Škoda Citigo G-TEC už je na trhu pár měsíců, aktuálně se přidala také Škoda Octavia G-TEC. Umí jezdit extrémně levně – třeba z Berlína do italského Jesola za 35,71 euro (asi 1000 Kč). Podle redakce magazínu Hybrid.cz jde o české auto budoucnosti. Přečtěte si proč.
foto: Hybrid.cz
V České republice dnes jezdí přes 7500 aut na stlačený zemní pyn (CNG). Přibývají po stovkých ročně. Jejich hlavní výhoda se dá shrnout dvěma slovy: levný provoz. A ani Škoda Octava G-TEC s pohonem na zemní plyn není výjimkou.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Zahájení výroby nové Škoda Octavia G-TEC na zemní plyn
Škoda pokračuje v CNG-ofenzívě s novým modelem Octavia G-TEC
Rakouský rekordman v šetrné jízdě Gerhard Plattner dokázal s vozem jet za přibližně 0,9 Kč/km a spotřebou necelé 3 kg/100 km. My jsme se v redakčním testu tak nízko dostat nezvládli, žádný hypermiling se totiž nekonal, ale přesto jsme byli s provozními náklady navýsost spokojeni.
Za korunu na kilometr i méně
Na plnou nádrž CNG (15 kg) dokázala Škoda Octava G-TEC v redakčním testu ujet 340 km při ostré jízdě po dálnicích. Při průměrné ceně 25 Kč za 1 kg zemního plynu to znamená provozní náklady 1,1 Kč/km. Klidnější jízda dokáže dojezd prodloužit až ke 360 km a snížit náklady pod 1 Kč/km. Tady už se totiž hraje o desetníky.
foto: Hybrid.cz
Oficiálně udávaná kombinovaná spotřeba 3,5 kg/100 km je dosažitelná, pokud si dáte na chování v autě opravdu záležet. My jsme dosáhli hodnoty průměrné kombinované spotřeby 4,3 kg/100 km, kterou i tak považujeme za velmi slušnou.
Motor 1,4 TSI s 81 kW (110 koní) je schopen spalovat dvě různá paliva – stlačený zemní plyn nebo benzin. Součástí technických opatření tohoto modelu je ekologický paket Green tec se systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Moderní hnací agregát splňuje již nyní emisní normu Euro 6, přestože ta začne platit teprve od září 2014.
(Téměř) robotická Škoda Octavia
Vlastnost, která nás na plně vybaveném testovacím voze Škoda Octava G-TEC bavila asi nejvíc však neměla nic společného s typem pohonu. Přesto jsme díky ní mohli alespoň na krátký okamžik nahlédnout do budoucnosti. Šlo o dva asistenční systémy – Lane Assist a adaptivní tempomat.
foto: Hybrid.cz
Adaptivní tempomat velmi dobře reagoval a dokázal si poradit i s nenadálým přejetím auta ze sousedního pruhu. Lane Assist tomu ale nasadil korunu, když poměrně přesně dokázal auto držet uvnitř pruhu.
Zapnutím obou těchto systémů najednou si můžete alespoň na pár desítek vteřin užít pocit, který budou lidé v blízké budoucnosti zažívat při řízení robotických aut – totiž když se auto řítí po dálnici rychlostí 130 km/h a přitom mírně zatáčí, zpomaluje a zrychluje samo.
Pochopitelně jsme dbali na maximální bezpečnost a vždy měli ruce lehce položené na volantu – Lane Assist totiž obvykle po pár krátkých desítkách vteřin ztratil „nit“ a vypnul se. Přesto jde o jedinečný zážitek a díky němu věříme, že robotická auta si již brzy najdou místo na silnicích.
Kvalitně provedená tovární přestavba
Přehledná palubní deska vozu Škoda Octavia G-TEC Combi zobrazuje vlevo v otáčkoměru stav nádrží CNG, vpravo v rychloměru pak stav benzinové nádrže. Vše je úhledné a přehledné, pohon na stlačený zemní plyn je do vozu plně integrován, podobně jako v nedávno testovaném Seat Leon TGI.
foto: Hybrid.cz
Benzinová nádrž má objem 50 l a teoretický dojezd 920 km. Dvě nádrže na CNG, tlakové láhce umístěné pod umístěné pod podlahou kufru, pojmou 97 litrů či 15 kg zemního plynu. Dle oficiální specifikace by měly nabídnout dojezd až 410 km, celkově tedy 1330 km.
