TÉMA:

vodíková ekonomika


Vodík - palivo budoucnosti? O se diskutuje už dlouho. Testují se . Zatím však nejsou ekonomicky výhodná. Připravují je , i .

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Vodík by mohl nahradit naftu v oblasti záložních zdrojů elektřiny

Koncem letošního roku by měl být uveden do provozu první ukázkový projekt stacionárního zdroje energie firem Daimler a Rolls-Royce s využitím modulů palivových článků pocházejících z automobilové výroby ve Friedrichshafenu.   Průkopníkem v oblasti vodíkového pohonu je mimo jiné i japonská Toyota se svým modelem Mirai. Ten na trh již brzy přijde ve své druhé generaci. Sedan na palivové články o délce 4,89 metru je poháněn pouze vodíkem, který se v palivovém článku proměňuje na elektrickou energii pohánějící elektromotor o výkonu 113 kW. Dojezd na plnou vodíkovou nádrž má být 600 km.

Siemens ukázal plynovou turbínu na spalování vodíku

Siemens představuje Hyflexpower. Jde o první integrovaný demonstrační projekt typu power-to-X-to-power s plynovou turbínou na spalování vodíku.   Siemens HYFLEXPOWER umožní využití vodíku pro pohon plynové turbíny až do 100 %

Toyota se těší, až Evropa začne po koronavirové krizi dotovat vodík

Využití vodíku by se mohlo stát jedním ze směrů, kterým se bude evropská ekonomika ubírat v rámci obnovy hospodářství po koronavirové epidemii.   auto na vodík Toyota Mirai

Uhlí v Lužici může nahradit vodík. Je to cesta i pro Česko?

Do deseti let by mohl vodík v lužickém regionu zásadně snížit energetickou závislost na uhlí. To je jeden z výsledků studie, kterou dnes představili odborníci na konferenci o energetice v německém Schipkau.   Do roku 2030 by poptávka po vodíku mohla jen v lužickém regionu vzrůst na přibližně 160 000 tun ročně. V Česku pak může vodík snížit za stejnou dobu emise o 40 %.

Investice do vodíku rostou. Cílem je dramaticky snížit cenu

Investice do vodíkových technologií v posledních letech rostou. V loňském roce dosáhly v Evropě rekordní výše téměř 22 miliard korun a dál se zvyšují.   auto na vodík Hyundai Nexo

Toyota nasadí v přístavu Los Angeles deset vodíkových tahačů

Nová generace bezemisního nákladního automobilu posouvá možnosti prvních dvou nákladních vozidel známých jako ‚Project Portal‘. Odhadovaný dojezd je 480 km na jednu nádrž vodíku.   auto Toyota vodíkový tahač

Hyundai staví 1MW vodíkovou elektrárnu Nexo

Hyundai podepsal se společnostmi Korea East-West Power a Deokyang dohodu o výstavbě 1MW elektrárny s palivovými články na vodík.   Elektrický modul NEXO bude vyrábět 8000 MWh elektrické energie ročně s nulovými emisemi<br />

V Česku mají posílit hromadnou dopravu vodíkové autobusy i vlaky

Více než stovka odborníků se na 10. ročníku mezinárodní konference Hydrogen Days 2019 v Praze shodla na tom, že vodík je možností, jak zajistit bezemisní a přitom dobře fungující veřejnou dopravu.   Průkopníkem s ohledem na využití vodíku v dopravě v Česku Moravskoslezský region. Ostrava chce do roku 2020 zcela vyřadit z městské dopravy všechny diesely a nahradit je ekologickými vozy na elektřinu a vodík.

Hyundai dodá v Evropě 1600 vodíkových nákladních aut

Hyundai a H2 Energy založí společný podnik „Hyundai Hydrogen Mobility“, který vstoupí do evropského „ekosystému“ vodíkové mobility s nákladními vozidly vybavenými palivovými články.   Společný podnik rozšíří podnikání v tomto oboru do sousedních evropských zemí a nabízí perspektivu budoucích partnerství v USA.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol