TÉMA:

vodíková ekonomika


Vodík - palivo budoucnosti? O se diskutuje už dlouho. Testují se . Zatím však nejsou ekonomicky výhodná. Připravují je , i .

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Toyota nasadí v přístavu Los Angeles deset vodíkových tahačů

Nová generace bezemisního nákladního automobilu posouvá možnosti prvních dvou nákladních vozidel známých jako ‚Project Portal‘. Odhadovaný dojezd je 480 km na jednu nádrž vodíku.   auto Toyota vodíkový tahač

Hyundai staví 1MW vodíkovou elektrárnu Nexo

Hyundai podepsal se společnostmi Korea East-West Power a Deokyang dohodu o výstavbě 1MW elektrárny s palivovými články na vodík.   Elektrický modul NEXO bude vyrábět 8000 MWh elektrické energie ročně s nulovými emisemi<br />

V Česku mají posílit hromadnou dopravu vodíkové autobusy i vlaky

Více než stovka odborníků se na 10. ročníku mezinárodní konference Hydrogen Days 2019 v Praze shodla na tom, že vodík je možností, jak zajistit bezemisní a přitom dobře fungující veřejnou dopravu.   Průkopníkem s ohledem na využití vodíku v dopravě v Česku Moravskoslezský region. Ostrava chce do roku 2020 zcela vyřadit z městské dopravy všechny diesely a nahradit je ekologickými vozy na elektřinu a vodík.

Hyundai dodá v Evropě 1600 vodíkových nákladních aut

Hyundai a H2 Energy založí společný podnik „Hyundai Hydrogen Mobility“, který vstoupí do evropského „ekosystému“ vodíkové mobility s nákladními vozidly vybavenými palivovými články.   Společný podnik rozšíří podnikání v tomto oboru do sousedních evropských zemí a nabízí perspektivu budoucích partnerství v USA.

Hyundai plánuje vyrábět 500 000 vodíkových aut ročně

Hyundai zveřejnil dlouhodobý plán rozvoje, nazvaný „FCEV Vision 2030“. Plánuje vyrábět statisíce vodíkových palivových článků ročně.   Hyundai chce zkoumat nové možnosti podnikání, zaměřeného na dodávky systémů palivových článků výrobcům automobilů, dronů, plavidel, kolejových vozidel, vysokozdvižných vozíků a generátorů elektrické energie. Do roku 2030 plánuje vyrábět 700 000 systémů palivových článků ročně včetně 500 000 jednotek pro elektromobily s palivovými články (FCEV).

ČEZ v Řeži otevřel první „vodíkovou“ nabíječku pro elektromobily v Česku

Elektromobilisté mohou ode dneška nabíjet v unikátní dobíjecí stanici ve středočeské Řeži. Zdejší nabíječka je prostřednictvím lokální sítě technicko-inženýrské společnosti ÚJV Řež, u jejíhož areálu se nachází, propojena s vodíkovým hospodářstvím.   Střešní fotovoltaické panely vyrábějí elektřinu a její přebytky se skladují ve vodíku jako v baterii. Slavnostní křest dobíječky proběhl za účasti starostky obce Veroniky Kristové a generálního ředitele ÚJV Řež Daniela Jiřičky.

Vodíková auta - mají vůbec smysl? A vystačí pro ně platina?

Elektromobilita je dnes jasný trend vývoje v automobilovém průmyslu. Některé automobilky se ji ale snaží ještě "okořenit" vodíkem. Má to smysl?   auto elektrolyzér společnosti Sunflower

Budoucnost patří autům na vodík, myslí si ředitelé firem

Výsledky nejnovějších průzkumů KPMG ukazují, že auta s vodíkovým pohonem čeká světlá budoucnost. Více než polovina vedoucích pracovníků evropských firem se domnívá, že tyto vozy představují pro budoucnost číslo jedna automobilového průmyslu.   auto na vodík Toyota Mirai

Toyota chce v Austrálii výrazněji prosazovat vodík jako palivo pro auta

Australská Toyota založila společně s devíti dalšími firmami organizaci Hydrogen Mobility Australia (HMA), která urychlí ústup fosilních paliv z motorismu a zavedení vodíkových technologií.   Od uvedení na trh v roce 2015celkem Toyota prodala už téměř 5 000 vodíkových aut. Toyota Mirai. Drtivou převahu v prodejích má Japonsko a USA, Evropa výrazně zaostává.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?