Japonská společnost Suzuki může slavit další dílčí úspěch v segmentu malých motocyklů. Její elektro skútr Burgman se totiž stal prvním schváleným skútrem pro prodej v zemích Evropské Unie, jenž ke svému pohonu využívá vodíkové palivové články.
Dosažení tohoto úspěchu je mnohem významnější než by se mohlo na první pohled zdát. Získání certifikátu WVTA (Whole Vehicle Type Approval) zaručuje společnosti Suzuki povolení používat inovativní technologii palivových článků a následný prodej elektroskútru Burgman Fuel-Cell v EU, aniž by musel být schválen či jinak testován jednotlivými členskými zeměmi.
Vodíkový skútr Burgman je založen na jeho benzínové verzi. Jedná se o lehký, kompaktní malý motocykl, vybavený vzduchem chlazenými palivovými články. Vodíkové nádrže má elektrický skútr umístěné uvnitř rámu.
Burgman Fuel-Cell byl vyvinut společně s britskou společností Inteligent Energy, zabývající se výzkumem v oblasti ekologicky čistých technologií. Současně se také účastní veřejných zkoušek financovaných vládním programem Velké Británie TSB (Technology Strategy Board), které probíhají na Loughborough University ve střední Anglii.
Získání této úrovně certifikace navíc deklaruje jeho nulové emise, vysokou úroveň ochrany životního prostředí a bezpečnosti. Zdá se tedy, že je již vše připraveno pro uvedení skútru na evropský trh.
„Suzuki Motor Corporation s potěšením oznamuje, že Suzuki Burgman Fuel-Cell se stal mezi skútry jako první na světě držitelem certifikace WVTA pro využívání palivových článků v rámci Evropské Unie. Naším cílem je, aby se ekologické skútry na palivové články staly zcela běžnými,“ nadšeně oznámil šéf společnosti Osamu Suzuki.
Na závěr už jen chybí uvést maximální jízdní dojezd, který se má při rychlosti 30 km/h pohybovat okolo 350 km. Informace týkající se ceny zatím nebyla oznámena.
Kde ten skúter natankujem?
Kde ten skúter natankujem?
U nás je zatím jediná
U nás je zatím jediná vodíková čerpací stanice, a to v Neratovicích severně od Prahy. V Německu a Skandinávii ale funguje již několik desítek vodíkových čerpaček. A bude jich přibývat.
Nie je tá uvedená
Nie je tá uvedená rýchlosť nejaká malá?
Nejde o max. rychlost. Věta
Nejde o max. rychlost. Věta říká, že pokud skútr pojede prům. rychlostí 30 km/h, dokáže ujet až 350 km na jedno naplnění palivových článků. Prům. rychlost 30 km/h není nijak nízká vezmeme-li v úvahu, že prům. rychlost auta ve městě je ještě nižší.
Jen pro úplnost.
Jen pro úplnost. Maximální rychlost je 63 km/h.