Na autosalon v Tokyu si obvykle domácí automobilky schovávají to nejzajímavější – a nejpodivnější zároveň. Suzuki představí malé auto do města Regina s hmotností 730 kg, elektromobil Q, plug-in hybrid Swift EV Hybrid a také dva elektroskútry.
foto: Suzuki
Suzuki je v Japonsku a potažmo v celé Asii značkou nejlépe známou nejen díky motorkám, ale především malým autům zvaným “kei cars”. A právě malá auta, plus elektrické skútry, budou na 42. autosalonu v Tokyu centrem zájmu. Autosalon proběhne od 2. do 11. prosince.
Koncept malého auta do města s názvem Regina představuje vizi značky Suzuki pro nové globální kompaktní auto poháněné konvenčním benzinovým motorem. Je výjimečné lehké, váží pouze 730 kg, a navíc se může pochlubit i skvělou aerodynamikou.
Díky tomu jeho spotřeba dosahuje 3,125 l/100 km (podle japonského cyklu JC08, který je velmi benevolentní proti těm evropským) a emise 70 h/km.
Další zajímavostí značky Suzuki bude světová premiéra konceptu elektromobilu nazvaného prostě Q. Ten má představovat nový koncept osobní mobility, ne nepodobný prvním dvěma generacím projektu Nissan Pivo nebo Renaultu Twizy.
Suzuki Q vypadá jako pojízdný discman. Stroj představuje něco mezi motorkou a autem. Je 2,5 dlouhý, nabízí dvě tandemová sedadla a je údajně ideální pro denní cesty do 10 km. Zabírá méně místa pro parkování a je lépe manévrovatelný než běžné auto, ale zároveň nabízí větší komfort než motorka.
Suzuki už delší dobu na světových autosalonech předvádí také model Suzuki Swift plug-in hybrid. Tentokrát jej vystaví pod názvem Swift EV Hybrid. Auto bude využívat rozšiřovače dojezdu.
Čistě na baterii dokáže Suzuki Swift EV ujet až 30 km. Jakmile tato energie dojde, zapojí se range extender (rozšiřovač dojezdu), který nabídne dalších několik stovek km dojezdu. Výhodou proti čistému elektromobilu je vyšší dojezd.
Suzuki na autosalonu v Tokyu představí také dva elektroskútry. První je e-Let’s, který využívá elektromotoru v kole, li-ion baterie a rekuperace. Jeho hmotnost je srovnatelná s benzinovým skútrem obdobného výkonu.
Už od září 2010 probíhají v domácím městě Suzuki Hamamatsu silniční zkoušky stroje. Dojezd při průměrné 30 km/h rychlosti je 30 km na jedno nabití.
Dalším elektrickým skůtrem k vidění bude také Burgman, elektroskútr na vodíkové palivové články. Ten byl poprvé představen na autosalonu v Tokyu v roce 2009. Od té doby se testuje v Británii i Japonsku. Zároveň byl prvním vozidlem na palivové články, které získalo certifikaci Evropské unie.