To se nám nepodařilo, ale přes 1200 km ujede Octavia G-TEC při využití obou paliv naprosto bez problémů. Spotřeba při běžné klidné jízdě na benzín se pohybuje mezi velmi slušnými hodnotami 6 až 7 l/100 km. Zavazadlový prostor má objem 460 litrů pro verzi Octavia G-TEC a o 20 litrů více pro verzi Combi. Sklopením zadních sedadel do rovné plochy se objem zvětší na 1610 l. Pro srovnání, běžná Škoda Octavia nabízí objem kufru 610 litrů.
foto: Hybrid.cz
foto: Hybrid.cz
Škoda Octavia G-TEC přichází standardně s víceprvkovou zadní nápravou, díky které je svezení opravdu pohodlné. Auto snadno vyrovnává menší nerovnosti, ale na druhou stranu je cítit zvýšení hmotnosti o 130 kg proti běžné benzinové motorizaci 1.4 TSI. Auto nyní váží 1412 kg.
Zatraceně konkurenceschopná cena
Cena Škoda Octavia G-TEC s pohonem na CNG začíná na 433 900 Kč. Za základní cenu 433 900 Kč nabízí Škoda Octavia G-TEC Active ve standardní výbavě například sedm airbagů, stabilizační systém ESC, multifunkční autorádio Blues s rozšířenou konektivitou (Aux-In/USB) nebo palubní počítač s displejem Maxi DOT.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
TEST: Toyota Auris Hybrid Touring Sports – další hybridní kombík v ČR
Paket Plus za 11 500 Kč přidá klimatizaci a další prvky mimořádné výbavy. Cena Škoda Octavia Combi G-TEC startuje na částce 466 900 Kč. Cena testované verze Combi ve výbavě Elegance začíná na 577 900 Kč.
Dle ročního nájezdu se připlatek za CNG proti dieselovým verzím (asi 30 000 Kč) může u vozu Škoda Octavia G-TEC vrátit už po roce, ale klidně i mnohem dříve. Uslyší čeští řidiči na tuto možnost? Podle všeho ano. Zatím automobilka Škoda nasbírala už přes 400 objednávek.
Octavii III G-TEC jsem koupil v 10/2016 (model 10/2014) pro
Octavii III G-TEC jsem koupil v 10/2016 (model 10/2014) pro ověření původu a historie od Cars Trade Znojmo. Původně tento vůz jezdil na operativní leasing a do 02/2016 absolvoval servis u mechanika (kterého znal osobně můj dobrý přítel) v ČB-Auto. Vůz měl najeto 52T Km. Nyní mám 66T km a naprostá spokojenost:) Spotřeba v Budějovickém super ucpaném (věřím že z velké části způsobeným našimi podvodníky na radnici) provozu je 3,8-4 kg/km!
Dělám téměř 11 let na produktech které mají zachránit/ ekologizovat dieselový automobilový průmysl a jsem všemi „10“ pro redukci a vyřazení těchto systémů do 10-15 let a nahrazení alternativními způsoby dopravy – CNG, elektrická městská vozidla, vodík! Tohle bylo za současné situace to nejlepší co jsme mohli s manželkou za rozumný peníz sehnat… Dojezd je naprosto v pohodě a na chalupu 100 km mě to doveze jako jakékoliv jiné auto, to jsou předsudky SUVčkářů co smrdí lidem ve městech. V Německu už je naštěstí začínají vyhánět eko známkami. Dle posledních podnikových zpráv:)
dobrý den,
koukám aktuálně též na CNG Octavii r.v. 2016
dobrý den,
koukám aktuálně též na CNG Octavii r.v. 2016 u Cars Trade M&M Znojmo.
vámi udávaní spotřeba po ČB (část mých jízd) je hodně dobrá, já našel v různých odkazech 4,3-5,7 a cena CNG nejen v ČB též šplhá nahoru k/přes 26 kč…
dotaz: s těmi ca. 130 kg u CNG navíc s tím při jízdě na chatu můžete rozumně předjíždět ??
hezký večer a díky za info…
Dobrý den,
udávanou spotřebu ve ČB mám s vozem s letními
Dobrý den,
udávanou spotřebu ve ČB mám s vozem s letními pneu a s lehkou nohou (na křižovatkách často používám rozjíždění jenom přes spojku bez plynu). Přes zimu se spotřeba zvyšuje na 4,5-5 kg/km.
