TÉMA:

saab


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Saab dodá do Číny přes 250 000 elektromobilů

Švédský Saab se po neslavném krachu, převzetí čínskou automobilkou Geely a přejmenování na National Electric Vehicle Sweden (NEVS) snad konečně zvedá z popela. Má objednávky na statisíce elektromobilů.   auto elektromobil Saab 9-3 NEVS Čína

Saab spustil pilotní výrobu elektromobilu 9-3 EV

Švédská automobilka Saab za sebou nemá právě šťastné roky. Ještě předtím než v roce 2011 zkrachovala, koketovala s elektromobily. Když ji v roce 2012 získalo konsorcium NEVS, slíbilo výrobu obnovit a zaměřit se právě na eletrický pohon.   auto Saab 9-3 elektromobil EV

Saab znovu začal vyrábět, elektromobil v roce 2015

Švédská automobilka Saab Automobile byla před 15 měsíci prodána holdingu NME z Hong Kongu. Potkal ji podobný osud jako předtím např. Jaguar nebo Volvo. Podařilo se však nemožné: znovu rozjet výrobu vozů Saab 9-3. Brzy by měla začít výroba elektrických verzí těchto aut.   auto Saab 9-3 ePower elektromobil

Saab je mrtvý, ať žije elektrický Saab

Švédské automobilky nemají na růžích ustláno. V roce 2010 prodal Ford společnost Volvo Cars čínské automobilce Geely. V polovině června 2012 byl Saab Automobile odkoupen konsorciem National Electric Vehicle Sweden, která je spojením japonského, švédského a čínského kapitálu. Nový Saab neboli NEVS bude vyrábět pouze čistě .   elektromobil Saab 9-3 ePower

Saab staví flotilu elektromobilů 9-3 ePower

Švédská automobilka , ačkoliv v ekonomických problémech, buduje v v Trollhattanu flotilu elektrických modelů . První prototypy se stavějí ručně.   
elektromobil Saab 9-3 ePower

Ďalší Švéd na batérie, tentoraz niečo pre rodiny

V najbližšej dobe očakáva Európa príval elektrických áut. Najnovšie pribudne ďalší podarený kúsok zo severu. Je ním stredne veľké kombi Saab 9-3 ePower.   
elektromobily - autosalon Paříž 2010 - Saab 9-3 ePower

Saab připravuje testovací elektrická auta podle příští 9-3

V prvním čtvrtletí 2011 pustí na silnice testovací založená na novém modelu Saab 9-3. Chce získat zkušenosti s novými technologiemi, které bude možné rychle implementovat do dalších modelů.   
Saab 9-3

Autosalon Frankfurt 2009: prémiový sedan Saab 9-5

Švédský Saab na letošním autosalonu Frankfurt představí nový prémiový sedan Saab 9-5. Ten kromě inovovaného interiéru zahrnujícího například head-up displej, především nabídne pět různých motorových variací. Dvoulitrový benzinový (220 koní) agregát je připraven pro ty, kteří nehodlají experimentovat. Dále bude v nabídce 2.0l BioPower, 2.0 turbodiesel (160 koní), 2.8l V6 turbo (300 koní) a 1.6 benzinové turbo (180 koní). Diesel se může pochlubit emisemi 139 g/km. Dvoulitrový BioPower motor zase může pálit bioethanol E85. V prodeji bude skandinávský inspirovaný konceptem Aero X už během příštího roku.

Saab 9-5

galerie: Saab 9-5
Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5
 

Koenigsegg kupuje Saab, David pohlcuje Goliáše, cesta k elektromobilům?

Zkrachovalá americká automobilka General Motors odprodala po německém Opelu další svou ztrátovou evropskou divizi, švédský Saab. Ten se "stěhuje" domů, do Švédska, kdy jej za pomoci tamní vlády odkopil výrobce luxusních sportovních vozů Koenigsegg. Zatímco Saab dosud vyráběl kolem 100 000 aut ročně, Koenigsegg v loňském roce prodal 18 vozů.
Koenigsegg Quant
Co tím Koenigsegg sleduje zatím není jasné. Nejspíš chce vstoupit do vyšší ligy a udělat ze Saabu automobilku se "specifickým image". A dost možná ve velkém rozjet výrobu elektromobilů! Saab se už v minulosti chlubil hybridními koncepty, např. 9-X BioHybrid. Koenigsegg zase před časem ukázal úžasný koncept čtyřmístného sportovního elektromobilu Koenigsegg Quant. Ten je společným dílem automobilky a společnosti NLV Solar AG, využívá k dobíjení baterie solární články. Dojezd se má pohybovat kolem 500 km a dobití do plné kapacity v řádu 20 minut. Poprvé byl koncept představen na letošním Ženevském autosalonu.
Koenigsegg Quant
Výjimečný je na vozu především povrch, kompletní šasi je totiž potaženo v tenkovrstvých solárních článcích. Regenerativní brzdy, ABS a ESP plus pohon dvěma indukčními AC elektromotory. Pohotovostní hmotnost elektromobilu je 1780 kg při výkonu 512 koní a maximálním točivým momentem 715 nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí auto během 5,2 s a maximální rychlost dosáhne 275 km/h. Může právě tohle být úsvit elektromobilů? Koenigsegg má obrovskou výhodu - může si dovolit vyrábět opravdu drahé sporťáky, nabité těmi nejnovějšími technologiemi. Tohle může být skutečné auto budoucnosti.
Koenigsegg Quant

 

Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol