Mitsubishi Outlander plug-in hybrid: premiéra v Japonsku 24. ledna

Doma v Japonsku se nový Mitsubishi hybrid začne prodávat už za méně než měsíc. Premíéru má 24. ledna 2013. Díky úlevám pro šetrná auta od japonské vlády lze na vůz získat velmi zajímavé slevy.

Mitsubishi Outlander Plug-in hybrid se představil letos na
foto: Mitsubishi

Základní cena plug-in hybridu Mitsubishi Outlander PHEV začne v rozpětí ¥3,324,000 až ¥4,297,000, včetně spotřební daně. V přepočtu je to 755 000 Kč až 975 000 Kč. Díky úlevám od japonské vlády je ale možné cenu srazit až o ¥430 000, tedy klidně na ¥2 894 000 (asi 660 000 Kč).

Pokud si auto necháte (za příplatek) vybavit také rychlodobíjením, může se max. dotace zvýšit až na ¥460 000 (105 000 Kč).

Co je vlastně nový Mitsubishi Outlander PHEV za auto? Pochopitelně staví na nejlepší tradici značky Outlander. Zároveň je ale fúzí různých technologií automobilky Mitsubishi: elektrického pohonu, který si vyzkoušela v elektromobilu Mitsubishi iMiEV, 4WD pohonu z Lancer Evolution a SUV znalostí získaných díky značce Pajero.

Auto bude k dispozici v pěti stupních výbavy. Každá z nich ale nabídne nezbytný základ: tři módy jízdy využívající unikátní systém hybridního či plně elektrického pohonu. Podle (benevolentního) japonského testu JC08 dokáže Outlander PHEV ujet čistě na elektřinu až 60,2 km.

To proto, že podle výzkumu JCAP (Japan Clean Air Program) jezdí 90 % Japonců denně max. právě 60 km. Celkový dojezd v hybridním módu je 897 km (opět dle JC08). Spotřeba v plug-in hybridním módu je 1,5 l/100 km, v hybridním pak 5,4 l/100 km.

Tedy, tři módy jízdy pochopitelně jsou: elektrický (EV Drive), sériový hybrid (spalovací motor funguje jako generátor elektřiny) a paralelní hybrid (spalovací motor funguje v tandemu s elektromotorem a pomáhá pohánět kola).

Nově řešený pohon na všechna čtyři kola využívá systém S-AWC (Super All Wheel Control) pro větší stabilitu a pohodlí při řízení při zachování všech výhod hybridního pohonu, tedy především snížené spotřeby.

Mitsubishi Outlander PHEV je vybaven 12,0 kWh baterií (pro srovnání, elektromobil iMiEV měl 16 kWh). Skládá se z 80 článků, napětí je 300 V. Za příplatek je možné nechat si zabudovat výstupní zásuvky a generátor o výkonu 1500 W/100 V. Auto tak může sloužit jako záložní zdroj energie v případě výpadku proudu, katastrof a nenadálých událostí.

Na přední i zadní nápravě Outlander PHEV se nachází elektromotor o výkonu 60 kW. Vpředu má točivý moment 137 Nm, vzadu 195 Nm. Jde o zmenšenou a odlehčenou verzi motoru, které využívaly elektromobily iMiEV a MINICAB-MiEV.

Jako hlavní spalovací jednotka slouží 2,0l čtyřválec 4B11 MIVEC. Podobně jako ostatní varianty Outlanderu, i PHEV verze má “ECO Mode”. Tento mód upravuje spotřebu elektřiny a paliva v motoru.

Ve fiskálním roce 2012 (končí v březnu 2013) chce Mitsubishi prodat 4000 kusů auta.

Mitsubishi Outlander PHEV – specifikace:

Rozměry (mm): 4655x1800x1680
Rozvor (mm): 2670
Pneumatiky: 225/55R18
Hmotnost (kg): 1770-1820
Počet míst: 5
Pohonný systém: Twin Motor 4WD
Elektromotory: synchronní s permanentími magnety
Max. výkon: 2x 82 koní
Baterie: li-ion, 300 V, 12 kWh
Spalovací motor: 2,0l 4válec DOHC MIVEC
Max. výkon: 118 koní/4500 ot.min-1
Max. točivý moment: 186 Nm/4500 ot.min-1
Dobíjení: 200 V 15 A asi čtyři hodiny z 0 na 100 %
Rychlodobíjení: na 80 % během 30 minut

Zatím není jasné zda a případně kdy se Outlander PHEV dostane z Japonska. Americký trh je prakticky jistý, Evropa je více než pravděpodobná. Půjde totiž o jediné auto svého druhu na trhu – dosud nikdo jiný na trh plug-in hybridní SUV neuvedl. Jediným vzdáleným konkurentem je elektromobil .

tisková zpráva

One Comment on “Mitsubishi Outlander plug-in hybrid: premiéra v Japonsku 24. ledna”

Napsat komentář