Během posledních dvou let bylo po celém světě prodáno několik desítek tisíc elektromobilů. Samotná Toyota prodala za uplynulé desetiletí miliony hybridních aut. Teď japonský pionýr alternativních pohonů odhaduje, že ve 20. letech 21. století bude vyrábět desítky tisíc aut na vodík ročně.
foto: Toyota
Magazín Bloomberg informuje, že Didier Leroy, šéf evropských operací automobilky Toyota, aktuálně na autosalonu v Ženevě řekl, že “Toyota se připravuje na možnost vyrábět až desítky tisíc aut na vodík po roce 2020″.
Toyota otestuje 10 modelů Highlander na vodíkový pohon
Už v předchozích měsících a letech Toyota dala najevo, že chce auta na vodík uvést na trh co nejdříve. Tomu až dosud bránila především vysoká cena vodíkových palivových článků, která pro auta na vodík představují zdroj energie podobně jako pro elektromobily baterie.
Toyota nicméně tvrdí, že se jí daří cenu postupně razantně snižovat. První auta na vodík by tak mohla být schopna uvést na trh už kolem roku 2015.
Tento rok si prozatím jako cílový pro svá první auta na vodík vytyčily také další automobilky, například Hyundai a General Motors.
No tak co si budem povídat od roku 1990jsme měli velmi
No tak co si budem povídat od roku 1990jsme měli velmi kvalitní auta, a nebýt toho že se technika velmi extrémně od roku asi 2008 mění je to katastrofa politická která nám jen ničí život.
Jsem pro obnovení technologie od roku 1990 ale takové aby naše budoucí děti konečně poznali že jsme doposud měli velmi kvalitní auta a chtěl bych a jsem velmi plně přesvědčen že se budou zase do budoucna vyrábět ty samá auta a to velmi špičkové jako byli tenkrát od roku 1990 ale aby ty samé jezdily na vodík. Protože když se sám podívám jaká je tady dneska velmi velká bída chtěl bych zrušit dnešní techniku a chtěl bych obnovit techniku jaká byla od 90.letech!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bojím se aby nás budoucí technika nebozabíjela.
Výborný nápad, toyota má
Výborný nápad, toyota má autá na vodík už dávno len kým sa dostanú na náš slovenský a český trh mali by vybudovať aspoň pár vodíkových púmp. He teraz sa stane že niekto naberie do diesla benzín a naopak, he keď budú pumpy ponúkať okrem benzínu, nafty, LPG aj CNG, Vodík, Elektriku a ktovie ešte čo, to bude bordel 😀
za tak dlouho? si delaji
za tak dlouho? si delaji srandu? uz ted je pozde
Několik tisíc aut na
Několik tisíc aut na vodík jezdí v německu už teď, samozřejmě bez homologace. Oficiálně se nebude na vodík jezdit nikdy – vsadíte se?
Nie je to velmi optimisticky
Nie je to velmi optimisticky odhad? Optimisticky odhad je podla mna aj to, ze sa auta na vodik budu vobec niekedy seriovo vyrabat. Dovod je taky, ze vodik je nevyhovujuce palivo po ekonomickej a bezpecnostnej stranke.
Dámy a páni od Toyoty by
Dámy a páni od Toyoty by mali obmedziť konzumáciu čírych destilátov, prípadne iných omamných látok. U Priusu sa im to vyplatilo, ale toto vážne nie 🙂
Pokud se budou v r. 2020
Pokud se budou v r. 2020 sériově vyrábět vůbec nějaké samohyby, pak nejspíš elektromobily a pro těžší dopravu nebo větší dojezd vodíkové. Cena fosilních paliv poletí nahoru, takže vodík nebude dražší, než nafta. Do té doby vyroste síť čerpacích stanic a technologie palivových článků se ještě zdokonalí a zlevní. Výhodou vodíku je, že si ho může vyrábět každá čerpačka přímo na místě, čímž odpadá distribuce. Biopaliva zjevně nestačí ani pro zemědělce, kteří je pěstují. Kdyby ano, proč tolik naříkají, že jim chce vláda sáhnout na dotace na naftu? O bezpečnost měla obavy spousta lidí už při zavádění LPG. A kupodivu o explozích aut na plyn není plné zpravodajství TV Nova, ani bulvární plátky. Je to tím, že palivová soustava pro pohon na plyn je dělaná podle mnohem přísnějších pravidel, než benzínová nebo naftová. Zatímco klasickou nádrž prorazí kámen, tlakové lahve jsou testovány proti mnohem horším nárazům, plameni, atd. Stejně tak tlakové hadice neupadnou ani neprasknou tak snadno, jako hadice na tekutá paliva.