Autosalon Ženeva 2016: Škoda ukáže svůj první plug-in hybrid a SUV zároveň

redakce - 18 Únor 2016

Už delší dobu se ví, že Škoda rozšíří svou nabídku o . Na autosalonu Ženeva 2016 proto předvede koncept Škoda VisionS, mimo jiné i v plug-in hybridní verzi! auto Škoda VisionS autosalon Ženeva 2016 plug-in hybrid

Koncept nového SUV značky Škoda se představí na autosalonu Ženeva také jako plug-in hybrid
foto: Škoda Auto

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto minulých letech značka zásadně zmodernizovala a rozšířila svou modelovou paletu, nyní bude rozšiřovat nabídku vozů kategorie SUV. Spekuluje se o názvu "Škoda Kodiaq".

Se studií Škoda VisionS česká automobilka na autosalonu v Ženevě napoví, jak by mohl vypadat nový designový jazyk SUV značky Škoda. Automobilka kromě toho tétp studie představí i své nejdůležitější technologie budoucnosti. Prezentaci značky u Ženevského jezera doplňuje nová Škoda Octavia RS 4×4 a Škoda Octavia G-TEC s převodovkou DSG.

Škoda VisionS převádí nový designový jazyk značky do segmentu SUV: Design je viditelně ovlivněn českým kubismem a tradičním českým uměním výroby křišťálového skla. Linie jsou jasné, precizní a ostré. Na markantně konturovaných plochách vytváří hra světla a stínu silné efekty, zvýrazněné zelenou barvou Island.

S délkou 4,70 m, rozvorem 2,79 m, šířkou 1,91 m a výškou 1,68 m je Škoda VisionS na silnici nepřehlédnutelná. Automobil, postavený na bázi modulární platformy (MQB) koncernu Volkswagen, je prvním vozem značky Škoda se šesti sedaly uspořádanými ve třech řadách.

ZAJÍMAVOST: Volkswagen připravuje záplavu plug-in hybridů

Další novinkou této studie je její plug-in hybridní pohon. Vůz akceleruje se systémovým výkonem 165 kW (225 k) z 0 na 100 km/h za 7,4 s a dosahuje maximální rychlosti téměř 200 km/h.

Na 100 km jízdy vystačí v normovaném cyklu s 1,9 litry benzinu (emise 45 g/100 km). Škoda VisionS ujede v čistě elektrickém režimu až 50 km, s oběma druhy pohonu ujede na jedno tankování/nabití až 1000 km.

auto Škoda VisionS autosalon Ženeva 2016 plug-in hybrid

foto: Škoda Auto

Spalovací motor 1,4 TSI s výkonem 115 kW (156 k) a točivým momentem 250 Nm spolupracuje s elektromotorem o trvalém výkonu 40 kW a maximálním točivém momentu 220 Nm. Ten je integrován do šestistupňové převodovky DSG, která přenáší výkon na přední kola.

U zadní nápravy je umístěn druhý elektromotor o výkonu až 85 kW, s maximálním točivým momentem 270 Nm, který pracuje nezávisle na pohonu přední nápravy. Studie má tedy inteligentní pohon všech kol, který se obejde bez mechanického propojení pohonu předních a zadních kol.

Mezi všemi třemi motory vládne velice flexibilní souhra: řidič vozu Škoda VisionS může volit mezi několika provozními režimy – od čistě elektrického pohonu až po nabíjecí modus, vždy s cílem dosažení maxi