Škoda Octavia G-TEC ujela 1700 km na jednu nádrž

Škoda Octavia se opět blýskla na ostře sledovaném poli ekonomiky provozu. Standardní liftback s motorem 1,4 TSI/81 kW G-TEC absolvoval cestu z Prahy do norského Trondheimu s průměrnou spotřebou 4,32 l Naturalu 95 a 2,85 kg CNG na 100 km.Škoda Octavia Style 1,4 TSI G-TEC se vrátila z Norska a chlubí se rekordem
v nízké spotřebě. Oficiálně potvrzeno: průměrná spotřeba 4,32 l Naturalu 95 a 2,85 kg CNG na 100 km, dojezd na jedno natankování 1700 kilometrů.

Škoda Octavia Style 1,4 TSI G-TEC se vrátila z Norska a chlubí se rekordem
v nízké spotřebě. Oficiálně potvrzeno: průměrná spotřeba 4,32 l Naturalu 95 a 2,85 kg CNG na 100 km, dojezd na jedno natankování 1700 kilometrů.

foto: Škoda Auto

TISKOVÁ ZPRÁVA

K cestě byla použita běžná Škoda Octavia ve výbavové verzi Style bez jakýchkoliv dodatečných úprav. Trasa vedla z Prahy přes Rostock, Kodaň, Göteborg a Oslo do Trondheimu, kde se konalo letošní setkání příznivců mladoboleslavské značky tzv. Škoda Tour 2015.

Na rozdíl od jednoúčelových ekomaratonů zaměřených na co nejnižší spotřebu šlo v tomto případě o jízdu v reálných podmínkách. Ve voze cestovala dvoučlenná posádka s adekvátním množstvím zavazadel. Naměřené hodnoty lze tedy považovat za realistické a v praxi dosažitelné například při cestách na dovolenou.

Rekordní jízda odstartovala na čerpací stanici v Praze 6, kde byly obě nádrže naplněny. Na CNG dojela Octavia téměř do Rostocku, plyn došel po 531 km. Dál se tedy pokračovalo na benzin. Posádka nocovala první den v Kodani, druhý den kousek před Oslem.

Teprve po dalších 1169 km se Octavia v náročném stoupání u městečka Alvdal zastavila definitivně, což znamená, že na jedno natankování urazila přesně 1700 km. Tyto hodnoty byly zapsány do databanky Muzea rekordů a kuriozit Pelhřimov jako nejdelší vzdálenost ujetá se sériovým vozem Škoda Octavia.

Opětovným naplněním obou nádrží se zjistilo, že vůz spotřeboval 15,152 kg plynu a 50,51 l benzinu. Z toho vyplývají průměrné spotřeby 2,85 kg CNG na 100 km a 4,32 l benzinu na 100 km.

Škoda Auto vidí ve stlačeném zemním plynu perspektivní alternativu ke klasickým pohonným hmotám, jako jsou benzin a nafta. Škoda Octavia je po modelu Citigo druhým modelem značky, který se standardně nabízí ve verzi na stlačený zemní plyn – .

Přeplňovaný motor 1,4 TSI je schopný spalovat jak benzin, tak plyn. Disponuje největším výkonem 81 kW (110 k) a maximálního točivého momentu 200 N.m dosahuje v rozmezí od 1500 do 3500 min-1. Octavia s ním akceleruje z 0 na 100 km/h za 10,9 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 195 km/h.

Zásluhou výhodného umístění tlakových nádob na speciálním rámu pod podlahou zavazadelníku, jehož základní objem činí 460 litrů, není omezena velkorysá nabídka prostoru pro posádku a její zavazadla.

I Octavia na zemní plyn tak poskytuje vysoký komfort cestování a dostatek místa. Tyto přednosti spolu s ekologickým a ekonomickým provozem oslovují stále více zákazníků. Od uvedení na český trh v červnu 2014 se prodalo již více než 1600 vozů Škoda Octavia G-TEC.

tisková zpráva

50 Comments on “Škoda Octavia G-TEC ujela 1700 km na jednu nádrž”

  1. Dobrý den všem,
    Skodu Octvii 1,4 CNG kombi vlastním již 3

    Dobrý den všem,
    Skodu Octvii 1,4 CNG kombi vlastním již 3 roky a jsem s ním nadmíru spokojen. Nevím jak se mohli dostat na popisovanou spotřebu, mám zkušenost s opatrnou jízdou na jednu nadrž CNG 440km a na benzim 800km. Mám také zkušenost s krátkými jizdami kde se vyprázdní nádrž CNG za pouhých 300km. Tak žiju realně na zemi a tyto články s rekordy, kteří jedou 1500km rychlostí 60-70km, beru s rezervou.

  2. cng není jenom vrt, dá se
    cng není jenom vrt, dá se vyrábět i jinak, třeba z odpadu nebo za využití el. energie, takže ani není potřeba vrt, …nezatracuju elektrická vozidla, ale ze skušenosti na Německém mopedu Elmoto HR2 vím, že náhradní baterie je velkou investicí a co potom do vozidla, to abych vydělával ranec a to buď na el.vozidlo, nebo se vrátím k fosíliím a budu se snažit živit i rodinu… a další, elektrika se někde musí vyrobit, to také něco stojí, distribuce atd, a až příjde doba elektrických vozidel a elektrika bude drahá jak dnešní benzín a nafta, tak budou dnes elektrovyznavači brečet a budou vzpomínat na zatracované CNG… a mám takový pocit (nemám zkušenost), že pokud budu někde nabíjet vozidlo elektrikou někde na rychlonabíječce, tak to není zadarmo a výjde mě to min. jako cena CNG (1km/1kč), takže zatím v elektrovozidle výhodu nevidím

    1. A i kdyby elektřina z nějakého důvodu podražila (a byla
      A i kdyby elektřina z nějakého důvodu podražila (a byla technologie na oddělení spotřeby domácností, nebo nebyla a lidi by neremcali), tak v tu dobu budou ostatní paliva stále na násobku protože… *kvízová otázka za dva bludišťáky* 😉

  3. Údaj o spotřebě CNG je
    Údaj o spotřebě CNG je trochu zavádějící. Z vlastní zkušenosti (sám jezdím služební octávkou G-TEC) vím, že objem plnění CNG závisí na více faktorech. Určitě rozhoduje teplota, čím větší teplo, tím více plynu. Nejsem fyzik, tak nedokážu popsat proč. Další otázka je, kde bylo natankování CNG, protože čím vyšší nadmořská výška tím míň plynu. Také záleží pod jakým tlakem je plněno. Na benzín vůbec nejezdím, ale i tam se může fixlovat. Jako PR dobré, ale nepoužitelné do praxe. Jako alternativa k naftě přijatelné, bohužel jen malý posun k ekologické dopravě.

    1. Není to spíše naopak
      Není to spíše naopak vyšší teplota nižší obsah?

      A za další, nebude tvůj postřech o „plnosti“ spíše ovlivněn tlakem co dokáže dodat kompresor plničky v závyslosti kolik už lidí čerpalo a tak vyrovnávací lahve jsou tu méně či více plné…

      Právě, že jezdím také na CNG a plním ráno „ve stejný čas“ a naplním více kg v zimě. A co nacpu je spíše než teplotou natož nadmořskou výškou ovlivněno tsanicí a jejím kompresorem, kde doporučuju vyzkoušet uherské hradiště, když v praze nacpu 15kg a jsem rád, tak v hradišti 18,5…

      1. S tou teplotou nám to
        S tou teplotou nám to říkal zástupce firmy, od které jsme přebírali auto, opravdu netuším. Plyn je trochu jiné médium než tekutý benzín a dle mého laického názoru spočítat přesně spotřebu není jednoduché ba nemožné v běžném provozu a v PR článku bych tomu nevěřil ani náhodou.
        Ještě k tomu, že prý „normální provoz, žádný ekomaraton“. Kdyby to ujel pan Gerhard Plattner sám bez zavazadel, tak bych tomu i věřil. Ale ruku na srdce kdo jezdí po dálnici 70km/hodinu, nebo se drží kamionu jako klíště.

