisíc. To mi nepřijde jako šílená částka…

          1. Jezis a co to mas furt s
            Jezis a co to mas furt s tema odpoctama ?:) Ty nevypadas ze bys podnikal. Odecist si 100% DPH na voze znamena toto auto vyuzivat 100% k podnikani, zadne osobni cesty. Tedy predpokladam ze byste falsoval knihu jizd. To stejne pokud si ho date nakladu, ty pak stejne budete odepisovat 3 roky( nebo 5?).
            Proste predstava, ze bych si daval teslu, s kterou budu jezdit ja a moje rodina do nakladu na firmu, jakoze bych to udelat mohl, je totalni kravina a ani sem o tom neuvazoval. Budete mit tolik starosti s papirovanim a „šulení“ dokalů, ze si radsi to auto koupim na sebe.

                1. Vůbec nic o mne nevíte,
                  Vůbec nic o mne nevíte, nevíte v čem podnikám, jak budu auto využívat, nevíte v podstatě vůbec nic. Pouze tu činíte pohrdavé poznámky, zpochybňujete mé schopnosti apod. Nevím, ale konstruktivního mi na vašich příspěvcích nepřijde vůbec, ale vůbec nic. Užijte si svého radílkovství dosytosti. Sbohem.

                2. Ale svet se netoci jen kolem
                  Ale svet se netoci jen kolem Josefa, Josefe.

                3. Vážně? Vy děláte, jako
                  Vážně? Vy děláte, jako bych to nevěděl. Já si naopak moc dobře uvědomuji své okolí a lidi okolo mne a jejich možnosti a schopnosti a snažím se přispět i k jejich úspěchu. Jak říkám, vůbec nic o mne nevíte. Příště nesuďte, co neznáte.

        1. S tím neplátcovstvím bude
          S tím neplátcovstvím bude problém. Co se týče dotací, já také odmítám dotace. Ale když už to schválili, byl bych idiot, kdybych toho nevyužil. Prostě jsem zrovna na dobrém místě v dobrý čas, abych ze státu vyrazil zpátky trochu peněz, které jsem mu s manželkou narval na daních.

      1. Prosim o pomoc pri vasem
        Prosim o pomoc pri vasem vypoctu. ;o) Nejak se nemohu dopocitat.

        700.000,- s DPH
        -150.000,- dotace (rekneme z teto ceny)
        550.000,- s DPH po dotacich
        -95.500,- DPH 21% (neni to presne, ale pro tento vypocet az az)
        454.500,- BEZ DPH

        Premyslim jak jste se dostal k tem 300.000,- a zkousim tedy jeste odecist dan z prijmu za s.r.o. pokud je s.r.o. v zisku a odecist to rovnou a ne v radu 5ti let co se auto odepisuje. ;o)

        454.500,-
        – 86.500,- dan z prijmu pravnickych osob 19%
        368.000,- po 5ti letech.

        prosim o opravu kde delam chybu. ;o)

      1. To ano, ale každý má
        To ano, ale každý má jiné potřeby.
        Já bych nabíjel 95x ze sta doma přes noc nebo z FVE. Trávím v autě max 100km denně.
        To co nabídne pravděpodobně Tesla, předplatné pro nabíjení beru jako+.
        Ani ten čip od ČEZu se mi nevyplatí, to už je mnohem lepší tarif pro elektromobily.
        Každý to má jinak.

        1. Leaf není pro mě žádné
          Leaf není pro mě žádné minivozítko do města (i když to výrobce tak deklaruje). Při zápůjčce Leafa jsem jezdil po celé ČR. Samozřejmě jsem byl rád za rychlonabíječky. Když nebyly, byl prostě pětikolík a při 32A (i jištění) to nabíjelo cca 50 km/hod. Kdyby byla třífázová (jako ZOE), bylo by to 3x rychleji. O tom mluvím. Ale ano, každý to máme jinak. Já jsem jen poznal, že se s 30 kWh už dá žít a nehledět až tak, kam pojedu.

    1. ZOE ac je na prednich
      ZOE ac je na prednich sedackach stejne prostorne jak Leaf tak je v kategorii malich aut, tedy Clio, Fiesta a podobne, kdesto Leaf je kategorie nizsi stredni tedy Focus, Golf a podobne, co straci na prostoru na zadnich sedackach dozene proste baterkou a hlavne palubni nabijeckou, ZOE si vystaci s levnyma 3 faz zasuvkama co maji vpodstate na kazde benzince, takze pokud je obsluha benzinky ochotna, nabijes ZOE vpodstate kdekoliv na cestach, pocitam ze podobna zasuvkova mista se u benzinek zacnou casem objevovat celkem bezne, oproti nabijecicm stojanum je to doslova setinova investice

      predpokladam ze Shhell ktery zvazuje pilotni program dobijeni u svejch benzinek pujde presne touhle cestou, u parkoviste proste par 3faz zasuvek ve forme nejakych wallbocu za par supu, s Leafem 24-30kW bys tam nabijel nekolik hodin, ZOE bys mel nabite za hodku

Napsat komentář