Autosalon Frankfurt 2015: nová Škoda Superb Greeline

Světovou premiérou české automobilky Škoda Auto na frankfurtském autosalonu je mimo jiné i nová Škoda Superb Greeline. Nadchne papírovou spotřebou 3,7 l/100 km.

Škoda Superb GreenLine 1,6 TDI/88 kW je skutečným šampionem ve svém segmentu. Na jednu nádrž ujede tento model přes 1 780 km. Umožňují to úpravy na motoru a hnacím ústrojí, pneumatiky se sníženým valivým odporem i aerodynamické úpravy na vozidle.
foto: Škoda Auto

Nový Superb není jen dynamičtější, boduje také v šetrnosti k životnímu prostředí. Týká se to zejména nového modelu Superb GreenLine 1,6 TDI/88 kW, který vypustí na kilometr jen 95 g emisí CO2 a jehož spotřeba paliva činí 3,7 l/100 km (liftback).

Superb GreenLine tak podle domácí automobilky stanovuje nová měřítka v oblasti zatížení životního prostředí, a to jak v provedení liftback, tak kombi. Na plnou nádrž ujede nejúspornější varianta vlajkové lodi automobilky vzdálenost až 1 780 km.

Přispěly k tomu úpravy motoru a převodovky, pneumatiky s nízkým valivým odporem a aerodynamická vylepšení.

tisková zpráva

12 Comments on “Autosalon Frankfurt 2015: nová Škoda Superb Greeline”

    1. Vzhledem k tomu že ta
      Vzhledem k tomu že ta fabrika stejě patří němcům tak je to tak torchu jedno, závod by si stejně někdo jiný koupil, v podstatě, možná i značku. Možná že by to firmě i prospělo, zdá se mi že to neskutečně zaspává dobu, za chvíli to stejně myslím padne, ne třeba za rok, ale jestli vzroste poptávka po EV a Plug-in hybridech, což vzroste i přes klesající cenu ropy, tak škodovka spadne tam kde byla v 90. letech. Levná auta pro málo majetné. Jenže i ten segment bude vyplněn zanedlouho bazarovými modely EV a hybridů. Jen je otázka kolik budou stát náhradní baterie.

  1. Jinými slovy když si na to
    Jinými slovy když si na to člověk dá jiné gumy, rázem není na avizované spotřebě.

    Myslím že jen další vylepšování spalovacích motorů není cesta a je škoda že se nepokouší alespoň o hybrid, přestože čisté hybridy, takové jaké byly na začátku, jsou dnes již myslím také mrtvou větví vývoje.

    Ostudou podle mne je že se ani nepokoušejí o vývoj něčeho takového. Máme v republice přinejmenším tři univerzity, které by byly sto navrhnout pohonou jednotku pro takové auto. Místo toho hledají kdejaký grant a vyrábí věci, na kterých sice něco odzkouší, ale prakticky jsou k ničemu.

    Ale jak říká Kermit. But that is none of my business.

      1. Zdroj?
        Přece jim musí být

        Zdroj?

        Přece jim musí být jasné že se CNG nemá šanci příliš uchytit a to ani tady. Pokud lidé uvidí že jsou tu zhruba stejně drahá auta do zásuvky od jiných výrobců, nemyslím že si budou kupovat CNG. To by provoz na CNG musel vyjít levnější než elektřina a msuely by do toho jít neskutečné dotace, vláda se k ničemu takovému zdá se nechystá.

        Neměli bychom ani zapomínat na případnou konkurenci ze strany asijských továren.

              1. Víte jaký je účel
                Víte jaký je účel spotřebních daní, tedy ten primární, sekundární je plnění státní kasy. Tím účelem je omezist spotřebu statků, které jsou viděny jak škodlivé pro ekonomiku, import ZP a ropy bezesporu škodu ekonomice způsobuje. To bych spíše viděl možnost v tom že se nějak pokusí posílit si postavení na trhu s elekttřinou.

                Je fakt že se v zákoně 261/2007 mluví o osvobození od daně z elektřiny jen v případě kolejových vozidel a trolejbusů, ale myslím že je možnost že tam přibude i energie pro nabíjecí stojany.

                Mnohem pravděpoobnější je že se szavede nějaká forma silniční daně i na osobní automobily.

Napsat komentář