Už v článku o plug-in hybridu Toyota Prius české výroby jsme naznačili, že na letošní Autoshow Praha se chystá malé překvapení. Teď nad ním konečně můžeme poodhrnout oponu. Ve dench 15. až 18. října 2009 budou na pražském Výstavišti k vidění na stánku společnosti EVC Group dva elektromobily, resp. elektrické přestavby české výroby.
Půjde o vozy Škoda Roomster Electric a Smart Electric. Jak nám prozradil Martin Solař, šéf technického vývoje EVC, první úvahy o vlastních přestavbách se objevily už před více než rokem. „Postupně se navrhovaly a vybíraly jednotlivé komponenty pro vozy, které by pokryly co nejšírší požadavky zákazníků. Chtěli jsem předělávat tuzemský spolehlivý automobil a proto byla vybrána Škoda Roomster. Pro jízdu ve městech byl zvolen k přestavbě také Smart,“ dodává Solař.
O přestavbu Smartu na elektrický pohon měl zájem samotný zákazník, který do EVC s tímto požadavkem přišel. Škodu Roomster firma sama zakoupila kvůli předělávce. Kdy bude možné si objednat něco podobného? „Na pražském autosalonu budeme vystavovat pracovní verze. Sice obsahují motor, elektroniku, akumulátory, všechny komponenty, ale ještě to budeme pár měsíců ladit. Případní zájemci si budou muset počkat do jara příštího roku. U velkých automobilek by to nebyly měsíce, ale roky,“ vysvětluje Solař.
V nedávném článku magazínu E15 nadepsaném „Na trh míří elektrická Škoda Roomster“ se mimo jiné můžete dočíst, že samotná Škoda uvažuje o výrobě elektromobilů. To však popřela samotná Škoda Auto a také Martin Jahn, šéf EVC Group, upozorňuje, že v článku je řada nepřesností. Věřme, že většinu z nich nám EVC Group vyjasní v Praze na Autoshow!
Mne sa ale zda, ze SMART sa
Mne sa ale zda, ze SMART sa uz, ako elektromobil vyraba a dokonca aj predava.
Ano, vyrábí se elektrický
Ano, vyrábí se elektrický model Smart ED, který ovšem zatím není v běžném prodeji. Více informací v článku Druhá generace elektromobilů Smart ED půjde do výroby.
Aha, dik.
Aha, dik.
Elektromobil prestavaný z
Elektromobil prestavaný z bežného automobilu, je zrejme otázka ceny. Konštruktér elektromobilu má ale dosť zviazané ruky. Som tiež toho názoru, že čistokrvný elektromobil sa musí stavať od piky ako elektromobil.
Neverím, že to niekto v ČR alebo SR nedokáže. Spústa šikovných ľudí nemá dnes zamestnanie, alebo robí prácu, ktorá je pod ich úroveň – je len na manažéroch a investoroch, aby sa zamysleli…
Pritom existujú jak v ČR tak na Slovensku firmy, ktoré vyrábajú športové lietadlá a sú úspešné, tak neviem, prečo by mal byť problém vyrobiť elektromobil.
Mozno by ECV ste viac uspela
Mozno by ECV ste viac uspela vyrobou vlastneho elektromobilu. Teda suciastky a karosarske diely by nakupila od existujuceho vyrobcu a na trh by prisla s originalnym automobilom a nie prerabkou. Proste by to bolo Hop, alebo trop. Prerabky by mali len, ako vedlajsiu napln.
Troufam si tvrdit, ze ve
Troufam si tvrdit, ze ve vlastnim zajmu by Skodovka mela spolupracovat jako o zivot, jinak se muze stat, ze ji ujede vlak. Jeji green line vyrobky oslni malokoho.
Skodovka si pocka az to
Skodovka si pocka az to vyvine nekdo jinej a pak zacne normalne pouzivat uz hotovy vyvynuty koncernovy veci… Tam bych to na nakej moc velkej vyvoj doma nevidel 🙁