        1. Samozřejmě že EV není
          Samozřejmě že EV není úplně čisté, to máte naprostou pravdu. Jde o to, že spalováci jsou daleko horší. To je krásný argument, že elektro auta spotřebovávají elektřinu z uhlí. A na co jezdí spalováci? Na benzín – a co je benzín? Dokážete si představit kolik elektřiny je potřeba na Rafinaci ropy? Kolik elektřiny na těžbu ropy? Kolik elektřiny na přepravu ropy? Kolik elektřiny na všechny další činnosti spojené s výrobou paliva a třeba provozem těch tisíců čerpaček u nás v malinkaté, ČR? Ano, té hnusné elektřiny z nečistého uhlí. T technického hlediska vyrobit energii pro pohyb z uhlí ve velké elektrárně je daleko efektivnější, než ji vyrobit vlastním malým spalovacím motorem. Už jen to, že odpadní teplo lze také využít na rozdíl od auta.

        2. Tady je na místě pro
          Tady je na místě pro nadávající ropáky uvést aktuální údaje z Energetického regulačního úřadu Podíl instalovaného
          výkonu v elektrické soustavě ČR rok 2014 Parní 50%,
          Paroplynové 6%, Plynové a spalovací 4%, Jaderné 20%, Vodní 5%, Přečerpávací 5%, Větrné 1%, Fotovoltaické 9%. Přičemž ty nejvíce zastoupené parní mohou spalovat kromě uhlí cokoliv dalšího. Jinými slovy pokud beru elektřinu pro elektormobil bez rozmyslu z jakékoliv zásuvky, pak statisticky jen 50% z ní je vyrobeno v parní „špinavé“ elektrárně.
          Detaily na stránce 23 http://www.eru.cz/documents/10540/462820/Rocni_zprava_provoz_ES_2014.pdf/933fc41a-ad79-4282-8d0f-01eb25a63812
          Ovšem kdo má elektromobil a může, tak nabíjí z fotovoltaiky, větru nebo vody. Ostatně můžete si dohledat článek o prvním kupci elektromobilu Peugeot Ion tehdy za skoro milion korun, majiteli malé vodní elektárny. Mně se např. právě nabíjí elektrokolo v kanceláři v areálu, kde se z okna koukám na fotovoltaiku na střeše protější budovy a líně se otáčející vrtuli na stožáru větrné elektrárny vedle ní.

    1. Teď nechápu, pokud je to
      Teď nechápu, pokud je to sériovka v čem máš problém? To jako, když škoda bude montovat 2x větší benzinovou nádrž jak mercedes, pak opět napíšeš „ale kdyby mercedes měl 2xvětší nádrž…“?

      Srovnává se sériové auto vs sériové, ty chceš srovnávat seriovku vs upravené mercedes…

      Takže za mě zavádějící jsi ty, protože proč? Pak se dočkám, že koupím počítač a někdo jako ty přijde a začne říkat, ale kdybych si já koupil další disk budu mít stejně velké úložné prostor… Na to je odpověď jedna, když je někdo…

  4. Je evidentní ,že ty
    Je evidentní ,že ty prodeje nejdou podle představ tak tlačej na pilu co to jde. S tím finančním zázemím co mají to budou chválit i pro úplnou ptákovinu jako je extra dojezd. Možná potřebují více času na to něco vymyslet s tím elektromobilem ,ale toho moc nezbývá a jsou tu hráči s 10letým náskokem. Takže zase nic. Zdravím Teslu, Nissan, GM, Renault a BMW.

