Toyota: od roku 2020 budou jezdit desetitisíce aut na vodík

Během posledních dvou let bylo po celém světě prodáno několik desítek tisíc elektromobilů. Samotná Toyota prodala za uplynulé desetiletí miliony hybridních aut. Teď japonský pionýr alternativních pohonů odhaduje, že ve 20. letech 21. století bude vyrábět desítky tisíc aut na vodík ročně.

Toyota už dnes testuje několikátou generaci svých aut na vodík, na trhu se ale objeví nejspíš až kolem roku 2015
foto: Toyota

Magazín Bloomberg informuje, že Didier Leroy, šéf evropských operací automobilky Toyota, aktuálně na autosalonu v Ženevě řekl, že “Toyota se připravuje na možnost vyrábět až desítky tisíc aut na vodík po roce 2020″.

Už v předchozích měsících a letech Toyota dala najevo, že chce auta na vodík uvést na trh co nejdříve. Tomu až dosud bránila především vysoká cena vodíkových , která pro auta na vodík představují zdroj energie podobně jako pro elektromobily baterie.

Toyota nicméně tvrdí, že se jí daří cenu postupně razantně snižovat. První by tak mohla být schopna uvést na trh už kolem roku 2015.

Tento rok si prozatím jako cílový pro svá první auta na vodík vytyčily také další automobilky, například Hyundai a General Motors.

7 Comments on “Toyota: od roku 2020 budou jezdit desetitisíce aut na vodík”

  1. No tak co si budem povídat od roku 1990jsme měli velmi
    No tak co si budem povídat od roku 1990jsme měli velmi kvalitní auta, a nebýt toho že se technika velmi extrémně od roku asi 2008 mění je to katastrofa politická která nám jen ničí život.
    Jsem pro obnovení technologie od roku 1990 ale takové aby naše budoucí děti konečně poznali že jsme doposud měli velmi kvalitní auta a chtěl bych a jsem velmi plně přesvědčen že se budou zase do budoucna vyrábět ty samá auta a to velmi špičkové jako byli tenkrát od roku 1990 ale aby ty samé jezdily na vodík. Protože když se sám podívám jaká je tady dneska velmi velká bída chtěl bych zrušit dnešní techniku a chtěl bych obnovit techniku jaká byla od 90.letech!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bojím se aby nás budoucí technika nebozabíjela.

  2. Výborný nápad, toyota má
    Výborný nápad, toyota má autá na vodík už dávno len kým sa dostanú na náš slovenský a český trh mali by vybudovať aspoň pár vodíkových púmp. He teraz sa stane že niekto naberie do diesla benzín a naopak, he keď budú pumpy ponúkať okrem benzínu, nafty, LPG aj CNG, Vodík, Elektriku a ktovie ešte čo, to bude bordel 😀

    1. Pokud se budou v r. 2020
      Pokud se budou v r. 2020 sériově vyrábět vůbec nějaké samohyby, pak nejspíš elektromobily a pro těžší dopravu nebo větší dojezd vodíkové. Cena fosilních paliv poletí nahoru, takže vodík nebude dražší, než nafta. Do té doby vyroste síť čerpacích stanic a technologie palivových článků se ještě zdokonalí a zlevní. Výhodou vodíku je, že si ho může vyrábět každá čerpačka přímo na místě, čímž odpadá distribuce. Biopaliva zjevně nestačí ani pro zemědělce, kteří je pěstují. Kdyby ano, proč tolik naříkají, že jim chce vláda sáhnout na dotace na naftu? O bezpečnost měla obavy spousta lidí už při zavádění LPG. A kupodivu o explozích aut na plyn není plné zpravodajství TV Nova, ani bulvární plátky. Je to tím, že palivová soustava pro pohon na plyn je dělaná podle mnohem přísnějších pravidel, než benzínová nebo naftová. Zatímco klasickou nádrž prorazí kámen, tlakové lahve jsou testovány proti mnohem horším nárazům, plameni, atd. Stejně tak tlakové hadice neupadnou ani neprasknou tak snadno, jako hadice na tekutá paliva.

Napsat komentář