Daimler je jedním z těch, kteří volají po rozšíření vodíkové infrastruktury. Nejen, že poslal svá vodíková auta Mercedes-Benz B F-Cell na cestu kolem světa. Nyní společně s Linde plánuje výstavbu 20 nových vodíkových čerpacích stanic v Německu.
foto: Daimler
Celkem 20 nových čerpacích stanic na vodík vyroste v Německu během následujících tří let. Půjde o pokračování infrastrukturních programů H2 Mobility a Clean Energy Partnership, které jsou financovány Národním inovačním programem pro vodíkové technologie a palivové články.
Veděli jste, že Auta na vodík vyjedou už za pět let, GM sníží ceny?
Německo si tímto potvrzuje světově přední pozici v oblasti rozvoje vodíkové mobility a vodíkové ekonomiky. Podobným směrem se chce vydat také Japonsko. V současné době se v Německu nachází sedm veřejných vodíkových čerpacích stanic (ovšem celkově 30 míst kde lze načerpat vodík). Nové mají díky Linde a Daimleru vyrůst v Berlíně, Hamburku a Stuttgartu.
Celkové náklady půjdou do desítek milionů euro. Cílem obou společníků je využít již existující čerpací stanice, resp. tato místa, která jsou strategicky umístěna poblíž nejvytíženějších tahů. Jedním z klíčových regionů bude Bádensko-Württembergsko.
Rok 2010: 22 nových vodíkových čerpacích stanic ve světě
Výstavba nových vodíkových čerpacích stanic začne v roce 2012. Představa je taková, že teprve když bude existovat dostatečná infrastruktura pro čerpání vodíku, nastartuje to spotřebitele k pořizování aut na vodík. Problém je však nasnadě: žádná zatím na trhu nejsou.
Prohlédněte si výjimečnou vodíkovou stanici v Kalifornii!
Daimler skrze Mercedes-Benz, Hyundai, GM, Toyota i další ale slibují, že budou mít dostupná auta na vodík na trhu určitě před rokem 2015.
Auta na vodík jsou zajímavá právě v tom, že se chovají prakticky jako klasická auta na benzin – mají dojezd ve stovkách kilometrů a je možné je „dobít“, tedy napumpovat během několika málo minut.
Přitom jde ale zároveň o elektromobily, protože z vodíku v jejich palivových článcích se vyrábí elektřina pohánějící elektromotor. To znamená, že nevypouští žádné emise, jen vodní páru.