  5. To bylo zas zbytečně
    To bylo zas zbytečně propálených 15 kg plynu a 50 litru benzinu…
    CNG oktávku netřeba testovat, věříme že za tolik jezdí. Problémem je že zas a jenom spaluje benzín/cng = VYPOUŠTÍ CO2 a není kde pořádně tankovat CNG.
    A hned potom je na scéně ten problém ohledně moralky VW…

    NEMÁME ZÁJEM DALŠÍ DESETILETÍ JEZDIT SPALOVACÍ POPELNICÍ CNG
    chceme elektromobil jako je TESLA MODEL S/X/3

    1. kecy, kecy, tankovat je kde,
      kecy, kecy, tankovat je kde, a míst je dost, pumpy přece nepotřebuješ po dvou kilometrech jak je běžné v dnešních městech, cng pohon má dostatečný dojezd, stejně tak možnosti tankování, příklad ode mě: Kolín CNG- Kutný Hora CNG- Milovice CNG- Pardubuce CNG- H. Králové….atd, atd…. jinak vlastním Octu G-tec a spokojenost a na Teslu mít nikdy nebudu, stejně tak dalších milion lidí tady, a problém v dobíjení, kde? a pokud bude všude dostupné, tak abych projel republiku nebo Evropu, tak projedu stejné peníze jako s CNG ale s mnohem příznivější pořizovací cenou vozidla

      1. no ja sem zvyklej benzinku
        no ja sem zvyklej benzinku 5km vod baráku a 10km cestou další ale jako jezdit 30km jen pro CNG a 30km zpět je pro me pitomost. Já rači budu tankovat elektrošťávu doma v garáži ze zdi 😉 at si €jrosoc vláda trhne 🙂
        jo a plničky v ČR: 85ks CNG versus 900ks LPG
        kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/
        :))))))))))))))))))))))))))))))))

              1. No tak se tě zeptám, když
                No tak se tě zeptám, když je těch 900 vs 200 tak otresných, že je to nepoužitelné.
                dojíždím to práce, pravda po cestě mám jednu CNG (když zajedu do Olympie i 2). Kdežto LPG cca 5.
                Takže pro mě pobíječe much my osvětli, v čem jsem omezen, když po cestě natankuju? Že nemůžu zastavit a tankovat 5x? Já mám zálohu 15l benzinu, takže nemám problém „počkat“ na další otočku do práce…

                Proč o CNG a plyvání se účastní lidé jako ty, co „ví“, ale nikdy nevlastnili CNG auto? Přesně podobné kecy píšou proti elektromobilům trolové, co ho viděli na obrázku či v TV, ale plnou hubu znalostí proč to nelze použít…

                P.S. já to CNG auto mám, to omezení co píšeš nemám, takže co, jsi lhář nebo tvoji kecy platí protože bydlíš někde v prdelákově, kde CNG je vzdáleno 50km, takže tvoje lži jsou platné jenom pro konrétní případ ne jako celek…

                1. neřeším v čem ty seš
                  neřeším v čem ty seš OMEZEN :)))))) Ale uvědom si prosimtě, že v týdle zemi nejseš sám a ta zbylá většina nemá takový přístup k CNG při cestě do práce jako ty i kdyby se postavilo 200CNG v roce 2020 :))))))
                  Každopádně i tak výhodnější pro spoustu lidí bude doma v garáži nebo v práci na parkovišti svůj elektromobil píchnout do zdí. Ať se de šáde klidně vysrrr :)))))))))))

                2. S autem na CNG dojedu z
                  S autem na CNG dojedu z Prahy do Prostějova na jedno natankování 15 Kg. Přijde vám to málo? S elektro autem za stejnou pořizovací cenu auta najedu maximálně 80 km. Myslím, že volba je jasná. Navíc abych si koupil Teslu S za 2 mega a za 10 let kupoval nový baterky za 180 tisíc je super kšeft. To mám 3,5 slušně vybavených CNG aut za cenu jedný Tesly. 😀

                3. Zřejmě jste asi nejel
                  Zřejmě jste asi nejel nikdy v tesle, když ji chcete srovnávat s tímto autem. Nemyslím to nijak zle, jen prostě nemůžete srovnávat teslu s oktávkou. Já bych mohl taky napsat, že za cenu této oktávky bych měl 10 trabantů a vyšší cena že se mi nikdy nevrátí. Já osobně když srovnám srovnatelné auta, tak tesla je z nich nejlevnější. A to už nemluvím o provozních nákladech… Když si vezmete kolik vás přijde servis třeba takové A8 za 10 let, myslím, že v porovnání s tím je cena baterie do tesly v celku směšná.