Pozor varianty 2016 mají myslím pouze rezervní nádrž na benzín, a ne plnohodnotnou na 50 l. To si prosím ověřte. Např. při cestě na dovolenou se benzín zejména na východ velice hodí. Udávaný celk.dojezd téměř 1200 km na obě nádrže se mi nezdá dosažitelný vzhledem k žravosti (citlivosti na plyn) při jízdě na benzín. Pravda že mám pořádně vykoušeno zatím jenom ve městě, kde není problém se dostat na 8-9 l/ 100 km. Jezdíme každý rok v lednu do Rakouska a dojeli jsme na dálnici na jednu CNG nádrž cca. 320-340 km, taky záleží kdo řídí:) Stanic je u nás a směrem na západ již opravdu hodně, vychází nám, že tankujeme na odbočce z dálnice do lokality a to je téměř bez použití benzínu (tak akorát na lehké promazání).
Rozumně předjíždět je „relativní“ pojem, který každý vnímá jinak. Jezdil jsem často do Německa (Stuttgart) a Rakouska (Salzburg) a nevadilo mi, když jsem dostal A3 nebo Mercedes A160 nebo Superba v plné palbě. Naproti tomu na chalupu nám do nedávna stačila Fabia 1,2 HTP, i když uznávám, že s ní se rozumně předjíždět opravdu nedá:-) Pocitově, vůz není asi tak svižný jako stará dobrá Fabia 1.9TDI, ale řekl bych srovnatelné s atmosferickými benzíny 1.6, např. co cpou do těch plastových bastlů H.i30.
Moje priority jsou odlišné od Vaších, manželka a já jsme požadovali ekologický vůz, a zároveň jsem potřeboval kombíka pro můj koníček a jelikož elektrické auto je zatím v Evropě No-Go, tak bylo celkem jasno – Octavia nebo Passat na zemní plyn. Passat se nám nevjede s vetší rezervou do garáže:)
Přeji Vám šťastnou volbu:)
S pozdravem
P.Dvořáček
Dobrý den,též uvažuji o koupi Octavie ze Znojma. Jen si
Dobrý den,též uvažuji o koupi Octavie ze Znojma. Jen si nejsem jistý velikostí kufru,jestli není velikost snížená na úkor nádrží. Vím,že dle údajů udávaných výrobcem je kufr objemově menší,nicméně dle fotek mi to nepřijde.Kak to tedy je??? Děkuji za odpověď. J. Král
Dobrý den,
kufr je výškově zarovnaný s pátými dveřmi a
Dobrý den,
kufr je výškově zarovnaný s pátými dveřmi a pokud jsou sklopené sedačky vytváří souvislý prostor s posunutou přední sedačkou přes 2 metry dlouhý. Vzadu nad nádržemi jsou pouze malá místa v polystyrenové výplni na drobnosti (klíče, sada na opravu, kompresor). Mě přijde prostor kufru dostatečný. Tahám spíše delší věci a s tím není nejmenší problém.
P.Dvoracek
Octavii III mám jako
Octavii III mám jako služební auto od jejího uvedení na trh, od té doby najeto cca 85.000 km, vše bez problémů, pouze intervalový servis. Co se týká tankování nemám nejmenší problém. Při odjezdu si vždy naberu plnou na firmě a jedu. Síť je už dostačující, a s dojezdem cca 380 km na CNG si tu čerpačku vždycky najdu. Aktuálně se dostanu na cca 1.10 – 1.20 Kč na kilometr, ale podotýkám, že hodně! svižnou jízdou – opravdu není problem dostat v tomto autě pokutu za rychlost i na dálnici. Jediné co bych vytknul, že oproti VW Passat jí chybí pár koní navíc.
Některý pumpy mají malý
Některý pumpy mají malý tlak a nedokáže to do plna natlačit.Zkuste jinou plničku.V Brně na benzině se mi to taky stalo.Přede mnou tam byla česká pošta a pak jsem měl pouze třičtvrtě nádrže.
