Autosalon Frankfurt 2015: nová Škoda Superb Greeline
Světovou premiérou české automobilky Škoda Auto na frankfurtském autosalonu je mimo jiné i nová Škoda Superb Greeline. Nadchne papírovou spotřebou 3,7 l/100 km.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Světovou premiérou české automobilky Škoda Auto na frankfurtském autosalonu je mimo jiné i nová Škoda Superb Greeline. Nadchne papírovou spotřebou 3,7 l/100 km.
Škoda Auto dále rozšiřuje svou paletu v silném segmentu kompaktů. Mezi modely Škoda Fabia a Škoda Octavia tak nyní zamíří vůbec první hatchback nižší střední třídy z Mladé Boleslavi – Škoda Rapid Spaceback.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto podporuje evropský projekt výuky hospodárného stylu jízdy ECOWILL. Pro potřeby vzdělávacích seminářů pro řidiče autoškol automobilka poskytuje učebny a své vozy ve variantách GreenLine a GreenTec.
Test vozu Škoda Roomster Greenline II probíhal opět v mrazivém počasí prosince 2010. Měli jsme týden na to, abychom okusili toto „osobité“ MPV české automobilky Škoda Auto, které zlé jazyky považují za jedno z nejošklivějších aut vůbec.
Autosalon v Paříži dnes otevřel své brány novinářům. A česká Škoda Auto okamžitě nasadila nejtěžší kalibr. Už pár dnů se spekulovalo, že hlavním překvapením by letos mohl být elektromobil. Skutečně, česká automobilka představila elektrickou Škoda Octavia Green E Line. Kromě toho také předvedla nová šetrná auta řady Greenline.
Automobilka z Mladé Boleslavi se prozatím do alternativ příliš nežene. Nová Škoda Octavia s pohonem na LPG však může být pro řadu zákazníků zajímavá. Auto se prodává ve verzi liftback i combi, základní cena pro verzi s motorem o objemu 1,6l je 419 000 Kč, „kombík“ se prodává za 459 900 Kč.
Modely Škoda Octavia LPG a Škoda Octavia Combi LPG mohou jezdit jak na zkapalněný ropný plyn (LPG), tak i na benzin, jejich motor si poradí s oběma variantami. „Škoda Auto je v současnosti jediným výrobcem na českém trhu, který originální systém LPG nabízí v sériové výrobě včetně všech garancí,“ řekl mluvčí Škodovky.
Minulý rok na Ženevském autosalonu převedla Škodovka, součást koncernu Volkswagen, v praxi svou ideu, že i velká auta mohou být šetrná. Tehdy představená Škoda Superb GreenLine se pyšnila 1,9l turbodieselem s výkonem 105 koní a spotřebou 5,1 l/100 km. Jak ale upozorňuje magazín Auto.cz, „konkurence dokáže být i lepší, o čemž svědčí například Renault Laguna 1,5 dCi (81 kW, 240 Nm) s kombinovanou spotřebou 4,9 l/100 km.“ Zpět k nové Škodovce – emise jsou nastaveny na 136 g/km. Nižší spotřeby je dosaženo mimo jiné aerodynamickými úpravami, snížením podvozku, snížením hmotnosti, lepším zpřevodováním a pneumatikami s nízkým odporem. Součástí výbavy je parkovací asistent a systém „Twindoor“, kdy kufr může fungovat klasicky nebo jako hatchback. Škoda Superb GreenLine se prodává za cenu od 684.900,- Kč.
„Ekologické řady“ vozů koncernu VW jsou mnohdy přijímány se smíšenými pocity. VW Bluemotion, Seat Ecomotion a Škoda Greenline kritizoval například britský týdeník AutoExpress. V reálném provozu se prý hodoty značně odlišují od těch oficiálně změřených. Naproti tomu německý server Auto-Presse.de přinesl test, ve kterém se podařilo papírové hodnoty s rezervou prolomit.
V sobotu 26. dubna proběhlo v Mladé Boleslavi vyvrcholení kampaně „Hledáme řidiče třídy A“. Na trať délky téměř 130 kilometrů vyrazilo přes padesát vozů tvořených úspěšnými účastníky doprovodné soutěže kampaně, která probíhala na stránkách www.uspornajizda.cz, a také pozvanými zástupci partnerů kampaně. Závodu se tak mj. zúčastnily i dva vozy Škoda Fabia nové řady GreenLine reprezentující společnost Škoda Auto, jednoho z hlavních partnerů celé kampaně. Soutěžící byli hodnoceni ve dvou kritériích, a to dle dosažené spotřeby paliva na trati oproti tzv. kombinované spotřebě deklarované u vozu výrobcem a emisí oxidu uhličitého v přepočtu na ujetý kilometr (stanoveny z naměřené spotřeby výpočtem). První místo v oblasti spotřeby obsadil Tomáš Matějka s vozem Opel Astra 1,7 TD, který trasu zajel se spotřebou 3,2 l nafty na 100 km. V druhé kategorii dosáhl nejlepšího výsledku nový model Škoda Fabia Combi 1,4 GreenLine pilotovaný matadorem úsporné jízdy Michalem Šimůnkem. Vůz dosáhl absolutně nejnižší spotřeby paliva, a to ve výši pouhých 2,4 litru nafty na 100 km, což současně znamenalo suverénně nejnižší produkci emisí CO2 ve výši 64 g/km. Vícei nformací na webu uspornajizda.cz.
Volkswagen se v oblasti životního prostředí angažuje víc a víc a na ženevském autosalonu předvedl nejen Volkswagen Golf TDI Hybrid, ale také model Škoda Superb GreenLine (více). Novinku pohání diesel 1.9L TDI PD DPF motor s filtrem pevných částic o výkonu 103 koní a výslednou spotřebou 5,1 l / 100 km při emisích 135 gm/km. Žádný velký zázrak, ale je hezké vidět, že i značka Škoda má „ekologického ducha“.
Světové automobilky se stále více angažují v technologiích, které by odlhečily alespoň částečně životnímu prostředí. Trend snižování spotřeby a emisí je patrný již delší dobu, avšak Frankfurtský autosalon nasadil pomyslnou laťku o dost výš. Zelený souboj – tak by mohl znít podtitul IAA 2007. Jak si v něm vedla „domácí“ Škoda?