Světovou premiérou české automobilky Škoda Auto na frankfurtském autosalonu je mimo jiné i nová Škoda Superb Greeline. Nadchne papírovou spotřebou 3,7 l/100 km.
foto: Škoda Auto
Nový Superb není jen dynamičtější, boduje také v šetrnosti k životnímu prostředí. Týká se to zejména nového modelu Superb GreenLine 1,6 TDI/88 kW, který vypustí na kilometr jen 95 g emisí CO2 a jehož spotřeba paliva činí 3,7 l/100 km (liftback).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Frankfurt 2013: Škoda Octavia III Green Line se spotřebou 3,3 l/100 km
Autosalon Paříž 2010: elektrická Škoda Octavia, nová řada Greenline
Superb GreenLine tak podle domácí automobilky stanovuje nová měřítka v oblasti zatížení životního prostředí, a to jak v provedení liftback, tak kombi. Na plnou nádrž ujede nejúspornější varianta vlajkové lodi automobilky vzdálenost až 1 780 km.
Přispěly k tomu úpravy motoru a převodovky, pneumatiky s nízkým valivým odporem a aerodynamická vylepšení.
Škoda Superb Green E-line
Škoda Superb Green E-line 😉
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/skoda-octavia-green-e-line/
Aspoň opište správný
Aspoň opište správný název auta, když už vám tak škodovka leží v žaludku.
Skodovka a vyrabet hybrid?
Skodovka a vyrabet hybrid? Nedejboze plne elektricka? Dyt by ani nevedeli kde je +/- na baterce:). Nebyt to u nas tak jim preji at do deseti let zkrachuji.
Vzhledem k tomu že ta
Vzhledem k tomu že ta fabrika stejě patří němcům tak je to tak torchu jedno, závod by si stejně někdo jiný koupil, v podstatě, možná i značku. Možná že by to firmě i prospělo, zdá se mi že to neskutečně zaspává dobu, za chvíli to stejně myslím padne, ne třeba za rok, ale jestli vzroste poptávka po EV a Plug-in hybridech, což vzroste i přes klesající cenu ropy, tak škodovka spadne tam kde byla v 90. letech. Levná auta pro málo majetné. Jenže i ten segment bude vyplněn zanedlouho bazarovými modely EV a hybridů. Jen je otázka kolik budou stát náhradní baterie.
Vymyslené nereálne
Vymyslené nereálne papierové spotreby ma už roky nezaujímajú…budú radi keď sa v dlhodobej reálnej spotrebe dostanú pod 5 litrov.
Jinými slovy když si na to
Jinými slovy když si na to člověk dá jiné gumy, rázem není na avizované spotřebě.
Myslím že jen další vylepšování spalovacích motorů není cesta a je škoda že se nepokouší alespoň o hybrid, přestože čisté hybridy, takové jaké byly na začátku, jsou dnes již myslím také mrtvou větví vývoje.
Ostudou podle mne je že se ani nepokoušejí o vývoj něčeho takového. Máme v republice přinejmenším tři univerzity, které by byly sto navrhnout pohonou jednotku pro takové auto. Místo toho hledají kdejaký grant a vyrábí věci, na kterých sice něco odzkouší, ale prakticky jsou k ničemu.
Ale jak říká Kermit. But that is none of my business.
Oni by se pokusily, ale
Oni by se pokusily, ale nesměly by to mít od matky zakázáno. Škoda má za úkol uplatnit CNG technologii. Naše zaostalá země je k tomu předurčena.
Zdroj?
Přece jim musí být
Zdroj?
Přece jim musí být jasné že se CNG nemá šanci příliš uchytit a to ani tady. Pokud lidé uvidí že jsou tu zhruba stejně drahá auta do zásuvky od jiných výrobců, nemyslím že si budou kupovat CNG. To by provoz na CNG musel vyjít levnější než elektřina a msuely by do toho jít neskutečné dotace, vláda se k ničemu takovému zdá se nechystá.
Neměli bychom ani zapomínat na případnou konkurenci ze strany asijských továren.
Jenže ono to levnější
Jenže ono to levnější je. Pokud byste danil elektřinu stejně jako CNG, vyjde vás to nastejno, ne-li silně v neprospěch elektřiny. A to věřte, že zdanění elektromobilů přijde.
Uvedte pro toto tvrzení
Uvedte pro toto tvrzení relevantní srovnání(nezdaněná EE a nezdaněná CNG).
Pozor, na CNG je spotřební
Pozor, na CNG je spotřební daň. Ta je sice i na elektřinu, ale výrazně menší. Viz zákony o spotřebních daních.
Víte jaký je účel
Víte jaký je účel spotřebních daní, tedy ten primární, sekundární je plnění státní kasy. Tím účelem je omezist spotřebu statků, které jsou viděny jak škodlivé pro ekonomiku, import ZP a ropy bezesporu škodu ekonomice způsobuje. To bych spíše viděl možnost v tom že se nějak pokusí posílit si postavení na trhu s elekttřinou.
Je fakt že se v zákoně 261/2007 mluví o osvobození od daně z elektřiny jen v případě kolejových vozidel a trolejbusů, ale myslím že je možnost že tam přibude i energie pro nabíjecí stojany.
Mnohem pravděpoobnější je že se szavede nějaká forma silniční daně i na osobní automobily.