Tažné zařízení se dá
Tažné zařízení se dá koupit s novým autem.Podívejte se na stránky škoda-auto.
Mám dotaz – mám novou
Mám dotaz – mám novou oktávku G-tec, najeto asi 1000 km. Dvakrát jsem tankoval u samoobslužné čerpací stanice „plnou“ a nikdy mi ukazatel nádrže neukazoval úplně plnou, ale jen cca 90%. Je to normální? Čím to může být způsobeno?
Co je za barvu testované
Co je za barvu testované octavie III?v nabídce jsou dvě.
již týden vlastnám
již týden vlastnám Octavii III Gtec, akt. najeto 550km, spotřeba dlohodobá 4,1kg/100km, aktuálni ze dneška 3,8kg/100km, bežným jízdním stylem, žádnej závod ani žádná šnečí jízda..plná spokojenost….
kecy o malé síti plniček si nechte, dojezd +-360km se vám postará o to, že plničku cng někde minete, vždyť jsou od sebe v dosahu kolem 38km a dojezd 350-360km to máte přes celou republiku a tankování vám zabere max. 5minut, kdy si můžete dát pauzu na malé kafe a nebo ještě lepčí varianta je, pořídit si vlastní plnící zařízení, třeba i starší,,,,
CNG zdar
Mam Renault Clio 1,2
Mam Renault Clio 1,2 prestavany na LPG, nie je to ziadna limuzina ale jazdim lacnejsie ako tato skodovka a cerpat LPG sa da skoro vsade.O co je lepsie CNG?
CNG je alternatíva k rope
CNG je alternatíva k rope (LPG sa vyrába z ropy), a zemného plynu je dokázateľne viac ako ropy.
Za seba poviem, že neverím že máte nižšie náklady na km ako s CNG – skúste sem zavesiť nejaké údaje.
Ďalej spomeniem rozdiel dodatočnej prestavby oproti továrenskej (aj keď s pôvodnou otázkou to súvisí okrajovo). Továrenská prestavba má výhodu, že sa na ňu vzťahujú štandardné podmienky na STK. Pri dodatočnej prestavbe treba chodiť (okrem STK) aj na preskúšanie systému – myslím že každý rok.
Mame v rodine dodatecnou
Mame v rodine dodatecnou prestavbu na LPG na Skoda Fabia Combi a vim, ze to auto jezdi do 4,5Kg LPG. Neveril jsem, pujcil jsem si a jezdil jsem. Opravdu. Pri cene 18Kc/kg oproti CNG 27Kc/kg vidim usporu pri stejne spotrebe jenom v cene 😉
Dobrý den
Hmotnost LPG je
Dobrý den
Hmotnost LPG je 0,5kg/l.
Takže jezdíte za 9l. lpg *18kč/l
Já s 10 let starou Fabií
Já s 10 let starou Fabií jezdím do 6,5 l LPG, většinou po městě. Takže za cca. 1,1O Kč. Mám dojezd přes 600 km a nemusím hledat pumpy, jako u CNG. Na revizi se skutečně musí každý rok, ale nikoho to nezajímá. Takže chodím vždy před technickou. Revize stojí 200,- a stejně v servise nechám rovnou udělat emise a pravidelný servis. CNG má minimální dojezd, nulovou síť pump, dlouhou dobu tankování, vysokou hmotnost auta. Ten případný ušetřený desetník na kilometr za to nestojí.
Dobrý den,
CNG jako takové
Dobrý den,
CNG jako takové podporuji ovšem ne od Škodovky. Zásadní problém Škody je v tom, že CNG vozidlo vám prodají na kterékoliv prodejně, ale opraví na několika v celé ČR. Problém totiž tkví v tom, že většina autorizovaných servisů Škody vás odmítne právě kvůli CNG. Zkušenost je z Prahy a to hned ze dvou servisů kde si mne s CNG pozvali bylo jim při volání CNG zdůrazněno a po přijetí na servis jsem byl odmítnut právě kvůli CNG s tím, že na servisu nemají čidla na únik plynu. Skončil jsem tedy na Jarově. Kde moje zkušenost se servisem byla natolik otřesná, že jsem se zařekl, že Škodovka mne nesmí do domu. I přesto jsem byl optimista a řekl si třeba se v Boleslavi chytí za nos a jako omluvu něco nabídnou nenechte se mýlit. V Mladé Boleslavi je zákazník poslední to co Škodu zajímá v případě problému. Škodovky necháme dojezdit a dále již jdeme do Fiatů tato továrna má více než 20 let zkušeností s výrobou CNG vozidel, Itálie je jednou z zemí kde se s CNG začínalo a servis u jednoho z našich aut byl vždy bez problémů. ještě k spotřebě, naše přestavbové Škody z itálie neoriginální přestavba motor 1,6 SR mají spotřebu stejnou nebo nižší než tento G-tec řekl bych, že zde je něco špatně v nastavení nebo SW řídící jednotky. Jinak za tyto peníze se dá koupit již daleko lepší auto s CNG takže tato nabídka mne opravdu neoslovila.