            1. Jakpak, není lepší? Víš
              Jakpak, není lepší? Víš vůbec jak se dostaneme k LPG a jak k CNG? CNG stačí „navrtat a trubkou poslat“, kdežto LPG, musíš navrtat, poslat, rafinovat a ze zbytku po rafinování pak ještě autem dovést na místo plničky.

              Takže rakovino, když pporovnáváš „ekologiu“, pak se trochu vzdělej i v technice kromě toho jak zelené jsou louky a že kdo zašlápne mravenca ničí civilizacu…

              1. Omyl chlapče, pro CNG
                Omyl chlapče, pro CNG musíš navrtat zemi a zaplatit rusáka aby ti ho poslal. A ještě u toho vypouštích CO2. LPG je odpadní plyn při zpracování ropy na plasty. Budeš mě snad tvrdit, že se obejdeš ve svým životě bez plastu?? NEOBEJDEŠ, TAKŽE ROPY SE STEJNAK DÁL BUDE ZPRACOVÁVATE.
                kcc-hho.webnode.cz/ropa/
                Mě osobně stačí TESLA v garáži a ty si klidně trhni. :)) Už je to lepší?? 😉

                1. Ehm a z čeho se dělá u
                  Ehm a z čeho se dělá u nás elektřina? Z UHLÍ a to VYPOUŠTÍ co? CO2 jak svině! LAMO ELEKTRICKÁ, strč si Teslu v ČR do prdele a toč si tam s ní ať si vyrobíš čistou elektřinu. Až nabiješ Testlu za noc ze soláru nebo větru, tak i tak nebudeš mít čisté CO2 – jelikož se solár nebo větrník musí vyrobit a nějak pak eko zlikvidovat. 😀 Jinak CNG se dováží i ze severu!

                2. víc studuj a mín kecejb
                  víc studuj a mín kecejb :))))

                  zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/vetrna-elektrina-z-more-roste-za-pololeti-se-pripojilo-na-600-elektraren-1219213

                  kcc-hho.webnode.cz/ropa/elektrina/

                  PS: a víc investuj abys nebyl na vocasu jako každej druhej ropák 😉

                  wave-promotion.cz/investice/

                3. jo a hlavně hochu, hlavně
                  jo a hlavně hochu, hlavně NEZÁVIĎ čecháčku :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

            2. Kokot seš ty
              Kokot seš ty „Rakovino“.
              Rakoviny, astma a alergie jsou i důsledkem jiných činností.
              Osobní doprava má na znečištění jen minoritní podíl! Co třeba energetika, zemědělství, nic? Co podíl špatné stravy, znečištěné vody, stresových faktorů, výsledků jaderných testů či havárií na onemocnění, nic?
              Když budeš jezdit s elektromobilem, zjisti si kolik energie u nás pochází z uhelných elektráren a kolik vyprodukují znečištění vč. radioaktivity, kolik z jaderných, jejichž palivo se bude muset někde skladovat. Co výroba samotné Tesly? Zelená jak žabička viď? A co třeba fyzika, že je třeba Tesla těžká a na její rozpohybování je potřeba více nergie než na mnohem menší, úspornější auto, byť se spalovacím motorem.

                1. chrousta si klidně slupni
                  chrousta si klidně slupni ale CNG ti na úkor ELEKTRA nedám 😉

                1. Vezmi si pilulku Ty
                  Vezmi si pilulku Ty debílku!
                  Takovýmhle vystupováním elektromobilitě opravdu pomůžeš Ty prosťáčku.

                2. potřebuješ zašmrdlat??
                  potřebuješ zašmrdlat?? cng oktávka je sračka všichni to vědí i ty :)) ještě??

Napsat komentář