V Japonsku a USA je auto na vodík v podobě modelu Honda FCX Clarity už poměrně běžnou záležitostí. Auto sice není možné koupit, ale vypůjčit jej lze. Doma v Japonsku teď Honda otevřela další z řady solárních čerpacích stanic na vodík.
foto: Hybrid.cz
Vodíková čerpací stanice využívá malou solární elektrárnu a připojení k běžné rozvodné síti k tomu, aby během 24 hodin vyrobila asi 1,5 kg vodíku pomocí elektrolýzy. To vozu Honda FCX Clarity vystačí na ujetí až 144 km, přičemž auto má nádrž na 4,1 kg.
Nová solární vodíková čerpací stanice stojí v prefektuře Saitama. S tou automobilka Honda dlouhodobě spolupracuje právě v závádění nové generace osobních dopravních prostředků.
Kromě toho automobilka doplnila samotný vůz FCX Clarity zásuvkou. Auto tak, podobně jako jiné elektromobily, např. Mitsubishi iMiEV, může fungovat jako malá elektrárna o výkonu 9 kW.
Honda plánuje i nadále celý systém vyvíjet. V budoucnosti by ráda nabízela domácnostem zcela bezemisní zdroj energie v podobě kombinace solární elektrárny (vyrábějící vodík) a vodíkových palivových článků (vyrábějících elektřinu).