Musim se priznat, ze jsem
Musim se priznat, ze jsem zarazen
Vy jste mel v Praze problem s vozidlem na CNG?V Brne jsem prosel 3 servisy a vsude me privitali hned a s otevrenou naruci, by se jeste ptali na zkusenosti, ktere by mohli predat dal. Sveho Passata jsem bral u AutoPodbaba, kde jsem Skodovky taky videl a byl jsem dokonce pozvan na konsicni prohlidku.
Zda se mi Vas prizpevek trochu zavadejici
…
Koukám, že přístup
Koukám, že přístup Škoda Auto se za posledních 5 let nezměnil.
Prostě klasický žebříček – My, peníze od zákazníků, opět my, peníze od servisů, my.
HMM
octavia g-tec active
HMM
octavia g-tec active mám i s tažným zařízením přímo od výrobce!!!
spotřeba 4kg/100 ujeto zatím 2000km
Dobry den,
Rad bych vedel,
Dobry den,
Rad bych vedel, kde jste vozidlo kupoval.Jelikoz jeste pred mesicem mi zadny prodejce, vcetne Mladoboleslavskych, nebyl schopen dat ani pripravu pro tazne zarizeni.
Hned zitra overim u prodejce.
auto sevcík ceské
auto sevcík ceské budějovice
Tak tam musim zavolat, Brno,
Tak tam musim zavolat, Brno, Praha a Ml.Boleslav mi tvrdi, ze to vozidlo to nemuze mit.
když si uděláte prostou
když si uděláte prostou konfiguraci vozu octavia g-tec na skodováckém webu
tak vám to také tažné normálně dovolí
Včera jsem se díval a
Včera jsem se díval a nebylo to tam. Dneska to tam je, tak to jsem z toho hodně zmaten. Každopádně nechápu tvrzení prodejců, ale máte pravdu.
Auto věru pěkné a za
Auto věru pěkné a za velmi pěknou cenu. Jen mě v konfigurátoru zarazilo, že ve výbavě Ambiente je v příplatkové výbavě stahování oken v elektrice – to je fór ne? Jinak tažné zařízení jsem koukal, že se dodává až s vyšší výbavou Elegance.
Nicméně si nemyslím, že je to nějak revoluční auto. Je revoluční pouze ekonomicky, ale celé to kouzlo je zapříčiněno nižší spotřební daní se kterou může naše vláda hýbat, jak se jí zachce. Stále je to ten stejnej spalovák, kterej je oproti elektru mnohem více složitej na výrobu i údržbu. Výhody vidím v tom, že zemní plyn si umíme vyrobit sami (nemusíme dotovat arabský šejky a války na blízkym východě) a je ekologičtější, než ostatní paliva.
Ale rozhodně je to pěkná nabídka, nad kterou i já do budoucna budu uvažovat!
Samozřejmě Škodovce plně
Samozřejmě Škodovce plně fandím (jsem nacionalista), ale nutno podotknout pár detailů, pro někoho důležité věci:
Škoda Octavia G-tec nelze:
– namontovat tažné zařízení
– ani za příplatek automatická převodovka
Docela jsem překvapen, jak je zde vyzdvihována spotřeba 4,3kg/100km. Mám s Passat Variant CNG dlouhodobou 4,7kg/100km po městě se 7mi stupňovým automatem.. Jakmile vyjedu z města, okamžitě mi to padá na 4,2-4,1kg/100km při rychlosti 130km/hod na tempomat. A mám pocit, že tento vůz není novinka na trhu, dokonce ani tento rok. Nutno podotknout, že mám tažné na 1400kg.
Nutno podotknout, že zde mám 110kW výkonu.
Kromě systému start-stop, který Passatu citelně chybí a dle mého přesně tento systém by udělal po městě stejnou spotřebu jako mimo město včetně rekuperace brzdné energie, jsem zde neslyšel nic, co by zde již několik let nebylo v provozu 🙁 (čímž neshazuji článek jako takový samozřejmě, jsem za něj rád).
Omlouvám se, ale musel jsem se vyjádřit.
Děkujeme za zajímavé
Děkujeme za zajímavé doplnkové info.
1) ani za příplatek
1) ani za příplatek automatická převodovka?? = tak to je BÍDA!!
2) BEZ tažného zařízení?? = TAK TO JE ŠPATNÝ !!
3) nacionalista nenacionalista Škodovka je stejnak Německá …
No teda já mít v autě
No teda já mít v autě nádrž na 147 litrů.
Na 147 litrů bych dokázal najet přes 2500 kilometrů. A některé modely by na to dali klidně i 3500 kilometrů. V porovnání s tím se mi ta teoretická vzdálenost 1400 km docela malá.
No ale třeba se automobilky časem vzpamatují 🙂
Není litr jako litr :).
Není litr jako litr :).
Se vsadím, že do tlakové
Se vsadím, že do tlakové nádrže o objemu 97 litrů klidně naleju nenatlakovaných 97 litrů benzínu :D, k tomu ještě 50 litrů v normální nádrži 😀
Jinak problematiku objemu nádrže jsem už několikrát počítal v souvislosti s auty na vodík a na vzduch. Proto nechápu tu posedlost automobilek s palivy v plynné fázi CNG/LPG/H2.
Slušelo by se jako hlavní
Slušelo by se jako hlavní plus Oktávie na prvním místě uvést že CNG „NEPRÁŠÍ“ což je velice důležitá vlastnost
Tuto vlastnost považujeme u
Tuto vlastnost považujeme u CNG pohonu (a vlastně každého pokročilého typu pohonu) za samozřejmost 🙂 Děkujeme nicméně za její zdůraznění.
vy ano, ale spousta
vy ano, ale spousta nevzdělaných čtenářů o tom nemá ani páru!! 🙂
Ja stále neviem pochopiť
Ja stále neviem pochopiť neustále problémy s dojazdom keď sú pumpy na každom rohu kam sa pohnem. Vyše 1000 km v kuse bez prestávky aj tak nikto normálny nevydrží (minimálne musím na malú). Keď som pred 2 rokmi kupoval auto na CNG, tiež som tento parameter považoval za dôležitý. Po vyše 2 rokoch a 50 000 km, keď som do benzínovej nádrže tankoval 2x, by som uvítal menšiu. S veľkým dojazdom sú spojené veľké nádrže a s tým spojená vysoká hmotnosť (keď sú plné).
Vyššie uvedené sa nepriamo dotýka aj elektromobilov (EV). Mám takú fixnú ideu, že EV by mali byť konštruované (podobne ako Tesla) tak, aby v podlahe bol priestor na štandardizované kazety s batériami (každá s kapacitou na cca 50 km dojazdu). Takýchto kaziet by bolo možné mať 10-20 (podľa konštrukcie). Ja si kúpim len toľko koľko uznám za primerané. V prípade potreby si ďalšie napr. požičiam. Sorry, tu som asi zbehol z témy 🙂
Ale vubec jste nesbehl. Ja
Ale vubec jste nesbehl. Ja Vam na to odpovim zase z meho hlediska dopravce.Pred dvema tydny jsem 2x jel v kuse Brno-Praha. Ani muj Passik s 21kg by to tama zpet nezvladl na jednu nadrz (kdyz clovek jede treba na letiste z Brna uz je to 240km), takze jsem ten den 4x tankoval. Coz o to, me to nevadi, ale pokud tam vezu klienty, nemohu proste zastavit a jet natankovat, protoze mam auto s malou nadrzi.
Zanedlou vezu pana do Katovic z Boskovic, do Katowic dojedu, ale tim jsem patrne skoncil. Pro me by dalsich 10kg plynu bylo pozehnanim. Benzin par litru ano, ale kdo si dnes kupuje auto na CNG aby jezdil na benzin?